22. Jak dobře moderovat a nebýt automat na firemní fráze?
01:11

22. Jak dobře moderovat a nebýt automat na firemní fráze?

12.06.2025
Tohle je častý problém u podcastů, které vznikají jako marketingový prvek firemní komunikace. Moderátor mluví jako tisková zpráva. Působí to neosobně a uměle. Slyšíme věty plné superlativů, ovšem zbavené všech reálných emocí. Možná to potěší šéfa oddělení, ale posluchače spíš odradí.

Podcast není slohové cvičení. Je to většinou rozhovor. A ten by měl znít přirozeně. Třeba i trochu neformálně. Ale srozumitelně.

Vyhni se používání přechodníku a nesnaž se za každou cenu o perfektní stylistiku. Není to nezbytně nutné.

Na druhou stranu, moderátor PR podcastu mluví za firmu, komunitu nebo třeba sportovní svaz a mělo by se to odrážet i v jeho projevu. Tón, jazyk a styl — to všechno by mělo odpovídat tomu, koho podcast reprezentuje.

Klíčem k uvěřitenému projevu je opravdový zájem. Chci vědět víc. Chci tomu rozumět.

Forma je důležitá. Ale obsah je základ. A ten nejlíp vyzní, když mluvíš jako člověk. Ne jako automat na firemní fráze.

+ + + + + + +

Produkce: Jakub Viliš
🎙️ Pomáhám firmám a institucím vytvářet podcasty, které lidi opravdu poslouchají
www.jakubvilis.cz

Podcast Tipy pro začínající podcastery je vložený na túto stránku z otvoreného informačného zdroja RSS. Všetky informácie, texty, predmety ochrany a ďalšie metadáta z informačného zdroja RSS sú majetkom autora podcastu a nie sú vlastníctvom prevádzkovateľa Podmaz, ktorý ani nevytvára ani nezodpovedá za ich obsah podcastov. Ak máš za to, že podcast porušuje práva iných osôb alebo pravidlá Podmaz, môžeš nahlásiť obsah. Ak je toto tvoj podcast a chceš získať kontrolu nad týmto profilom klikni sem.

Táto webová stránka používa súbory cookies, ktoré sú potrebné pre správne fungovanie a skvalitňovanie webovej stránky. Ďalšie informácie o tom, ako používame súbory cookies, nájdete tu.
Bližšie informácie o spracúvaní osobných údajov ako aj o súboroch cookies nájdete tu.

Technické cookies

Vždy aktívne cookies sú nevyhnutne potrebné na základné fungovanie. Bez týchto súborov by sme nemohli poskytovať služby, ktoré umožňujú tejto stránke fungovať.

Funkčné cookies

Funkčné cookies vylepšujú fungovanie webových stránok, nakoľko si môžu pamätať napríklad informácie ako používateľské meno, jazyk alebo preferovanú polohu. Vďaka zapamätaniu si Vašich volieb môže stránka poskytovať vylepšené a osobnejšie služby.

Analytické cookies

Tieto cookies zhromažďujú anonymné informácie o tom, ako používatelia využívajú webové stránky. Z týchto dát sa dozvieme, ako používatelia reagujú na stránku poskytnutím informácií o tom, aké oblasti navštívili, aký čas na našej stránke strávili, a či sa pri tom vyskytli nejaké problémy, napríklad chybové hlásenia, čo nám pomáha vylepšovať webovú stránku.

Marketingové cookies

Marketingové cookies pomáhajú sledovať Vaše online návštevy a aktivitu na našich webových stránkach. Uvedené pomáha poskytovať a zobrazovať Vám relevantnejšie reklamy alebo obmedzujú počet zobrazení reklamy. Tieto súbory cookie môžu zdieľať tieto informácie s inými organizáciami alebo inzerentmi. Ide o trvalé súbory cookie a takmer vždy pochádzajú od tretích strán.