#168 DASE - Dajú sa používať dáta tak, aby sa začali diať zmeny?
01:04:31

#168 DASE - Dajú sa používať dáta tak, aby sa začali diať zmeny?

02.11.2022

viac informácií: https://www.levosphere.sk/

Júlia Micháleková je spoluzakladateľkou a CEO v agentúre DASE. V nej sa ako prvá agentúra na Slovensku zameriavajú výlučne a webovú analytiku. Aktuálne sa v nej dejú veľké zmeny, o ktorých by mali vedieť všetci, ktorí ju aspoň trochu riešia, alebo majú Google Analytics. V rozhovore nám Júlia prezrádza, čo by sme o webovej analytike mali vedieť a aké zmeny sa dejú v Google Analytics.

V podcaste sa dozviete:

  • čo je to webová analytika a prečo je pre firmu dôležitá
  • či sa webová analytika zužuje len na digitál, alebo to zohľadňuje aj oblasti ako sú vnútorné procesy, obchodné ciele, či marketing
  • ako pristupujú k tvorbe analytickej stratégie v DASE
  • aké základné nástroje by sme mali pri analytike používať
  • v čom je iná nová verzia Google Analytics 4 od pôvodnej verzie, ktorá sa používala roky
  • kedy by sme mali prejsť do novej verzie Google Analytics 4 a kedy zruší Google účty v pôvodnom Google Analytics
  • či sa prekonvertujú dáta z pôvodnej verzie do novej verzie

Data-driven marketing je pojem, s ktorým sa určite aspoň raz stretol každý marketér či podnikateľ. Viete však, aký je jeho skutočný význam? Júlia hovorí, že o data-driven marketing ide vtedy, ak si vieme na základe dát odpovedať na otázku, ako dosiahneme to, čo chceme. Ľudia totiž často niečo analyzujú, no nič sa nedeje. Efektívna analytika však nie je o minulosti, ale o budúcnosti, pretože na základe nich by ste sa mali vedieť rozhodovať do budúcna. Myslíte, že je lepšie sledovať viac alebo menej dát? Odpoveď vás prekvapí.

Aktuálne Google Analytics prechádza veľkou zmenou, ktorá bude mať na analytiku zásadný vplyv. Z pôvodnej verzie prechádzame na Google Analytics 4. Jednou zo zmien je to, že táto nová verzia nerozpoznáva používateľa len podľa cookies, ale aj podľa toho, či je prihlásený v gmaile. Ďalšie zmeny sa dozviete v podcaste.

Stihli ste si už nastaviť novú verziu Google Analytics 4? Júlia hovorí, že už včera na to bolo neskoro. Vypočujte si podcast a dozviete sa, ako na to.

Júlia nám odporúča v súvislosti s marketingom:

„V dnešnom svete máme pretlak informácií a dobre mienených rád aj nástrojov. V reálnom aj praktickom živote by sme sa však mali naučiť vycítiť, čo s nami naozaj rezonuje, pretože rád ako čo robiť, je strašne veľa. Dôležité je študovať, rozhliadať sa, ale aj nájsť veci, ktoré vám dávajú zmysel. Tie potom používajte. Nepočúvajte rady, že každý musí niečo robiť. Robte to, čo vás baví a na čo máte talent. Dobre mienené rady si vypočujte, ale počúvajte aj samého seba.“

Podcast Marketing v praxi je vložený na túto stránku z otvoreného informačného zdroja RSS. Všetky informácie, texty, predmety ochrany a ďalšie metadáta z informačného zdroja RSS sú majetkom autora podcastu a nie sú vlastníctvom prevádzkovateľa Podmaz, ktorý ani nevytvára ani nezodpovedá za ich obsah podcastov. Ak máš za to, že podcast porušuje práva iných osôb alebo pravidlá Podmaz, môžeš nahlásiť obsah. Ak je toto tvoj podcast a chceš získať kontrolu nad týmto profilom klikni sem.

Táto webová stránka používa súbory cookies, ktoré sú potrebné pre správne fungovanie a skvalitňovanie webovej stránky. Ďalšie informácie o tom, ako používame súbory cookies, nájdete tu.
Bližšie informácie o spracúvaní osobných údajov ako aj o súboroch cookies nájdete tu.

Technické cookies

Vždy aktívne cookies sú nevyhnutne potrebné na základné fungovanie. Bez týchto súborov by sme nemohli poskytovať služby, ktoré umožňujú tejto stránke fungovať.

Funkčné cookies

Funkčné cookies vylepšujú fungovanie webových stránok, nakoľko si môžu pamätať napríklad informácie ako používateľské meno, jazyk alebo preferovanú polohu. Vďaka zapamätaniu si Vašich volieb môže stránka poskytovať vylepšené a osobnejšie služby.

Analytické cookies

Tieto cookies zhromažďujú anonymné informácie o tom, ako používatelia využívajú webové stránky. Z týchto dát sa dozvieme, ako používatelia reagujú na stránku poskytnutím informácií o tom, aké oblasti navštívili, aký čas na našej stránke strávili, a či sa pri tom vyskytli nejaké problémy, napríklad chybové hlásenia, čo nám pomáha vylepšovať webovú stránku.

Marketingové cookies

Marketingové cookies pomáhajú sledovať Vaše online návštevy a aktivitu na našich webových stránkach. Uvedené pomáha poskytovať a zobrazovať Vám relevantnejšie reklamy alebo obmedzujú počet zobrazení reklamy. Tieto súbory cookie môžu zdieľať tieto informácie s inými organizáciami alebo inzerentmi. Ide o trvalé súbory cookie a takmer vždy pochádzajú od tretích strán.