#79 Bory Mall - Ako na marketing nákupného centra?
53:53

#79 Bory Mall - Ako na marketing nákupného centra?

06.01.2021

Marián Hornyák, ktorý je marketingovým manažérom Bory Mall, nám v podcaste približuje marketing nákupných centier. V podcaste sa dozvedáme, ako funguje zákulisie obchodných centier, ich marketing a aj to, ako je možné dostať svoju predajňu do obchodného centra.

Top 5 najlepších myšlienok, ktoré zazneli:

  • „Gastro is the new black“ - aj takto pomenoval Marián zmenu spotrebiteľského správania. V poslednej dobe sa práve gastro stalo najviac rozvíjajúcim sa odvetvím v obchodných centrách. Dnes to už nie je len o tom, že ľudia prídu a nakúpia si len to potrebné. Nákupné centrá sa pre nás stali priestorom na trávenie voľného času.
  • Marketing nákupného centra je o zákazníkoch, ale aj nájomcoch. Úlohou marketingového manažéra nie je ani tak zaplniť obchody, ako zaplniť chodby pred obchodmi, a teda doniesť zákazníka do centra. To, ako sa budú medzi sebou značky prekrikovať, kto osloví zákazníka, je už na nich.
  • Nákupné centrum je živý organizmus, ktorý neustále žije.  Preto sa stále treba prispôsobovať jeho potrebám. Marián hovorí o tom, že nákupné centrum musí dať zákazníkom dôvod, prečo by mali prísť práve do ich nákupného centra. To môže byť práve tou ich odlišnosťou. Aj keď na pohľad to môže vyzerať tak, že nákupné centrá riešia to isté, v Bory Mall riešia svoj pozicioning. Majú svoj priestor, ktorý veľmi dobre poznajú, v ktorom sa cítia dobre a sú v ňom najlepší. 
  • Na Slovensku sú nákupné centrá veľmi populárne a stále ich pribúda. Slovensko je preto jednou z krajín s najväčším počtom obchodnej  plochy na obyvateľa. Marián hovorí, že podľa neho je to tak kvôli slovenskej nature. My Slováci máme radi spoločenský status a chceme byť videní. Rýchlo sme sa udomácnili v nákupných centrách, a aj preto boli posmelené projekty na výstavbu ďalších a ďalších nákupných centier.
  • Core biznisom nákupného centra nie je predaj, ako si to väčšinou verejnosť myslí, ale prenájom obchodných priestorov. Na konci dňa je cieľom mať obsadené a výnosne prenajaté obchodné priestory. Aby to vedeli dosiahnuť, musia podporovať aj tých, ktorí v ich priestore fungujú.
  • A čo by Marián poradil všetkým, ktorí sa pohybujú v oblasti marketingu?

    Podľa Mariána je nevyhnutné vedieť pohotovo reagovať a nebáť sa vystúpiť z naučených rovníc. Dôležitá je kreativita a sloboda v tom, že môžeme skúšať. Dnešná doba ovplyvnila aj to, že z produktových a predajných cieľov sa na stôl dostali aj iné posolstvá a postoje značiek, ktoré oslovujú ľudí na hlbšej úrovni. Toto sú podľa Mariána tie najdôležitejšie esencie rozhodovania ľudí, ktoré ovplyvňujú to, ku ktorej značke sa ľudia rozhodnú prikloniť. Dôvodom je to, že im to ostáva hlbšie v mysli, a tým pádom ich to aj viac ovplyvní. Marián dodáva, že ľudí viac priťahujú značky, ktoré ,,páchnu človečinou“.


    Podcast Marketing v praxi je vložený na túto stránku z otvoreného informačného zdroja RSS. Všetky informácie, texty, predmety ochrany a ďalšie metadáta z informačného zdroja RSS sú majetkom autora podcastu a nie sú vlastníctvom prevádzkovateľa Podmaz, ktorý ani nevytvára ani nezodpovedá za ich obsah podcastov. Ak máš za to, že podcast porušuje práva iných osôb alebo pravidlá Podmaz, môžeš nahlásiť obsah. Ak je toto tvoj podcast a chceš získať kontrolu nad týmto profilom klikni sem.

    Táto webová stránka používa súbory cookies, ktoré sú potrebné pre správne fungovanie a skvalitňovanie webovej stránky. Ďalšie informácie o tom, ako používame súbory cookies, nájdete tu.
    Bližšie informácie o spracúvaní osobných údajov ako aj o súboroch cookies nájdete tu.

    Technické cookies

    Vždy aktívne cookies sú nevyhnutne potrebné na základné fungovanie. Bez týchto súborov by sme nemohli poskytovať služby, ktoré umožňujú tejto stránke fungovať.

    Funkčné cookies

    Funkčné cookies vylepšujú fungovanie webových stránok, nakoľko si môžu pamätať napríklad informácie ako používateľské meno, jazyk alebo preferovanú polohu. Vďaka zapamätaniu si Vašich volieb môže stránka poskytovať vylepšené a osobnejšie služby.

    Analytické cookies

    Tieto cookies zhromažďujú anonymné informácie o tom, ako používatelia využívajú webové stránky. Z týchto dát sa dozvieme, ako používatelia reagujú na stránku poskytnutím informácií o tom, aké oblasti navštívili, aký čas na našej stránke strávili, a či sa pri tom vyskytli nejaké problémy, napríklad chybové hlásenia, čo nám pomáha vylepšovať webovú stránku.

    Marketingové cookies

    Marketingové cookies pomáhajú sledovať Vaše online návštevy a aktivitu na našich webových stránkach. Uvedené pomáha poskytovať a zobrazovať Vám relevantnejšie reklamy alebo obmedzujú počet zobrazení reklamy. Tieto súbory cookie môžu zdieľať tieto informácie s inými organizáciami alebo inzerentmi. Ide o trvalé súbory cookie a takmer vždy pochádzajú od tretích strán.