
Kočan & Hudák: Syntetické dáta už teraz nahrádzajú ľudí
AI radikálne mení marketingový prieskum. "Je to radikálna zmena, ktorá ešte presne nevieme, kam bude smerovať," hovoríRasťo Kočan z Go4 Insight.
Dnes sa skúša mnoho ciest a niektoré vetvy budú určite slepé. Syntetické dáta však vyzerajú veľmi nádejne. Dokedy sa budeme ešte pýtať živých ľudí?
"Zjednodušene môžeme povedať, že na základe predošlého poznania a iných dostupných dát robíme predpoklad budúcnosti. Lenže to predošlé poznanie získam jedine tak, že dáta stále aktualizujem, zbieram, neprestávam sa dopytovať či testovať, pretože už o rok-dva by sme boli neaktuálni. Na rýchle úlohy, tam, kde na presnosti menej záleží, prípadne keď potrebujeme naraz otestovať veľa trhov, tak toto je extrémne rýchla a efektívna cesta," doplnilJán Hudák z Kantaru.
Ako veľmi sa však môžu syntetické dáta mýliť? A akú úlohu budú mať prieskumné agentúry a ich analytici?
Podcast OK 360° je vložený na túto stránku z otvoreného informačného zdroja RSS. Všetky informácie, texty, predmety ochrany a ďalšie metadáta z informačného zdroja RSS sú majetkom autora podcastu a nie sú vlastníctvom prevádzkovateľa Podmaz, ktorý ani nevytvára ani nezodpovedá za ich obsah podcastov. Ak máš za to, že podcast porušuje práva iných osôb alebo pravidlá Podmaz, môžeš nahlásiť obsah. Ak je toto tvoj podcast a chceš získať kontrolu nad týmto profilom klikni sem.