#91 Copywriting – zlomok sekundy rozhoduje
51:32

#91 Copywriting – zlomok sekundy rozhoduje

31.03.2021

Zuzana Bodnárová je content špecialistka v digitálnej agentúre Basta Digital, v ktorej sa venuje tvorbe obsahu, copywritingu a idea makingu. V podcaste sa spolu rozprávame na tému copywriting, ktorá má v marketingu svoje čestné zastúpenie. V dnešnom svete, kedy na nás číhajú texty, headliny, slogany a motta z každej strany, je dôležité sa vedieť odlíšiť a zaujať. Texty majú silnú moc, no je potrebné s nimi správne pracovať.

Pri copywritingu ide o tvorbu reklamných textov. Nezáleží na ich dĺžke, pretože tam spadá všetko od krátkych claimov, až po dlhšie vstupné stránky. Úlohou copywritingu je presvedčiť potenciálneho zákazníka, alebo klienta, aby spravil to, čo od neho chceme.

Týchto top 5 myšlienok sa dozvedáme v podcaste:

  • Obsahový marketing (content marketing) je dlhodobejšia stratégia tvorby hodnotného obsahu, pričom tu nie je cieľom priamo predávať, ale vytvárať si vzťah s ľuďmi, pomáhať im a budovať si ich dôveru. Cieľom je tvoriť si z dlhodobého hľadiska pôdu na to, aby sme ich neskôr prostredníctvom copywritingu presvedčili k niečomu, čo od nich chceme. Copywriting je teda súčasťou content marketingu.
  • Copywriting značky by mal vychádzať z jej základov. V dokumente Style guide sú pre copywritera nastavené mantinely, aby vedel, akým spôsobom má značka komunikovať, aký imidž sa snaží vytvoriť, aké atribúty by mala mať a podobne.
  • Treba tvoriť a písať taký obsah a texty, ktoré budú chcieť ľudia naozaj čítať, počuť, dozvedieť sa a zároveň ktoré budú reagovať na ich potreby a túžby. Čím je text jednoduchší, tým je pre ľudí lepšie stráviteľný.
  • Tone of voice a Brand voice sú pojmy, ktoré sa často zamieňajú. Brand voice je tzv. hlas značky, ktorý je konzistentný naprieč celou komunikáciou a je spätý priamo s imidžom a osobnosťou značky. Tone of voice je jeho emočná nadstavba a prispôsobuje sa komunikovanému posolstvu. Úplným základom je preto Brand voice, z ktorého sa tvorí Tone of voice.
  • Nad názvom článku sa treba rovnako dlho zamýšľať, ako nad tvorbou samotného článku. Veľmi dobre v ňom fungujú čísla a emócie, treba tam však odkomunikovať to, čo človek v texte naozaj nájde.
  • Pri texte máme častokrát len zlomky sekúnd na to, aby sme ľudí zaujali. Preto je dobré začať hneď k veci a vyhýbať sa rozvláčeným frázam. Zabudnite však na frázy, v ktorých sa značka snaží pretlačiť to, že niečo je dokonalé, najlepšie, pokiaľ nevyhrala ocenenie. Ľudia sú voči takýmto reklamným textom imúnni a preskakujú ich. Ak značka využíva clickbaity, tzv. zavádzajúce nadpisy na vtiahnutie do textu, ľudia rýchlo odídu, pretože sa cítia byť oklamaní.  Značke sa potom len ťažko podarí obnoviť ich dôveru. Radšej ich treba presvedčiť prirodzeným spôsobom a viesť zmysluplnú komunikáciu.

    Zuzana nám na záver odkazuje, aby sme robili veci, ktoré sú užitočné pre ľudí a majú pridanú hodnotu. Treba sa zamýšľať nad tým, aký prínos to bude mať pre zákazníka. Netreba sa na marketing pozerať len z perspektívy svojej značky, ale z perspektívy človeka.

    Podcast Marketing v praxi je vložený na túto stránku z otvoreného informačného zdroja RSS. Všetky informácie, texty, predmety ochrany a ďalšie metadáta z informačného zdroja RSS sú majetkom autora podcastu a nie sú vlastníctvom prevádzkovateľa Podmaz, ktorý ani nevytvára ani nezodpovedá za ich obsah podcastov. Ak máš za to, že podcast porušuje práva iných osôb alebo pravidlá Podmaz, môžeš nahlásiť obsah. Ak je toto tvoj podcast a chceš získať kontrolu nad týmto profilom klikni sem.

    Táto webová stránka používa súbory cookies, ktoré sú potrebné pre správne fungovanie a skvalitňovanie webovej stránky. Ďalšie informácie o tom, ako používame súbory cookies, nájdete tu.
    Bližšie informácie o spracúvaní osobných údajov ako aj o súboroch cookies nájdete tu.

    Technické cookies

    Vždy aktívne cookies sú nevyhnutne potrebné na základné fungovanie. Bez týchto súborov by sme nemohli poskytovať služby, ktoré umožňujú tejto stránke fungovať.

    Funkčné cookies

    Funkčné cookies vylepšujú fungovanie webových stránok, nakoľko si môžu pamätať napríklad informácie ako používateľské meno, jazyk alebo preferovanú polohu. Vďaka zapamätaniu si Vašich volieb môže stránka poskytovať vylepšené a osobnejšie služby.

    Analytické cookies

    Tieto cookies zhromažďujú anonymné informácie o tom, ako používatelia využívajú webové stránky. Z týchto dát sa dozvieme, ako používatelia reagujú na stránku poskytnutím informácií o tom, aké oblasti navštívili, aký čas na našej stránke strávili, a či sa pri tom vyskytli nejaké problémy, napríklad chybové hlásenia, čo nám pomáha vylepšovať webovú stránku.

    Marketingové cookies

    Marketingové cookies pomáhajú sledovať Vaše online návštevy a aktivitu na našich webových stránkach. Uvedené pomáha poskytovať a zobrazovať Vám relevantnejšie reklamy alebo obmedzujú počet zobrazení reklamy. Tieto súbory cookie môžu zdieľať tieto informácie s inými organizáciami alebo inzerentmi. Ide o trvalé súbory cookie a takmer vždy pochádzajú od tretích strán.