#117 Praktické tipy ako na sociálne siete
52:04

#117 Praktické tipy ako na sociálne siete

29.09.2021

Tamara Rogožníková Gončarová je marketérka a konzultantka pre komunikáciu na sociálnych sieťach. Je autorkou kníh, kurzov a e-bookov, prostredníctvom ktorých vzdeláva podnikateľov a tvorcov, ako efektívne robiť marketing cez Instagram a TikTok. V podcaste sa spolu rozprávame o sociálnych sieťach – o tom, ako sa vyvíjajú a ako s nimi pracovať. Tami nám svojimi vedomosťami a skúsenosťami ukazuje, ako sa vymaniť zo stereotypov, ktoré nefungujú a prezrádza nám aj to, aké mýty na sociálnych sieťach neplatia.

Sociálne siete sa dostali do našich životov a stali sa ich prirodzenou súčasťou. Tento trend ešte viac podporila pandémia, pretože sme sociálne siete začali využívať viac. Toto potvrdzuje aj fakt, že na sociálnych sieťach sa nachádza 86% slovenského obyvateľstva a priemerný Slovák strávi na sociálnych sieťach 3 hodiny denne. V podcaste sa ďalej dozviete aj týchto 5 faktov:

  • Môžeme zovšeobecniť to, že na Instagrame je silne zastúpená veková kategória od 25 do 35 rokov, na Facebooku je to veková kategória nad 45 rokov a na TikToku je to veková kategória 18 až 26 rokov. Avšak, viac ako na vek, by sme mali prihliadať na to, akú mentalitu majú ľudia. Ľudia si vyberajú sociálne siete podľa svojej chuti, absorbcii, vlastnej situácie a podľa toho, či mentálne pochopia danú sociálnu sieť.
  • Na Instagrame sa dostávajú do popredia krátke videá. Preto ak chceme predávať, musíme robiť videá a robiť ich predajne, zaujímavo, z pohľadu klienta a s výhodou pre klienta. Ak ich budeme robiť, budeme mať vyššie dosahy a viac predávať.
  • Ak je našim cieľom vytvárať komunitu, komunikovať obojstranne, vytvárať eventy, tak je na to vhodný Facebook. Ak sa chceme viac profilovať ako experti, ako osobná značka, tak v tom prípade sa odporúča LinkedIn. Ak chceme objavovať veci, ktoré budú trendy, tak vtedy by sme mali byť na Pintereste. Ak našou silnou stránkou nie je video, ale komunikácia, tak by sme mali staviť na podcasty, alebo využiť Clubhouse.
  • Rozpočet do reklamy na sociálnych sieťach vieme ušetriť buď skvelým zdrojom vo forme kontaktov, čiže bartrovanie, alebo neskutočnou kreatívou a odvahou experimentovať.
  • Rozšíreným mýtom je to, že potrebujeme na sociálnej sieti primárne získavať followerov, aby sme ich potom konvertovali na klientov. To však nie je pravda.
  • Tami nám na záver odkazuje, aby sme vystúpili zo svojej bublinky. Máme prezentovať klientovi tie výhody, ktoré má zo spolupráce s nami práve teraz a v tomto kontexte. Nemáme sa báť hovoriť na kameru aj mimo kamery o tom, prečo robíme to, čo robíme, kto sme a kam smerujeme. Mali by sme si vnútorne vysporiadali vlastnú stratégiu, čo chceme. Nemáme robiť to, čo ostatní, lebo práve tam je ten priestor, aby sme robili niečo inak. Hlavne máme milovať to, čo robíme a milovať ľudí, ktorým slúžime a zároveň by sme si od nich mali pýtať aj spätnú väzbu. A ak to už nemáme radi, tak si máme nájsť človeka, ktorý to bude robiť naozaj z lásky, pretože to je veľmi cítiť.

    Podcast Marketing v praxi je vložený na túto stránku z otvoreného informačného zdroja RSS. Všetky informácie, texty, predmety ochrany a ďalšie metadáta z informačného zdroja RSS sú majetkom autora podcastu a nie sú vlastníctvom prevádzkovateľa Podmaz, ktorý ani nevytvára ani nezodpovedá za ich obsah podcastov. Ak máš za to, že podcast porušuje práva iných osôb alebo pravidlá Podmaz, môžeš nahlásiť obsah. Ak je toto tvoj podcast a chceš získať kontrolu nad týmto profilom klikni sem.

    Táto webová stránka používa súbory cookies, ktoré sú potrebné pre správne fungovanie a skvalitňovanie webovej stránky. Ďalšie informácie o tom, ako používame súbory cookies, nájdete tu.
    Bližšie informácie o spracúvaní osobných údajov ako aj o súboroch cookies nájdete tu.

    Technické cookies

    Vždy aktívne cookies sú nevyhnutne potrebné na základné fungovanie. Bez týchto súborov by sme nemohli poskytovať služby, ktoré umožňujú tejto stránke fungovať.

    Funkčné cookies

    Funkčné cookies vylepšujú fungovanie webových stránok, nakoľko si môžu pamätať napríklad informácie ako používateľské meno, jazyk alebo preferovanú polohu. Vďaka zapamätaniu si Vašich volieb môže stránka poskytovať vylepšené a osobnejšie služby.

    Analytické cookies

    Tieto cookies zhromažďujú anonymné informácie o tom, ako používatelia využívajú webové stránky. Z týchto dát sa dozvieme, ako používatelia reagujú na stránku poskytnutím informácií o tom, aké oblasti navštívili, aký čas na našej stránke strávili, a či sa pri tom vyskytli nejaké problémy, napríklad chybové hlásenia, čo nám pomáha vylepšovať webovú stránku.

    Marketingové cookies

    Marketingové cookies pomáhajú sledovať Vaše online návštevy a aktivitu na našich webových stránkach. Uvedené pomáha poskytovať a zobrazovať Vám relevantnejšie reklamy alebo obmedzujú počet zobrazení reklamy. Tieto súbory cookie môžu zdieľať tieto informácie s inými organizáciami alebo inzerentmi. Ide o trvalé súbory cookie a takmer vždy pochádzajú od tretích strán.