#81 Digitálny marketing – kreativita a idea vyhrávajú
48:26

#81 Digitálny marketing – kreativita a idea vyhrávajú

20.01.2021

Martin Kukoľ takmer štyri roky pôsobí v reklamnej agentúre Socialists so zameraním na sociálne siete a digitálne médiá, kde momentálne riadi celý agentúrny tím. V podcaste sa spolu rozprávame na tému digitálny marketing.

Martin nám rozpráva veľa zaujímavých myšlienok a faktov, ktoré sa oplatí vypočuť si. My sme pre vás vybrali top 5 myšlienok:

1. Tri najdôležitejšie ciele, ktoré by si mala značka určiť v rámci digitálneho marketingu: viditeľnosť značky, priraditeľnosť názoru značke a hard čísla ako je napríklad počet ľudí, ktorí si na e-shope niečo kúpili.

2. V digitále nájdeme veľa konkurentov, s ktorými značka musí bojovať. Martin nám radí, že je dôležité robiť dobrú kreatívu, pretože tá prebíja všetko. No zároveň je dôležitý aj výber správnych médií.

3. Na rozdiel od ATL kampaní, kde si značka zaplatí priestor a „natlačí“ ľuďom do hlavy jednu informáciu, tak v digitále majú ľudia možnosť vybrať si, čo budú pozerať. Z toho dôvodu musí byť príbeh, ktorý im tam značka dá, podaná na toľko zaujímavo, aby ho chceli pozerať.

4. Martin hovorí, že netreba sledovať len klasické trendy v digitálnom marketingu, ale v prvom rade treba mať dobrú stratégiu, insight, exekúciu a predať to správnym ľuďom.

5. Ak značka nechce odumrieť so svojimi aktuálnymi zákazníkmi, tak musí vždy oslovovať aj mladšie skupiny, pretože značky nerastú tým, že predávajú viac tým istým ľuďom, ale tým, že oslovujú nových ľudí. Martin nám ako príklad dáva mladú cieľovú skupinu na Tiktoku, ktorá za niekoľko rokov začne zarábať.

Martin nám na záver necháva 2 rady:

1. Kreativita a idea stále vyhrávajú. Najdôležitejšie je mať komunikáciu postavenú na silnom insighte, ktorý funguje a je nepopierateľný. Ak toto máme, tak potom to už ide jednoducho.

Dôležité je vzdelávanie v marketingu a sledovanie správnych vecí. Netreba ísť však štýlom 10 trendov, ktoré fungujú, ale radšej sledovať veľké a známe mená v marketingu, ako je napríklad Mark Ridson, alebo Byron Sharp.

Podcast Marketing v praxi je vložený na túto stránku z otvoreného informačného zdroja RSS. Všetky informácie, texty, predmety ochrany a ďalšie metadáta z informačného zdroja RSS sú majetkom autora podcastu a nie sú vlastníctvom prevádzkovateľa Podmaz, ktorý ani nevytvára ani nezodpovedá za ich obsah podcastov. Ak máš za to, že podcast porušuje práva iných osôb alebo pravidlá Podmaz, môžeš nahlásiť obsah. Ak je toto tvoj podcast a chceš získať kontrolu nad týmto profilom klikni sem.

Táto webová stránka používa súbory cookies, ktoré sú potrebné pre správne fungovanie a skvalitňovanie webovej stránky. Ďalšie informácie o tom, ako používame súbory cookies, nájdete tu.
Bližšie informácie o spracúvaní osobných údajov ako aj o súboroch cookies nájdete tu.

Technické cookies

Vždy aktívne cookies sú nevyhnutne potrebné na základné fungovanie. Bez týchto súborov by sme nemohli poskytovať služby, ktoré umožňujú tejto stránke fungovať.

Funkčné cookies

Funkčné cookies vylepšujú fungovanie webových stránok, nakoľko si môžu pamätať napríklad informácie ako používateľské meno, jazyk alebo preferovanú polohu. Vďaka zapamätaniu si Vašich volieb môže stránka poskytovať vylepšené a osobnejšie služby.

Analytické cookies

Tieto cookies zhromažďujú anonymné informácie o tom, ako používatelia využívajú webové stránky. Z týchto dát sa dozvieme, ako používatelia reagujú na stránku poskytnutím informácií o tom, aké oblasti navštívili, aký čas na našej stránke strávili, a či sa pri tom vyskytli nejaké problémy, napríklad chybové hlásenia, čo nám pomáha vylepšovať webovú stránku.

Marketingové cookies

Marketingové cookies pomáhajú sledovať Vaše online návštevy a aktivitu na našich webových stránkach. Uvedené pomáha poskytovať a zobrazovať Vám relevantnejšie reklamy alebo obmedzujú počet zobrazení reklamy. Tieto súbory cookie môžu zdieľať tieto informácie s inými organizáciami alebo inzerentmi. Ide o trvalé súbory cookie a takmer vždy pochádzajú od tretích strán.