#115 Vízia - nebojte sa snívať srdcom, zákazníci vás budú nasledovať
01:47:48

#115 Vízia - nebojte sa snívať srdcom, zákazníci vás budú nasledovať

16.09.2021

Vízia je dôležitá. O tom vás presvedčí rozhovor s Ankou a Naďou, ktoré boli hostkami v livestreame s Otvorenou hrou, ktorých poslaním je zlepšovať to, ako sa cítia ľudia v práci a vďaka tomu posunúť svet ďalej. Hlavnou témou rozhovoru bola vízia, ale dostali sa aj k témam ako sú poslanie a stratégia.

Naďa a Anka otvorene rozprávajú o vízií a zrozumiteľne vysvetľujú jej podstatu. V rozhovore sa dozvedáme aj týchto 5 faktov:

  • Na to, aby sme pochopili, čo je to vízia, musíme pochopiť, kde sa to celé začína. Celý proces, ako sa dostaneme k vízii, začína tým, že definujeme, prečo podnikateľ, alebo značka robí to, čo robí, a teda prečo sa venuje danému odvetviu, značke, či produktu. Potom sa ide cez poslanie a až tak sa definuje vízia.
  • Rozdiel medzi víziou a poslaním je v tom, že poslanie vychádza z minulosti, alebo súčasnosti a hovorí o tom, prečo firma existuje a čo je zmyslom jej podnikania. Vízia hovorí o budúcnosti a o tom, kam sa chce firma dostať za 5 až 10 rokov a čo chce zmeniť v spoločnosti.
  • Vízia by mala byť špecifická, zrozumiteľná, ambiciózna a pozitívna.
  • Vízia má v prvom rade vychádzať zo srdca. Treba pri nej vynechať rozum, ten je súčasťou stratégie a cieľov. Vízia má byť niečo, po čom túžime - po nejakej zmene v spoločnosti, alebo po niečom, čomu veríme, že keď sa stane, tak to vie motivovať aj druhých. Tí nás potom podporia, pretože tiež chcú, aby sa to udialo.
  • Vízia nám slúži na to, aby sme motivovali interne vlastných ľudí a externe spotrebiteľa, aby si s nami vedel vytvoriť vzťah. Od prírody sme radi súčasťou nejakého názoru a spoločenstva, a preto keď sa nájde spojenie názorov medzi spotrebiteľom a značkou, nastáva dlhodobosť, zmysluplnosť a udržateľnosť.
  • Je dôležité, aby firma mala svoju víziu a vedela, kam smeruje. Občas sa však stáva to, že ju ľudia začnú rozoberať až príliš a hľadajú v tom sofistikovanosť a prepojenie, aby na nič nezabudli, až sa vízia stáva vzdialenou. Netreba však zabúdať na to, že to nie je jadrová fyzika. Stačí sa ponoriť do svojho vnútra, povŕtať sa v sebe a nájsť tú podstatu a esenciu, a potom ju pretaviť do života.

    Naďa nám na záver odkazuje, aby sme sa vyhýbali veciam, ktoré sú všeobecné, klišé a hľadali to svoje, vďaka čomu sa dosiahne autentickosť a originalita. To by sa malo pretaviť vo všetkom, čo budeme robiť – od slov, cez činy, výstupy až po procesy.

    Svoju radu na záver nám necháva aj Anka. Nemali by sme sa báť ponoriť sa do vnútra – osobného a firemného a hľadať tam svoju podstatu a zmysluplnosť. Nemali by sme sa báť, keď ju nájdeme a keď ju uvidíme, ale mali by sme sa v nej znova porýpať. Potom keď ju pochopíme, mali by sme ju vytiahnuť von a začať ju žiť.

    Podcast Marketing v praxi je vložený na túto stránku z otvoreného informačného zdroja RSS. Všetky informácie, texty, predmety ochrany a ďalšie metadáta z informačného zdroja RSS sú majetkom autora podcastu a nie sú vlastníctvom prevádzkovateľa Podmaz, ktorý ani nevytvára ani nezodpovedá za ich obsah podcastov. Ak máš za to, že podcast porušuje práva iných osôb alebo pravidlá Podmaz, môžeš nahlásiť obsah. Ak je toto tvoj podcast a chceš získať kontrolu nad týmto profilom klikni sem.

    Táto webová stránka používa súbory cookies, ktoré sú potrebné pre správne fungovanie a skvalitňovanie webovej stránky. Ďalšie informácie o tom, ako používame súbory cookies, nájdete tu.
    Bližšie informácie o spracúvaní osobných údajov ako aj o súboroch cookies nájdete tu.

    Technické cookies

    Vždy aktívne cookies sú nevyhnutne potrebné na základné fungovanie. Bez týchto súborov by sme nemohli poskytovať služby, ktoré umožňujú tejto stránke fungovať.

    Funkčné cookies

    Funkčné cookies vylepšujú fungovanie webových stránok, nakoľko si môžu pamätať napríklad informácie ako používateľské meno, jazyk alebo preferovanú polohu. Vďaka zapamätaniu si Vašich volieb môže stránka poskytovať vylepšené a osobnejšie služby.

    Analytické cookies

    Tieto cookies zhromažďujú anonymné informácie o tom, ako používatelia využívajú webové stránky. Z týchto dát sa dozvieme, ako používatelia reagujú na stránku poskytnutím informácií o tom, aké oblasti navštívili, aký čas na našej stránke strávili, a či sa pri tom vyskytli nejaké problémy, napríklad chybové hlásenia, čo nám pomáha vylepšovať webovú stránku.

    Marketingové cookies

    Marketingové cookies pomáhajú sledovať Vaše online návštevy a aktivitu na našich webových stránkach. Uvedené pomáha poskytovať a zobrazovať Vám relevantnejšie reklamy alebo obmedzujú počet zobrazení reklamy. Tieto súbory cookie môžu zdieľať tieto informácie s inými organizáciami alebo inzerentmi. Ide o trvalé súbory cookie a takmer vždy pochádzajú od tretích strán.