#109 Online nakupovanie – štatistiky, fakty a rady
52:18

#109 Online nakupovanie – štatistiky, fakty a rady

04.08.2021

Juraj Szeghy pôsobí v agentúre Ipsos, kde vedie tím zameraný na projekty mystery shopping. V podcaste sa spolu rozprávame na tému online nakupovanie. Juraj nám prezrádza zaujímavé dáta o našom lokálnom slovenskom trhu v súvislosti s online nakupovaním a v druhej časti sa rozprávame o tom, čo je to mystery delivery.

V podcaste sa okrem iného dozviete aj týchto 5 informácií:

  • Online nákupy sú stále čoraz častejšie a začína to byť prirodzená súčasť nakupovania.
  • Ak sa čokoľvek vymyká zo šedého priemeru, tak je to vnímané veľmi pozitívne. To sa týka aj balenia produktu.
  • Pre generáciu Z je online úplne prirodzený. Chceli by tam nakupovať, ale ešte na to nemajú prostriedky, sú preto ešte zväčša ekonomicky neaktívni. Najviac nakupujú staršie ročníky, od 26 do 44 rokov, pretože už majú vlastné finančné prostriedky a ešte sú generačne dostatočne flexibilní na to, aby sa vedeli tomuto trendu prispôsobiť.
  • Najväčšou nevýhodou pri nakupovaní cez e-shop je absencia možnosti si produkt vyskúšať, ohmatať, alebo očuchať, z čoho sa nám tvorí zážitok. Nejde len o to, že potrebujeme danú vec, ktorou si chceme zabezpečiť nejakú potrebu, ale je okolo toho celý ten zážitok, ktorý e-shop nedoručuje. Postupne však všetko to, čo očakávame od kamenných obchodov, presakuje aj do elektronického obchodu.
  • Základnými výhodami pri online nakupovaní sú komfort, relatívne rýchle doručenie a porovnanie cien. Naopak medzi nevýhody, ktoré vnímajú spotrebitelia, patria neprehľadnosť, zlá orientácia a nedostatok informácií. Spotrebitelia najviac nemajú radi oneskorenie zásielky.
  • Čo nám Juraj odporúča v súvislosti s marketingom?

    „Podnikateľskému sektoru by som odporučil, aby sa nebáli prieskumov. Stretávame sa u klientov s tým, že si myslia, že je to zbytočne drahé a nevedia, čo im to prinesie. Nie je to pravda a nie všetky prieskumy musia byť drahé. Až keď máte zdroje a informácie, viete robiť správne rozhodnutia a viete svoje podnikanie niekam posunúť.“

    Podcast Marketing v praxi je vložený na túto stránku z otvoreného informačného zdroja RSS. Všetky informácie, texty, predmety ochrany a ďalšie metadáta z informačného zdroja RSS sú majetkom autora podcastu a nie sú vlastníctvom prevádzkovateľa Podmaz, ktorý ani nevytvára ani nezodpovedá za ich obsah podcastov. Ak máš za to, že podcast porušuje práva iných osôb alebo pravidlá Podmaz, môžeš nahlásiť obsah. Ak je toto tvoj podcast a chceš získať kontrolu nad týmto profilom klikni sem.

    Táto webová stránka používa súbory cookies, ktoré sú potrebné pre správne fungovanie a skvalitňovanie webovej stránky. Ďalšie informácie o tom, ako používame súbory cookies, nájdete tu.
    Bližšie informácie o spracúvaní osobných údajov ako aj o súboroch cookies nájdete tu.

    Technické cookies

    Vždy aktívne cookies sú nevyhnutne potrebné na základné fungovanie. Bez týchto súborov by sme nemohli poskytovať služby, ktoré umožňujú tejto stránke fungovať.

    Funkčné cookies

    Funkčné cookies vylepšujú fungovanie webových stránok, nakoľko si môžu pamätať napríklad informácie ako používateľské meno, jazyk alebo preferovanú polohu. Vďaka zapamätaniu si Vašich volieb môže stránka poskytovať vylepšené a osobnejšie služby.

    Analytické cookies

    Tieto cookies zhromažďujú anonymné informácie o tom, ako používatelia využívajú webové stránky. Z týchto dát sa dozvieme, ako používatelia reagujú na stránku poskytnutím informácií o tom, aké oblasti navštívili, aký čas na našej stránke strávili, a či sa pri tom vyskytli nejaké problémy, napríklad chybové hlásenia, čo nám pomáha vylepšovať webovú stránku.

    Marketingové cookies

    Marketingové cookies pomáhajú sledovať Vaše online návštevy a aktivitu na našich webových stránkach. Uvedené pomáha poskytovať a zobrazovať Vám relevantnejšie reklamy alebo obmedzujú počet zobrazení reklamy. Tieto súbory cookie môžu zdieľať tieto informácie s inými organizáciami alebo inzerentmi. Ide o trvalé súbory cookie a takmer vždy pochádzajú od tretích strán.