#93 KOTLER V PRAXI 11. diel - Proces vývoja nového produktu
19:16

#93 KOTLER V PRAXI 11. diel - Proces vývoja nového produktu

14.04.2021

Čím všetkým si treba prejsť pri vývoji nového produktu a aké štádia by mal vývoj produktu, alebo služby obsahovať? Týmto a ďalším otázkam sa venujeme v podcaste, ktorého cieľom je vysvetliť, ako Kotler pomenoval vývoj nových výrobkov vo svojej teórii.

  • Na vývoj nových výrobkov musí byť firma dobre pripravená. Je treba, aby dokázala správne odhadnúť a reagovať na všetky zmeny, ktoré sa týkajú spotrebiteľského záujmu, technológie a hlavne konkurencie.
  • Firma nemôže zotrvať pri existujúcom výrobnom nastavení nadlho. Zákazníci si želajú zmenu. Špeciálne nám to potvrdzuje aj aktuálna doba covidová, kde sa väčšina podnikov musela svojou ponukou rýchlo prispôsobiť. Prakticky proces vývoja nových produktov/služieb je neustály a je treba si ho vo firemných procesoch strážiť, pretože je jedným zo základných pilierov udržateľnosti spoločnosti, či značky.
  • Podľa teórie marketingu existujú 2 spôsoby, ktorými sa môžeme dostať k novým produktom, službám – akvizícia, alebo vývoj novej ponuky vlastným výskumom a vývojom.
  • Väčšina nových produktov a služieb, ktoré prichádzajú každoročne na trh sa neudrží, alebo sa udrží len tri roky. Príčiny môžu byť rôzne – od presadenia svojho nápadu, ktorý trh neprijme, až po precenenie kapacity trhu.
  • Proces vývoja nového produktu, alebo služby má 8 fáz – zrod nápadov, predvýber nápadov, koncepcia vývoja, marketingová stratégia, podnikateľská analýza, vývoj produktu, testovanie na trhu a samotná komercionalizácia. Jednotlivé fázy si detailne vysvetľujeme v podcaste.
  • Pravdou však je, že v praxi sa proces vývoja nového produktu, alebo služby zvykne urýchľovať a niektoré časti sa vynechávajú. Častokrát sa to deje hlavne pri startupoch. Je však veľmi dôležité poznať tento postup, a tak dosiahnuť čo najväčšiu úspešnosť uvedenia nového produktu na trh.

    Podcast Marketing v praxi je vložený na túto stránku z otvoreného informačného zdroja RSS. Všetky informácie, texty, predmety ochrany a ďalšie metadáta z informačného zdroja RSS sú majetkom autora podcastu a nie sú vlastníctvom prevádzkovateľa Podmaz, ktorý ani nevytvára ani nezodpovedá za ich obsah podcastov. Ak máš za to, že podcast porušuje práva iných osôb alebo pravidlá Podmaz, môžeš nahlásiť obsah. Ak je toto tvoj podcast a chceš získať kontrolu nad týmto profilom klikni sem.

    Táto webová stránka používa súbory cookies, ktoré sú potrebné pre správne fungovanie a skvalitňovanie webovej stránky. Ďalšie informácie o tom, ako používame súbory cookies, nájdete tu.
    Bližšie informácie o spracúvaní osobných údajov ako aj o súboroch cookies nájdete tu.

    Technické cookies

    Vždy aktívne cookies sú nevyhnutne potrebné na základné fungovanie. Bez týchto súborov by sme nemohli poskytovať služby, ktoré umožňujú tejto stránke fungovať.

    Funkčné cookies

    Funkčné cookies vylepšujú fungovanie webových stránok, nakoľko si môžu pamätať napríklad informácie ako používateľské meno, jazyk alebo preferovanú polohu. Vďaka zapamätaniu si Vašich volieb môže stránka poskytovať vylepšené a osobnejšie služby.

    Analytické cookies

    Tieto cookies zhromažďujú anonymné informácie o tom, ako používatelia využívajú webové stránky. Z týchto dát sa dozvieme, ako používatelia reagujú na stránku poskytnutím informácií o tom, aké oblasti navštívili, aký čas na našej stránke strávili, a či sa pri tom vyskytli nejaké problémy, napríklad chybové hlásenia, čo nám pomáha vylepšovať webovú stránku.

    Marketingové cookies

    Marketingové cookies pomáhajú sledovať Vaše online návštevy a aktivitu na našich webových stránkach. Uvedené pomáha poskytovať a zobrazovať Vám relevantnejšie reklamy alebo obmedzujú počet zobrazení reklamy. Tieto súbory cookie môžu zdieľať tieto informácie s inými organizáciami alebo inzerentmi. Ide o trvalé súbory cookie a takmer vždy pochádzajú od tretích strán.