#84 KOTLER V PRAXI 9. diel – Teória positioningu
15:17

#84 KOTLER V PRAXI 9. diel – Teória positioningu

10.02.2021

V marketingu sa často využíva pojem pozícia na trhu, inak nazývaný brand positioning. V podcaste si vysvetľujeme čo to znamená, aká je jeho definícia, ako sa určuje a čo to vlastne znamená v praxi. Pre lepšie pochopenie si ho ilustrujeme aj na praktických príkladoch. Občas sa stáva, že sa nesprávne zamieňa s pojmom podiel na trhu, preto si vysvetľujeme aj ich rozdiel.

Ako je u nás zvykom, vyberáme pre vás top 5 myšlienok z podcastu. Určite si však vypočujte celý podcast.

  • Pri trhovej pozícií ide o to, aké miesto prisudzuje spotrebiteľ danému produktu vo svojej mysli v porovnaní s konkurenčnými výrobkami.
  • Pozícia na trhu určitého výrobku, alebo služby je súbor vnemov, predstáv a pocitov, ktoré si pri produkte pamätáme v porovnaní s konkurenčnou ponukou. Túto pozíciu si v mysli vytvárame tak s ako i bez marketingovej činnosti na danom produkte, službe.
  • Správne to prebieha tak, že si najprv vytvoríme pozíciu produktu, ktorú chceme vytvoriť v mysli spotrebiteľa a až potom na túto pozíciu šijeme celý marketingový mix.
  • Pozícia na trhu sa môže budovať na základe zvláštnych charakteristík produktu, dodatočného úžitku produktu, účelu použitia, určitých skupín používateľov, alebo dokonca priamym porovnaním sa s konkurenciou.
  • Proces tvorby pozície na trhu sa skladá z 3 základných krokov. Prvým je identifikovanie súboru konkurenčných výhod. Druhým krokom je výber optimálnej výhody a tretím krokom je efektívna komunikácia vybranej pozície.
  • Týmto podcastom sme doplnili tému cieľových trhov a v ďalšom podcaste číslo 10 otvoríme kapitolu Tvorby marketingového mixu a postupne si prejdeme časti produkt, cena, distribúcia aj komunikácia.

    Podcast Marketing v praxi je vložený na túto stránku z otvoreného informačného zdroja RSS. Všetky informácie, texty, predmety ochrany a ďalšie metadáta z informačného zdroja RSS sú majetkom autora podcastu a nie sú vlastníctvom prevádzkovateľa Podmaz, ktorý ani nevytvára ani nezodpovedá za ich obsah podcastov. Ak máš za to, že podcast porušuje práva iných osôb alebo pravidlá Podmaz, môžeš nahlásiť obsah. Ak je toto tvoj podcast a chceš získať kontrolu nad týmto profilom klikni sem.

    Táto webová stránka používa súbory cookies, ktoré sú potrebné pre správne fungovanie a skvalitňovanie webovej stránky. Ďalšie informácie o tom, ako používame súbory cookies, nájdete tu.
    Bližšie informácie o spracúvaní osobných údajov ako aj o súboroch cookies nájdete tu.

    Technické cookies

    Vždy aktívne cookies sú nevyhnutne potrebné na základné fungovanie. Bez týchto súborov by sme nemohli poskytovať služby, ktoré umožňujú tejto stránke fungovať.

    Funkčné cookies

    Funkčné cookies vylepšujú fungovanie webových stránok, nakoľko si môžu pamätať napríklad informácie ako používateľské meno, jazyk alebo preferovanú polohu. Vďaka zapamätaniu si Vašich volieb môže stránka poskytovať vylepšené a osobnejšie služby.

    Analytické cookies

    Tieto cookies zhromažďujú anonymné informácie o tom, ako používatelia využívajú webové stránky. Z týchto dát sa dozvieme, ako používatelia reagujú na stránku poskytnutím informácií o tom, aké oblasti navštívili, aký čas na našej stránke strávili, a či sa pri tom vyskytli nejaké problémy, napríklad chybové hlásenia, čo nám pomáha vylepšovať webovú stránku.

    Marketingové cookies

    Marketingové cookies pomáhajú sledovať Vaše online návštevy a aktivitu na našich webových stránkach. Uvedené pomáha poskytovať a zobrazovať Vám relevantnejšie reklamy alebo obmedzujú počet zobrazení reklamy. Tieto súbory cookie môžu zdieľať tieto informácie s inými organizáciami alebo inzerentmi. Ide o trvalé súbory cookie a takmer vždy pochádzajú od tretích strán.