#67 KOTLER V PRAXI 5. diel - Čo je spotrebiteľské správanie
Podcast Levosphere - Kotler v praxi je svojím žánrom originálna novinka, a keďže sa nie je od koho veľmi učiť riadime sa vašou spätnou väzbou. Aj v marketingovom procese je jednou z funkcií marketingu kontrola, o tom sme sa už v tejto sérii podcastov rozprávali. A tak sme kontrolou prešli aj my a na základe výsledkov sme sa rozhodli pozmeniť formu série podcastov Kotler v praxi. Meníme ju tak, aby bola ešte praktickejšia a pre vás poslucháčov uchopiteľnejšia. Tak počúvajte a dajte nám vedieť, či sa nám to podarilo.
V minulom podcaste Kotler v praxi sme sa naučili, že zákazník je v centre nášho záujmu. V tomto podcaste nadväzujeme na túto tému a rozprávame sa o samotnom spotrebiteľovi, spotrebiteľskom trhu a o nákupnom správaní spotrebiteľa.
Kotler hovorí: “Marketéri by mali osobitne a starostlivo analyzovať spotrebiteľské správanie. Spotrebitelia totiž často pohrdnú tým, čo sa javilo ako sľubná ponuka.”
V podcaste rozoberáme príklady na rôzne kategórie produktov a ako zapadajú alebo nezapadajú do spotrebiteľského správania a rozhodovania sa Slovákov. Vysvetľujeme ako veľmi je dôležité spotrebiteľa naučiť príležitosti, teda pri každom novom produkte či službe ho najprv naučiť, kedy, kde a prečo má produkt, či službu spotrebovávať.
Prečo je spotrebiteľ podľa Kotlera čierna skrinka a ako sa na to pozeráme v marketingu dnes, aj to si môžete vypočuť v tejto epizóde.
Spotrebiteľ je ako čierna skrinka, pretože nie úplne vieme predikovať, ako sa rozhodne a čo urobí. Úlohou marketérov je sa čo najlepšie dostať do mysle spotrebiteľa, pochopiť jeho motiváciu, aby vedeli čo najlepšie predpokladať jeho reakciu.
V podcaste si ďalej objasňujeme:
- čo je to nákupné správanie spotrebiteľa
- pojem domácností a správanie domácnosti
- že je dôležité rozlíšiť, kedy sa značka prihovára ku jednotlivcovi a kedy sa prihovára ku domácnostiam
- čo znamená pojem penetrácia
- prečo lokálna značka Kofola má v spotrebiteľskom správaní Slovákov unikátne postavenie
Ak ste premeškali našu predošlú epizódu zo série Kotler v praxi - Zákazník v centre pozornosti, určite si ju vypočujte. Venujeme sa v nej schéme marketingového manažmentu, segmentácií a cieľovej skupine.
Podcast Marketing v praxi je vložený na túto stránku z otvoreného informačného zdroja RSS. Všetky informácie, texty, predmety ochrany a ďalšie metadáta z informačného zdroja RSS sú majetkom autora podcastu a nie sú vlastníctvom prevádzkovateľa Podmaz, ktorý ani nevytvára ani nezodpovedá za ich obsah podcastov. Ak máš za to, že podcast porušuje práva iných osôb alebo pravidlá Podmaz, môžeš nahlásiť obsah. Ak je toto tvoj podcast a chceš získať kontrolu nad týmto profilom klikni sem.