#21 Prieskum trhu - Ako nám dáta pomôžu priblížiť sa k zákazníkovi
Ján Hudák ako client service director a Vladimír Chaloupka ako operation director zo spoločnosti Kantar Slovakia nám priblížia prieskum trhu ako silný nástroj, ktorý nám vie pomôcť v biznise a marketingu.
V podcaste si odpovieme na otázku, čo je prieskum trhu. Povieme si nielen definíciu prieskumu, ale aj praktické príklady z praxe a aké výhody nám vie priniesť. Je niečo, čo sa nedá preskúmať? Je aj empatia a naše pozorovanie forma prieskumu? Podrobne si prejdeme pojem hypotéza a prečo je dôležitá. Povieme si, kedy je prieskum vhodné urobiť a čo je jeho primárnou úlohou. Prezradíme už teraz, že je to spojené s návratnosťou investície a znížením rizika zlého manažerskeho rozhodnutia.
Vymenujeme si rôzne druhy prieskumov z pohľadu ich vytvárania a ozrejmíme si, či a ako je dôležitý výber metodológie a aké rôzne skupiny okrem zákazníkov môžeme skúmať. Prieskum trhu nie je to len o technickom zbere dát, ale o ďalšej pridanej hodnote, ktorú nám páni z Kantaru prezradili a spolu s tým prezradili aj ich názor na aktuálny pretlak dat.
Ako bonus nás zasvätili do pozadia skúmania. Je odpoveď “neviem” relevantná? Vedia zodpovedať na každú otázku? Aké sú časové a finančné rámce prieskumu trhu. Na záver si prejdeme trendy v prieskumoch: automatizáciu, online, zrýchľovanie, osobnejší marketing.
Podcast Marketing v praxi je vložený na túto stránku z otvoreného informačného zdroja RSS. Všetky informácie, texty, predmety ochrany a ďalšie metadáta z informačného zdroja RSS sú majetkom autora podcastu a nie sú vlastníctvom prevádzkovateľa Podmaz, ktorý ani nevytvára ani nezodpovedá za ich obsah podcastov. Ak máš za to, že podcast porušuje práva iných osôb alebo pravidlá Podmaz, môžeš nahlásiť obsah. Ak je toto tvoj podcast a chceš získať kontrolu nad týmto profilom klikni sem.