#149 Michal Vašečka - Slováci, toto potrebujete počuť
viac informácii: https://www.levosphere.sk/
Michal Vašečka sa ako sociológ zaoberá otázkami populizmu, extrémizmu a občianskej spoločnosti. S Michalom sme nahrávali rozhovor koncom roku 2020 o tom, ako nás Slovákov ovplyvnili technológie aj pandémia. Tento podcast nájdete pod názvom Michal Vašečka - Slováci pohľadom sociológa. Zdá sa, že rok je krátka doba, no vzhľadom na rapídny vývoj už nie len s koronavírusom, ale aj s vojnou na Ukrajine a rastúcou infláciou, sa u nás udiali viaceré zmeny. Práve preto sme pozvali p. Vašečku opäť, aby nám porozprával, čo sa u nás zmenilo. V rozhovore rozoberáme témy ako pandémia, vojna na Ukrajine, vývoj spoločnosti a dostaneme sa aj k inflácii.
V podcaste sa dozviete:
- ako sa zmenili Slováci od začiatku roku 2021 až po prebiehajúcu vojnu
- čo sa bude so Slovákmi diať ďalšie roky
- čo máme my Slováci, spotrebitelia teraz v hlavách
- ako vnímajú Slováci celú situáciu s vojnou na Ukrajine
- či Slováci reagovali na vojnu na Ukrajine inak ako zvyšok Európy
- či je polarizácia niečo, čo je pre nás normálne
- prečo sme my Slováci v niektorých veciach nevyspelí a nevnímame problémy, ktoré sa okolo nás dejú
- ako vnímajú Slováci zvyšujúcu sa infláciu
Pandémia nám priniesla ontologickú neistotu, čo znamená, že naše bytie bolo otrasené od základov a celkom sme sa z toho nedostali. Na oddýchnutie sme však nedostali priestor vôbec, pretože hneď na to prišla vojna. Ako nás to ovplyvnilo a čo to pre nás znamená, nám Michal prezrádza v rozhovore. Neskôr dodáva, že naša spoločnosť sa začala rozpadať. V minulosti v takejto situácii vždy vznikali občianske vojny. Myslíte, že to čaká aj nás? Odpoveď sa dozviete od Michala.
Čo nám Michal odporúča na záver v súvislosti s marketingom?
„Ľudia, ktorí sú z biznisu a budú z biznisu, tak vidia veci nepomerne širšie ako v minulosti. Mali by však vnímať to, čo sa deje z hľadiska CSR, corporate social responsibility celého sociálneho marketingu v zahraničí v najvyspelejších krajinách, aby nezmrzli v tom, čo je dnes typické pre Slovensko.
Kedysi bolo pre firmu dôležité mať zisk a dodržiavať zákon. Nič iné nemuseli spoločnosti robiť. Postupne prišli pokusy vtiahnuť ľudí a nenechať ich byť obyčajnými konzumentami, ale vtiahnuť ich do „hry“. Teraz sa svet dostal do ďalšej fázy, kde už ani toto nestačí robiť. Biznis bude musieť vojsť ďalej do tvorby verejných politik. Vidíme to už aj v zahraničí, že sa to deje.“
Podcast Marketing v praxi je vložený na túto stránku z otvoreného informačného zdroja RSS. Všetky informácie, texty, predmety ochrany a ďalšie metadáta z informačného zdroja RSS sú majetkom autora podcastu a nie sú vlastníctvom prevádzkovateľa Podmaz, ktorý ani nevytvára ani nezodpovedá za ich obsah podcastov. Ak máš za to, že podcast porušuje práva iných osôb alebo pravidlá Podmaz, môžeš nahlásiť obsah. Ak je toto tvoj podcast a chceš získať kontrolu nad týmto profilom klikni sem.