We Know How: Digitalizácia formuje budúcnosť finančného sprostredkovania
24:29
Podcast: TREND.sk

We Know How: Digitalizácia formuje budúcnosť finančného sprostredkovania

29.01.2025
Finportal spája technológie a skúsenosti. Inovácie zrýchľujú procesy, no dôvera klientov stojí na osobnom kontakte a odbornosti sprostredkovateľov „Pre generáciu Z je digitalizácia absolútnou prioritou. Narodili sa už do tejto doby. Často sa im krivdí, že sú od technológií závislí. V skutočnosti si potrpia na online a flexibilitu, aby si mohli vyberať z viacerých možností. Majú radi jednoduché riešenia a nástroje, ktoré ich rýchlo dovedú k výsledku,“ hovorí Kristína Faktorová, obchodná riaditeľka spoločnosti Finportal. Riaditeľ IT spoločnosti Finportal Peter Jurecký zdôrazňuje, že online uzatváranie poistenia je neustále v popredí. „Od roku 2015 sa až 80 percent zmlúv v rámci neživotného poistenia uzatváralo cez náš porovnávač. Dnes je to viac ako 90 percent. V ostatných segmentoch, ako je životné, dôchodkové poistenie či investície, sa dve tretiny zmlúv realizujú digitálne cez náš porovnávač a všetko sa postupne presúva do online priestoru.“ Napriek tomu osobný kontakt ostáva nevyhnutnou súčasťou finančného sprostredkovania. „Umelá inteligencia finančného sprostredkovateľa nenahradí. Financie sú konzervatívna a intímna téma. Klienti ešte dlho budú chcieť mať živú osobu na druhej strane stola. No sprostredkovatelia, ktorí odmietnu pracovať s umelou inteligenciou, budú v nevýhode. AI bude musieť byť súčasťou ich každodennej práce,“ dodáva obchodná riaditeľka. Riaditeľ IT zdôrazňuje obrovský potenciál umelej inteligencie v optimalizácii procesov. „Veľmi pozorne sledujeme všetky trendy, vrátane AI. Samozrejme, je to citlivá téma, keďže ide aj o bezpečnosť dát klientov. Hľadáme však možnosti, aby bola AI pomôckou pre spotrebiteľov. Samotná AI nevie všetko na sto percent, ale dokáže zrýchliť a zefektívniť niektoré procesy. Je dôležité naučiť sa s ňou pracovať.“ Spoločnosť Finportal sa nezameriava iba na technológie, ale aj na posilnenie svojej trhovej pozície. Kristína Faktorová naznačuje, že nasledujúce obdobie môže byť prelomovým obdobím. „Je tu možnosť, že by sme mohli dosiahnuť trhovú jednotku. Treba si počkať na účtovné uzávierky. V každom prípade chceme náš podiel na trhu stále zvyšovať,“ uvádza. Finportal spája moderné technologické nástroje s osobným prístupom, čím reaguje na dynamicky sa meniace potreby klientov. Spoločnosť potvrdzuje, že aj v ére digitálnej transformácie je rovnováha medzi inováciami a ľudským prístupom kľúčová pre dlhodobý úspech. Celý videorozhovor si môžete pozrieť aj tu: https://www.trend.sk/biznis/digitalizacia-formuje-buducnost-financneho-sprostredkovania?itm_brand=trend&itm_template=listing&itm_modul=articles-rubric-list&itm_position=1

Podcast TREND.sk je vložený na túto stránku z otvoreného informačného zdroja RSS. Všetky informácie, texty, predmety ochrany a ďalšie metadáta z informačného zdroja RSS sú majetkom autora podcastu a nie sú vlastníctvom prevádzkovateľa Podmaz, ktorý ani nevytvára ani nezodpovedá za ich obsah podcastov. Ak máš za to, že podcast porušuje práva iných osôb alebo pravidlá Podmaz, môžeš nahlásiť obsah. Ak je toto tvoj podcast a chceš získať kontrolu nad týmto profilom klikni sem.

Táto webová stránka používa súbory cookies, ktoré sú potrebné pre správne fungovanie a skvalitňovanie webovej stránky. Ďalšie informácie o tom, ako používame súbory cookies, nájdete tu.
Bližšie informácie o spracúvaní osobných údajov ako aj o súboroch cookies nájdete tu.

Technické cookies

Vždy aktívne cookies sú nevyhnutne potrebné na základné fungovanie. Bez týchto súborov by sme nemohli poskytovať služby, ktoré umožňujú tejto stránke fungovať.

Funkčné cookies

Funkčné cookies vylepšujú fungovanie webových stránok, nakoľko si môžu pamätať napríklad informácie ako používateľské meno, jazyk alebo preferovanú polohu. Vďaka zapamätaniu si Vašich volieb môže stránka poskytovať vylepšené a osobnejšie služby.

Analytické cookies

Tieto cookies zhromažďujú anonymné informácie o tom, ako používatelia využívajú webové stránky. Z týchto dát sa dozvieme, ako používatelia reagujú na stránku poskytnutím informácií o tom, aké oblasti navštívili, aký čas na našej stránke strávili, a či sa pri tom vyskytli nejaké problémy, napríklad chybové hlásenia, čo nám pomáha vylepšovať webovú stránku.

Marketingové cookies

Marketingové cookies pomáhajú sledovať Vaše online návštevy a aktivitu na našich webových stránkach. Uvedené pomáha poskytovať a zobrazovať Vám relevantnejšie reklamy alebo obmedzujú počet zobrazení reklamy. Tieto súbory cookie môžu zdieľať tieto informácie s inými organizáciami alebo inzerentmi. Ide o trvalé súbory cookie a takmer vždy pochádzajú od tretích strán.