#114 Ako je brand marketing prepojený s emóciami ľudí
48:42

#114 Ako je brand marketing prepojený s emóciami ľudí

08.09.2021

Denisa Pernicová, marketingová manažérka Billy, nám v podcaste vecne a zrozumiteľne rozpráva o téme marketingu značky a prakticky nám to vysvetľuje na tom, ako to funguje v retailovej sieti Billa. Hovorí, že brand marketing, teda budovanie značky, má v súčasnosti trochu iný význam, ako v minulosti. Je to oveľa komplexnejšie, zložitejšie a aj zákazník je iný ako kedysi, pretože kedysi stačilo na vybudovanie značky umiestniť logo na reklamný materiál, no dnes už to tak nie je.

Denisa sa s nami podelila o tieto hodnotné myšlienky:

  • Brand marketing nie je len o značke, ale aj spoločnosti. Nehovoríme teda len o produktoch, ale aj o kultúre firmy, ľuďoch, zamestnancoch, či hodnotách firmy.
  • Komunikácia Billy je smerovaná na primárnu cieľovú skupinu, ktorou sú vyzretejšie ženy s rodinami, ale keďže zvyšných ľudí tiež nechcú vylúčiť, tak zvyšné 3P (produkt, cena, distribúcia) sú smerované aj na nich.
  • Billa robí identitu celej spoločnosti a sila jej značky je najdôležitejšia, pretože dodáva dôveryhodnosť a silu ostatným značkám, subbrandom, ktoré pod ňu patria.
  • Mnoho ľudí z oblasti marketingu robí chybu, že nedrží konzistenciu a majú tendenciu stále niečo meniť, alebo niečo komunikujú v televízii, niečo iné v online a niečo iné zase v predajni. No práve najdôležitejšie je zotrvať v konzistencii a dávať zákazníkovi rovnaký odkaz jednoduchým spôsobom.
  • Pri brand marketingu ide o uspokojovanie emočných potrieb a pri trade marketingu ide o uspokojovanie racionálnych potrieb. Vzájomne sa však dopĺňajú a vo výsledky im ide o predaj.
  • Denisa nám na záver odkazuje:

    "Marketing je v súčasnosti komplexný, zákazník je veľmi náročný a máme veľa ciest, ako sa dá marketing robiť. Každý dobrý marketér by mal mať však cieľ a víziu, ktorú chce dosiahnuť a mal by si za tým stať. Dôležitá je trpezlivosť a konzistentnosť, pretože všetky dobré veci si vyžadujú čas."

    Podcast Marketing v praxi je vložený na túto stránku z otvoreného informačného zdroja RSS. Všetky informácie, texty, predmety ochrany a ďalšie metadáta z informačného zdroja RSS sú majetkom autora podcastu a nie sú vlastníctvom prevádzkovateľa Podmaz, ktorý ani nevytvára ani nezodpovedá za ich obsah podcastov. Ak máš za to, že podcast porušuje práva iných osôb alebo pravidlá Podmaz, môžeš nahlásiť obsah. Ak je toto tvoj podcast a chceš získať kontrolu nad týmto profilom klikni sem.

    Táto webová stránka používa súbory cookies, ktoré sú potrebné pre správne fungovanie a skvalitňovanie webovej stránky. Ďalšie informácie o tom, ako používame súbory cookies, nájdete tu.
    Bližšie informácie o spracúvaní osobných údajov ako aj o súboroch cookies nájdete tu.

    Technické cookies

    Vždy aktívne cookies sú nevyhnutne potrebné na základné fungovanie. Bez týchto súborov by sme nemohli poskytovať služby, ktoré umožňujú tejto stránke fungovať.

    Funkčné cookies

    Funkčné cookies vylepšujú fungovanie webových stránok, nakoľko si môžu pamätať napríklad informácie ako používateľské meno, jazyk alebo preferovanú polohu. Vďaka zapamätaniu si Vašich volieb môže stránka poskytovať vylepšené a osobnejšie služby.

    Analytické cookies

    Tieto cookies zhromažďujú anonymné informácie o tom, ako používatelia využívajú webové stránky. Z týchto dát sa dozvieme, ako používatelia reagujú na stránku poskytnutím informácií o tom, aké oblasti navštívili, aký čas na našej stránke strávili, a či sa pri tom vyskytli nejaké problémy, napríklad chybové hlásenia, čo nám pomáha vylepšovať webovú stránku.

    Marketingové cookies

    Marketingové cookies pomáhajú sledovať Vaše online návštevy a aktivitu na našich webových stránkach. Uvedené pomáha poskytovať a zobrazovať Vám relevantnejšie reklamy alebo obmedzujú počet zobrazení reklamy. Tieto súbory cookie môžu zdieľať tieto informácie s inými organizáciami alebo inzerentmi. Ide o trvalé súbory cookie a takmer vždy pochádzajú od tretích strán.