#81 Digitálny marketing – kreativita a idea vyhrávajú
Martin Kukoľ takmer štyri roky pôsobí v reklamnej agentúre Socialists so zameraním na sociálne siete a digitálne médiá, kde momentálne riadi celý agentúrny tím. V podcaste sa spolu rozprávame na tému digitálny marketing.
Martin nám rozpráva veľa zaujímavých myšlienok a faktov, ktoré sa oplatí vypočuť si. My sme pre vás vybrali top 5 myšlienok:
1. Tri najdôležitejšie ciele, ktoré by si mala značka určiť v rámci digitálneho marketingu: viditeľnosť značky, priraditeľnosť názoru značke a hard čísla ako je napríklad počet ľudí, ktorí si na e-shope niečo kúpili.
2. V digitále nájdeme veľa konkurentov, s ktorými značka musí bojovať. Martin nám radí, že je dôležité robiť dobrú kreatívu, pretože tá prebíja všetko. No zároveň je dôležitý aj výber správnych médií.
3. Na rozdiel od ATL kampaní, kde si značka zaplatí priestor a „natlačí“ ľuďom do hlavy jednu informáciu, tak v digitále majú ľudia možnosť vybrať si, čo budú pozerať. Z toho dôvodu musí byť príbeh, ktorý im tam značka dá, podaná na toľko zaujímavo, aby ho chceli pozerať.
4. Martin hovorí, že netreba sledovať len klasické trendy v digitálnom marketingu, ale v prvom rade treba mať dobrú stratégiu, insight, exekúciu a predať to správnym ľuďom.
5. Ak značka nechce odumrieť so svojimi aktuálnymi zákazníkmi, tak musí vždy oslovovať aj mladšie skupiny, pretože značky nerastú tým, že predávajú viac tým istým ľuďom, ale tým, že oslovujú nových ľudí. Martin nám ako príklad dáva mladú cieľovú skupinu na Tiktoku, ktorá za niekoľko rokov začne zarábať.
Martin nám na záver necháva 2 rady:
1. Kreativita a idea stále vyhrávajú. Najdôležitejšie je mať komunikáciu postavenú na silnom insighte, ktorý funguje a je nepopierateľný. Ak toto máme, tak potom to už ide jednoducho.
Dôležité je vzdelávanie v marketingu a sledovanie správnych vecí. Netreba ísť však štýlom 10 trendov, ktoré fungujú, ale radšej sledovať veľké a známe mená v marketingu, ako je napríklad Mark Ridson, alebo Byron Sharp.
Podcast Marketing v praxi je vložený na túto stránku z otvoreného informačného zdroja RSS. Všetky informácie, texty, predmety ochrany a ďalšie metadáta z informačného zdroja RSS sú majetkom autora podcastu a nie sú vlastníctvom prevádzkovateľa Podmaz, ktorý ani nevytvára ani nezodpovedá za ich obsah podcastov. Ak máš za to, že podcast porušuje práva iných osôb alebo pravidlá Podmaz, môžeš nahlásiť obsah. Ak je toto tvoj podcast a chceš získať kontrolu nad týmto profilom klikni sem.