#43 O podcastoch a ich monetizácii
Dan Tržil, podcast expert a jeden z prvých, ktorý začal s podcastami v ČR a SR s úspešným podcastom Proti proudu, hovorí: “Kľúčom úspešného podcastu je zaujímavý koncept. Pri podcaste si najprv zodpovedajme, prečo by ho mal niekto počúvať.“
Podcast je jeden z formátov audia. V porovnaní s rádiom je podcast, ako youtube pre televíziu. Výhodou je, že počúvam, čo, kedy, kde a popričom chcem. V Čechách ho počúva už 11% ľudí a existuje 900 podcastov, z ktorých je viac ako polovica aktívnych. Ako bolo v minulosti trendom byť blogerom, teraz je trendom byť podcasterom. Na Slovenku to začalo byť tiež moderné a ponuka podcastov priam explodovala. Podcast sa stáva stále bežnejší a vytvára sa tak možnosť monetizovať ho. Pravidelnosť nie je nutnosťou, ale výhodou. Dan odporúča minimálne mesačné publikovanie.
Meranie úspešnosti podcastu je náročné a nejednotné, najjednoduchší a zároveň najkľúčovejší parameter je počúvanosť jednej epizódy. Úspech podcastu neprichádza hneď, naberanie poslucháčov má dynamiku snehovej gule. Treba 8-12 mesiacov, aby sa to rozbehlo.
Dan nám v tejto epizóde ďalej prezrádza:
- aké potrebujete vybavenie a techniku a či sú potrebné nejaké špeciálne zručnosti
- 3 spôsoby ako zarábať na podcastoch
- aká je orientačná cena za poslucháča
- ako sa Dan prispôsobil corona situácii
- tipy na zaujímavé podcasty zo sveta
- trendy v podcastovom svete
Dan Tržil: "Premýšľam dlhodobo. V marketingu funguje konzistencia a kontinuita."
Podcast Marketing v praxi je vložený na túto stránku z otvoreného informačného zdroja RSS. Všetky informácie, texty, predmety ochrany a ďalšie metadáta z informačného zdroja RSS sú majetkom autora podcastu a nie sú vlastníctvom prevádzkovateľa Podmaz, ktorý ani nevytvára ani nezodpovedá za ich obsah podcastov. Ak máš za to, že podcast porušuje práva iných osôb alebo pravidlá Podmaz, môžeš nahlásiť obsah. Ak je toto tvoj podcast a chceš získať kontrolu nad týmto profilom klikni sem.