#54 Pierre Baguette - Cesta z bufetu do regálov sietí
Andrej Gerstner, marketing a trade marketing manažér spoločnosti Fekollini, ktorá je výrobcom obloženého pečiva Pierre Baguette, nám v podcaste porozprával nielen o príbehu značky, ale aj o trade marketingu v praxi.
Pierre Baguette je úspešná slovenská značka, ktorá začínala na pultoch bufetov. Dnes je trendsetterom na slovenskom trhu v tomto segmente.
Podarilo sa jej prekročiť hranice Slovenska a v súčasnosti má zastúpenie v Česku, Poľsku, Rakúsku aj Slovinsku. Ich najväčšou dominanciou je kvalita, čerstvosť a originalita, čo využívajú aj vo svojej komunikácii. Aktuálne spolupracujú s Petrou Vlhovou. Zaujímavé bolo počúvať, ako ich spolupráca s Petrou posunula ďalej a ako je dôležité nájsť si takého ambasádora značky, ktorý má rovnaké hodnoty ako daná značka.
V podcaste sme sa spýtali Andreja na to, ako zisťujú, aký typ produktu majú vyvinúť. Častokrát ide o produkty, ktoré sú úplná novinka na trhu a prekvapilo nás, že vývoj niekedy trvá aj 2 roky. Zaujímalo nás, ako rozlišujú prístup v rámci trade marketingu ku B2B a B2C. Andrej vysvetľuje, že ,,B2B komunikácia je kľúčom k tomu, aby ste dokázali produkty zalistovať do obchodov.“ V konečnom dôsledku sa však trade marketing orientuje na koncového zákazníka, tzv shoppera, ktorému pripravujú komunikáciu na mieru, často v spolupráci s B2B klientom.
V podcaste sa ďalej dozviete:
· ako vznikla spolupráca s Petrou Vlhovou, ktorá sa stala tvárou kampane
· ako pracujú s tým, že v mysliach spotrebiteľov sa bagety a sendviče spájajú s nezdravým riešením
· či je dôležitejšie – byť najprv dostupný na trhu a potom komunikovať, alebo naopak
· že práca s dátami je naozaj dôležitá
· ktorý komunikačný kanál mimo trade marketingu je podľa Andreja najúčinnejší
Andrej hovorí: „Nielen pre marketing platí: Robte veci so srdcom. Keď robíte veci so srdcom, keď robíte to čo vás baví, napĺňa, tak to nemôže byť neúspešné.“
Podcast Marketing v praxi je vložený na túto stránku z otvoreného informačného zdroja RSS. Všetky informácie, texty, predmety ochrany a ďalšie metadáta z informačného zdroja RSS sú majetkom autora podcastu a nie sú vlastníctvom prevádzkovateľa Podmaz, ktorý ani nevytvára ani nezodpovedá za ich obsah podcastov. Ak máš za to, že podcast porušuje práva iných osôb alebo pravidlá Podmaz, môžeš nahlásiť obsah. Ak je toto tvoj podcast a chceš získať kontrolu nad týmto profilom klikni sem.