#80 KOTLER V PRAXI 8. diel – 4 stratégie výberu cieľovej skupiny
22:03

#80 KOTLER V PRAXI 8. diel – 4 stratégie výberu cieľovej skupiny

13.01.2021

V minulom podcaste zo série Kotler v praxi sme sa naučili ako segmentovať trh.  V tomto podcaste nadväzujeme na túto tému a rozprávame o tom, ako si vybrať cieľovú skupinu. Segmentácia trhu síce odkrýva marketingové príležitosti, no úlohou firmy je rozhodnúť, koľko segmentov chce obslúžiť a ako tieto najvhodnejšie segmenty identifikovať.

Vyberáme najzaujímavejšie myšlienky z podcastu:

  • Existujú 3 stratégie, podľa ktorých si firma môže vybrať trhový segment - nediferencovaný, diferencovaný, alebo koncentrovaný marketing. Firma môže vstúpiť do všetkých segmentov - nediferencovaný marketing, môže si vybrať niektoré segmenty - diferencovaný marketing, alebo môže vstúpiť iba na jeden trh - koncentrovaný marketing.
  • Dnešná doba priniesla novú stratégiu, ktorú nazývame individuálny, resp. customizovaný marketing. Firma v takomto prípade nepotrebuje žiadne predchádzajúce informácie o zákazníkovi. Stačí, keď vie sprostredkovať presne to, čo zákazník potrebuje.
  • To, pre akú stratégiu výberu trhov sa firma rozhodne, ovplyvňujú viaceré faktory. Hlavnými sú určite zdroje firmy, možnosť variability produktu, variabilnosť trhu, alebo to, v akom štádiu životného cyklu sa daný výrobok nachádza.
  • Firma si ako prvé urobí segmentáciu, čiže si definuje všetky možné trhy, na ktoré by mohla vstúpiť. Následne musí zozbierať o nich informácie, ako sú údaje o bežnom predaji, predpokladanom raste predaja, očakávanom zisku, sile konkurencie, ale aj o potrebe distribučnej siete. Na základe zistení sa potom rozhodne, na ktoré z týchto trhov aj vstúpi. Zákazníci zo segmentov, ktoré si firma vyberie sa stávajú ich cieľovou skupinou.
  • Firma by si mala segmenty vyberať tak, aby veľkosť a potenciál segmentu zodpovedal aj schopnostiam firmy.
  • V dnešnej dobe väčšina firiem využíva diferencovaný marketing. Ak sa chcete dozvedieť, prečo prevláda práve táto stratégia, vypočujte si celý podcast. Objasňujeme vám v ňom aj rozdiely medzi spomínanými stratégiami, ktoré vysvetľujeme na praktických príkladoch.

    Podcast Marketing v praxi je vložený na túto stránku z otvoreného informačného zdroja RSS. Všetky informácie, texty, predmety ochrany a ďalšie metadáta z informačného zdroja RSS sú majetkom autora podcastu a nie sú vlastníctvom prevádzkovateľa Podmaz, ktorý ani nevytvára ani nezodpovedá za ich obsah podcastov. Ak máš za to, že podcast porušuje práva iných osôb alebo pravidlá Podmaz, môžeš nahlásiť obsah. Ak je toto tvoj podcast a chceš získať kontrolu nad týmto profilom klikni sem.

    Táto webová stránka používa súbory cookies, ktoré sú potrebné pre správne fungovanie a skvalitňovanie webovej stránky. Ďalšie informácie o tom, ako používame súbory cookies, nájdete tu.
    Bližšie informácie o spracúvaní osobných údajov ako aj o súboroch cookies nájdete tu.

    Technické cookies

    Vždy aktívne cookies sú nevyhnutne potrebné na základné fungovanie. Bez týchto súborov by sme nemohli poskytovať služby, ktoré umožňujú tejto stránke fungovať.

    Funkčné cookies

    Funkčné cookies vylepšujú fungovanie webových stránok, nakoľko si môžu pamätať napríklad informácie ako používateľské meno, jazyk alebo preferovanú polohu. Vďaka zapamätaniu si Vašich volieb môže stránka poskytovať vylepšené a osobnejšie služby.

    Analytické cookies

    Tieto cookies zhromažďujú anonymné informácie o tom, ako používatelia využívajú webové stránky. Z týchto dát sa dozvieme, ako používatelia reagujú na stránku poskytnutím informácií o tom, aké oblasti navštívili, aký čas na našej stránke strávili, a či sa pri tom vyskytli nejaké problémy, napríklad chybové hlásenia, čo nám pomáha vylepšovať webovú stránku.

    Marketingové cookies

    Marketingové cookies pomáhajú sledovať Vaše online návštevy a aktivitu na našich webových stránkach. Uvedené pomáha poskytovať a zobrazovať Vám relevantnejšie reklamy alebo obmedzujú počet zobrazení reklamy. Tieto súbory cookie môžu zdieľať tieto informácie s inými organizáciami alebo inzerentmi. Ide o trvalé súbory cookie a takmer vždy pochádzajú od tretích strán.