#145 Lidl - škola využívania insightov pre všetkých
42:51

#145 Lidl - škola využívania insightov pre všetkých

27.04.2022

viac informácií: https://www.levosphere.sk/

Tomáš Bezák vedie komunikáciu Lidla v úseku, ktorý zastrešuje PR, CSR, Public affairs a internú komunikáciu. V podcaste sa rozprávame o tom, ako sa Lidl profiluje v našom vysoko konkurenčnom prostredí FMCG reťazcov. Prezrádza nám, ako dokázali v Lidli otočiť nevýhody vo svoj prospech. To sa nepodarí každému, preto nás tešia hinty a inšpirácie, ktoré nám Tomáš v rozhovore prezrádza.

V podcaste sa dozviete:

  • či sa Lidl budoval ako economy, meainstream alebo prémiová značka a ako to je teraz
  • kto je ich cieľovou skupinou
  • do akej miery majú voľnosť v tom, že si lokálne prispôsobujú marketing potrebám trhu a do akej miery majú guidliny z centrály
  • či majú motto rovnaké vo všetkých krajinách
  • akú ma Lidl víziu
  • prečo sa rozhodli vyradiť zo sortimentu šunkové peny
  • ako pristupujú k jednotýždňovým akciám a prečo ich ešte nikto neokopíroval
  • aké parametre si v súvislosti so značkou sledujú

Tomáš nám v podcaste poodkrýva stratégiu Lidla. Hovorí, že si neustále zohľadňujú pomer cena a výkon, no dávajú si záležať aj na tom, aby si zákazníci vedeli u nich rýchlo nakúpiť. Kedysi ich prvým claimom bolo „Lidl je lacný“, no postupom času sa museli posunúť aj v komunikácii. Spomeniete si, aké je ich aktuálne motto?

Tomáš nám vysvetľuje, že kedysi bol celý trh orientovaný na cenu, no časom sa to muselo presunúť aj k iným atribútom. Faktom je, že ak si zákazník môže kúpiť produkt všade za približne rovnakú cenu, tak potom prichádzajú na rad ďalšie kritériá, podľa ktorých sa rozhoduje. Práve to zohľadňovali aj vo svojich kampaniach naprieč rokmi. V podcaste sa dozviete, akú logiku a nadväznosť mali na seba kampane. Lidl je ukážkou toho, ako sa dá krásne pracovať s insightom. A vyšlo im to, nemyslíte? :)

Na záver nám Tomáš odkazuje:

„Treba mať kritické myslenie. Ľudia by sa nemali strhnúť len peknou exekúciou, pôsobivými claimami a pekným copywritingom. Mali by sa naozaj pozrieť pod pozlátko brandu, firmy, či to, čo komunikuje, si za tým aj reálne stojí.

Ak by sme šli do väčšej hĺbky, tak by sa mali pozrieť aj na to, ako bol daný produkt vyprodukovaný a ako sa správa firma v širšom meradle - či si napríklad uvedomuje svoju spoločenskú zodpovednosť.“

Podcast Marketing v praxi je vložený na túto stránku z otvoreného informačného zdroja RSS. Všetky informácie, texty, predmety ochrany a ďalšie metadáta z informačného zdroja RSS sú majetkom autora podcastu a nie sú vlastníctvom prevádzkovateľa Podmaz, ktorý ani nevytvára ani nezodpovedá za ich obsah podcastov. Ak máš za to, že podcast porušuje práva iných osôb alebo pravidlá Podmaz, môžeš nahlásiť obsah. Ak je toto tvoj podcast a chceš získať kontrolu nad týmto profilom klikni sem.

Táto webová stránka používa súbory cookies, ktoré sú potrebné pre správne fungovanie a skvalitňovanie webovej stránky. Ďalšie informácie o tom, ako používame súbory cookies, nájdete tu.
Bližšie informácie o spracúvaní osobných údajov ako aj o súboroch cookies nájdete tu.

Technické cookies

Vždy aktívne cookies sú nevyhnutne potrebné na základné fungovanie. Bez týchto súborov by sme nemohli poskytovať služby, ktoré umožňujú tejto stránke fungovať.

Funkčné cookies

Funkčné cookies vylepšujú fungovanie webových stránok, nakoľko si môžu pamätať napríklad informácie ako používateľské meno, jazyk alebo preferovanú polohu. Vďaka zapamätaniu si Vašich volieb môže stránka poskytovať vylepšené a osobnejšie služby.

Analytické cookies

Tieto cookies zhromažďujú anonymné informácie o tom, ako používatelia využívajú webové stránky. Z týchto dát sa dozvieme, ako používatelia reagujú na stránku poskytnutím informácií o tom, aké oblasti navštívili, aký čas na našej stránke strávili, a či sa pri tom vyskytli nejaké problémy, napríklad chybové hlásenia, čo nám pomáha vylepšovať webovú stránku.

Marketingové cookies

Marketingové cookies pomáhajú sledovať Vaše online návštevy a aktivitu na našich webových stránkach. Uvedené pomáha poskytovať a zobrazovať Vám relevantnejšie reklamy alebo obmedzujú počet zobrazení reklamy. Tieto súbory cookie môžu zdieľať tieto informácie s inými organizáciami alebo inzerentmi. Ide o trvalé súbory cookie a takmer vždy pochádzajú od tretích strán.