#71 KOTLER V PRAXI 6. diel - Preniknite do rozhodovania spotrebiteľa
26:04

#71 KOTLER V PRAXI 6. diel - Preniknite do rozhodovania spotrebiteľa

04.11.2020

Poďme späť k podcastu. Viete, čo ovplyvňuje správanie spotrebiteľa na naše marketingové aktivity? Existuje viacero faktorov, ktoré je potrebné sledovať pri jeho správaní, aby sme pochopili, prečo sa správa tak, ako sa správa. To, ako spotrebiteľ zareaguje na naše marketingové aktivity, či ich prijme, alebo odmietne ovplyvňuje 5 faktorov - kultúrne, spoločenské, osobné, psychologické faktory a potom faktor s názvom kupujúci.

Prinášame vám 5 najdôležitejších poznatkov z podcastu:

  • Pri príprave marketingových aktivít marketéri nevedia tieto faktory ovplyvniť. Je však potrebné aby o nich vedeli, aby pochopili prečo a ako sa spotrebitelia správajú, na základe čoho sa rozhodujú a túto vedomosť brali do úvahy pri plánovaní svojich aktivít.
  • Nákupný výber ovplyvňujú 4 hlavné psychologické faktory - motivácia, vnímanie, učenie sa, presvedčenie a postoje.
  • Proces rozhodovania spotrebiteľov o nákupe sa skladá z piatich krokov - poznanie problému/potreby, zhromažďovanie informácií, hodnotenie alternatív, nákupné rozhodnutie a správanie po nákupe.
  • Krivka šírenia inovácií ukazuje, ako sa nová myšlienka, alebo inovácia šíri v populácii obyvateľstva. Táto krivka nám hovorí o tom, že ľudia sa odlišujú svojou pripravenosťou vyskúšať nové produkty. Pri každom produkte sú spotrebitelia, ktorí sú pripravení vyskúšať nový produkt okamžite a ľudia, ktorí nový produkt akceptujú oveľa neskôr.
  • Pochopiť vašu cieľovú skupinu vám môže pomôcť aj to, keď vybehnete do terénu a stretnete sa s nimi. Odporúčame vám pozorovať ich pri ich rozhodovaní napríklad aj pri nákupe produktu v predajni, alebo pre nebojácnych odporúčame sa s nimi aj porozprávať priamo pri ich nákupnom rozhodovaní.
  • Veríme, že sa vám našich 5 tipov páčilo a že si pustíte celý podcast, v ktorom vám viac priblížime všetkých 5 faktorov, ktoré ovplyvňujú správanie spotrebiteľa, ale vysvetlíme vám aj krivku šírenia inovácií.

    Podcast Marketing v praxi je vložený na túto stránku z otvoreného informačného zdroja RSS. Všetky informácie, texty, predmety ochrany a ďalšie metadáta z informačného zdroja RSS sú majetkom autora podcastu a nie sú vlastníctvom prevádzkovateľa Podmaz, ktorý ani nevytvára ani nezodpovedá za ich obsah podcastov. Ak máš za to, že podcast porušuje práva iných osôb alebo pravidlá Podmaz, môžeš nahlásiť obsah. Ak je toto tvoj podcast a chceš získať kontrolu nad týmto profilom klikni sem.

    Táto webová stránka používa súbory cookies, ktoré sú potrebné pre správne fungovanie a skvalitňovanie webovej stránky. Ďalšie informácie o tom, ako používame súbory cookies, nájdete tu.
    Bližšie informácie o spracúvaní osobných údajov ako aj o súboroch cookies nájdete tu.

    Technické cookies

    Vždy aktívne cookies sú nevyhnutne potrebné na základné fungovanie. Bez týchto súborov by sme nemohli poskytovať služby, ktoré umožňujú tejto stránke fungovať.

    Funkčné cookies

    Funkčné cookies vylepšujú fungovanie webových stránok, nakoľko si môžu pamätať napríklad informácie ako používateľské meno, jazyk alebo preferovanú polohu. Vďaka zapamätaniu si Vašich volieb môže stránka poskytovať vylepšené a osobnejšie služby.

    Analytické cookies

    Tieto cookies zhromažďujú anonymné informácie o tom, ako používatelia využívajú webové stránky. Z týchto dát sa dozvieme, ako používatelia reagujú na stránku poskytnutím informácií o tom, aké oblasti navštívili, aký čas na našej stránke strávili, a či sa pri tom vyskytli nejaké problémy, napríklad chybové hlásenia, čo nám pomáha vylepšovať webovú stránku.

    Marketingové cookies

    Marketingové cookies pomáhajú sledovať Vaše online návštevy a aktivitu na našich webových stránkach. Uvedené pomáha poskytovať a zobrazovať Vám relevantnejšie reklamy alebo obmedzujú počet zobrazení reklamy. Tieto súbory cookie môžu zdieľať tieto informácie s inými organizáciami alebo inzerentmi. Ide o trvalé súbory cookie a takmer vždy pochádzajú od tretích strán.