#90 Médiá – všetko, čo ste o nich chceli vedieť
49:04

#90 Médiá – všetko, čo ste o nich chceli vedieť

24.03.2021

Lucia Hronská pôsobí v Unimedia ako media strategy manager. V podcaste sa spolu rozprávame o médiách. Médiá sú akýkoľvek komunikačný nástroj, ktorého cieľom je sprostredkovať informáciu. V prípade marketingovej komunikácie ide o televíziu, časopisy, rozhlas, billboardy, či internet. V dnešnej dobe sociálnych sietí sa však dá povedať, že médiom môže byť takpovediac každý, čiže nie sú to len influenceri, blogeri, ale môže to byť každý jeden človek, ktorý nejakým spôsobom odovzdáva informáciu o značke.

Lucia nám v podcaste objasňuje teoretické pozadie médií, ktoré prepája s praktickými informáciami.

  • Stále platí, že najsilnejším mediálnym kanálom je televízia, a to nie len z pohľadu zásahu, ale aj konzumácie. Druhým najsilnejším kanálom je internet, čiže digitálne médiá. Ich konzumácia neustále rastie a rastie po nich aj dopyt.
  • Podľa toho, aké ciele si pre svoju kampaň zvolíte, je nutné prispôsobiť aj výber médií. Pri televízií máme schopnosť najrýchlejšie budovať znalosť značky. Rádio je call to action médium. Out of home je určený na budovanie značky. Printové médiá a online ponúkajú široké možnosti. Dôležité je však nezabúdať aj na cieľovú skupinu.
  • Značka musí poznať svoje atribúty a ciele, čiže vedieť pre koho a kde sa chce profilovať. To sa pretaví do média plánu, ktorý je základom pri kampaniach. Po skončení kampane nasleduje post analýza, v ktorej sa vyhodnocujú jednotlivé KPI a ciele.
  • Funkciou médií je verejnosť informovať, vzdelávať, ale aj zabaviť, aby ich odľahčili z bežného života. Je však potrebné značku odkomunikovať a odpromovať v rámci komunikácie tak, aby verejnosť mala z toho čo najpríjemnejší a najzmysluplnejší zážitok.
  • Mediálna agentúra je pre klienta partnerom. Nejde teda len o nákup mediálneho priestoru, ale je aj konzultantom, ktorý pomáha klientovi v správnom nastavení marketingovej komunikácie so všetkým čo to obnáša. Pridanou hodnotou agentúry je jej komplexný pohľad, kde sa rieši aj výber médií, cieľovej skupiny, obsahu, ale aj načasovanie a následné vyhodnotenie.
  • Lucia nám na záver odkazuje, že v samotnej komunikácií je dôležité popri obchodných cieľoch nezabúdať aj na budovanie značky a tvorbu vzťahu so zákazníkom. Vzťah nekončí len pri úspešnom predaji, ale v tomto bode práve začína. To, ako značka prenáša svoje atribúty do komunikácie, určuje následne vzťah a silu zapamätateľnosti značky u spotrebiteľov.

    V aktuálnej situácií je dôležité, aby spotrebiteľ u značky cítil atribúty spoľahlivosti, bezpečnosti a to, že je súčasťou komunity a pociťuje spoločenskú zodpovednosť. Spotrebiteľ si najviac zapamätá tie značky, ktoré prinášajú hodnotu a atribúty, a to najmä v dlhodobom horizonte.

    Podcast Marketing v praxi je vložený na túto stránku z otvoreného informačného zdroja RSS. Všetky informácie, texty, predmety ochrany a ďalšie metadáta z informačného zdroja RSS sú majetkom autora podcastu a nie sú vlastníctvom prevádzkovateľa Podmaz, ktorý ani nevytvára ani nezodpovedá za ich obsah podcastov. Ak máš za to, že podcast porušuje práva iných osôb alebo pravidlá Podmaz, môžeš nahlásiť obsah. Ak je toto tvoj podcast a chceš získať kontrolu nad týmto profilom klikni sem.

    Táto webová stránka používa súbory cookies, ktoré sú potrebné pre správne fungovanie a skvalitňovanie webovej stránky. Ďalšie informácie o tom, ako používame súbory cookies, nájdete tu.
    Bližšie informácie o spracúvaní osobných údajov ako aj o súboroch cookies nájdete tu.

    Technické cookies

    Vždy aktívne cookies sú nevyhnutne potrebné na základné fungovanie. Bez týchto súborov by sme nemohli poskytovať služby, ktoré umožňujú tejto stránke fungovať.

    Funkčné cookies

    Funkčné cookies vylepšujú fungovanie webových stránok, nakoľko si môžu pamätať napríklad informácie ako používateľské meno, jazyk alebo preferovanú polohu. Vďaka zapamätaniu si Vašich volieb môže stránka poskytovať vylepšené a osobnejšie služby.

    Analytické cookies

    Tieto cookies zhromažďujú anonymné informácie o tom, ako používatelia využívajú webové stránky. Z týchto dát sa dozvieme, ako používatelia reagujú na stránku poskytnutím informácií o tom, aké oblasti navštívili, aký čas na našej stránke strávili, a či sa pri tom vyskytli nejaké problémy, napríklad chybové hlásenia, čo nám pomáha vylepšovať webovú stránku.

    Marketingové cookies

    Marketingové cookies pomáhajú sledovať Vaše online návštevy a aktivitu na našich webových stránkach. Uvedené pomáha poskytovať a zobrazovať Vám relevantnejšie reklamy alebo obmedzujú počet zobrazení reklamy. Tieto súbory cookie môžu zdieľať tieto informácie s inými organizáciami alebo inzerentmi. Ide o trvalé súbory cookie a takmer vždy pochádzajú od tretích strán.