#105 SPP - pohľad do marketingu v energetike
46:43

#105 SPP - pohľad do marketingu v energetike

07.07.2021

Ivana Zelizňáková je riaditeľkou odboru marketingu v SPP. Energetika je segment, ktorý je pre naše životy úplný „must have“, ale z hľadiska atraktivity nie je na prvom mieste v hľadáčiku ako napríklad kozmetika, alebo obuv. Je to segment, ktorý je náročný na komunikáciu, pretože sa ťažšie približuje ľuďom. O tom, ako si s tým poradilo SPP, sa rozprávame v podcaste.

  • Energetika je pomerne krutý biznis. Je to obrovské konkurenčné prostredie, pretože dodávateľov na Slovensku je v jednej chvíli od 25 do 30. Keďže rozdiely sú v centoch, musia dať zákazníkom aj nejakú pridanú hodnotu, a tak v SPP rozširujú ponuku o dodatočné služby. Keď už majú mať ľudia doma plyn a elektrinu, ktoré sú pre nich nevyhnutné, tak si možno vyberú takú značku, ktorá niečo robí aj pre regionálnu komunitu.
  • V kampani môžeme odkomunikovať iba jediné posolstvo, aby sa človek vedel na to koncentrovať a zobrať si z toho podstatu.
  • Ivana hovorí, že v SPP chcú byť nejako vnímaní, ale nechcú, aby to boli len prázdne marketingové reči. Dnes ľudia hľadajú nejaký problém za tým, keď im chcete niečo predať. Oni chcú byť uveriteľní, aj preto majú popri core činnostiach rozsiahle množstvo aktivít, aby ľudia naozaj pochopili, že to myslia vážne. Práve preto robia tieto aktivity kontinuálne od roku 2008 a zároveň ich aj rozvíjajú.
  • Ivana hovorí, že keď majú spustenú kampaň, vyhodnocujú ju na týždennej báze. Majú vytvorené vety, bannery, komunikáciu a merajú to, čo sa ľuďom páčilo, na čo reagujú, kam chodia a ako sa správajú v online priestore.
  • Cieľovou skupinou SPP sú domácnosti, malé a stredné podniky, ale aj živnostníci a veľkí zákazníci. Využívajú na nich odlišnú komunikáciu, ale snažia sa využiť aj synergiu veľkého efektu, že aj v domácnosti žijú majitelia veľkých firiem.
  • Ivana nám na záver odkazuje:

    • Do marketingu treba investovať kontinuálne. Zároveň treba mať priestor aj na rast, lebo dnes nevieme, kedy nás stretne aká kríza a akého charakteru.
    • Marketing je most medzi firmou a zákazníkmi. Bez toho aby ste nevedeli, kde tých zákazníkov máte a ako sa s nimi rozprávať, nepredáte. Bez viditeľnosti na trhu, čo vám robí práve marketingová obchodná komunikácia, opäť nepredáte nič.
    • Určite neodporúčam skracovať rozpočty v marketingu. Pokiaľ sa firmy dostanú do zlej situácie, tak na marketingový budget by mali siahať na ako posledný a snažiť sa ho čo najdlhšie udržať. Je to mimoriadne dôležitá zložka podnikania.

    Podcast Marketing v praxi je vložený na túto stránku z otvoreného informačného zdroja RSS. Všetky informácie, texty, predmety ochrany a ďalšie metadáta z informačného zdroja RSS sú majetkom autora podcastu a nie sú vlastníctvom prevádzkovateľa Podmaz, ktorý ani nevytvára ani nezodpovedá za ich obsah podcastov. Ak máš za to, že podcast porušuje práva iných osôb alebo pravidlá Podmaz, môžeš nahlásiť obsah. Ak je toto tvoj podcast a chceš získať kontrolu nad týmto profilom klikni sem.

    Táto webová stránka používa súbory cookies, ktoré sú potrebné pre správne fungovanie a skvalitňovanie webovej stránky. Ďalšie informácie o tom, ako používame súbory cookies, nájdete tu.
    Bližšie informácie o spracúvaní osobných údajov ako aj o súboroch cookies nájdete tu.

    Technické cookies

    Vždy aktívne cookies sú nevyhnutne potrebné na základné fungovanie. Bez týchto súborov by sme nemohli poskytovať služby, ktoré umožňujú tejto stránke fungovať.

    Funkčné cookies

    Funkčné cookies vylepšujú fungovanie webových stránok, nakoľko si môžu pamätať napríklad informácie ako používateľské meno, jazyk alebo preferovanú polohu. Vďaka zapamätaniu si Vašich volieb môže stránka poskytovať vylepšené a osobnejšie služby.

    Analytické cookies

    Tieto cookies zhromažďujú anonymné informácie o tom, ako používatelia využívajú webové stránky. Z týchto dát sa dozvieme, ako používatelia reagujú na stránku poskytnutím informácií o tom, aké oblasti navštívili, aký čas na našej stránke strávili, a či sa pri tom vyskytli nejaké problémy, napríklad chybové hlásenia, čo nám pomáha vylepšovať webovú stránku.

    Marketingové cookies

    Marketingové cookies pomáhajú sledovať Vaše online návštevy a aktivitu na našich webových stránkach. Uvedené pomáha poskytovať a zobrazovať Vám relevantnejšie reklamy alebo obmedzujú počet zobrazení reklamy. Tieto súbory cookie môžu zdieľať tieto informácie s inými organizáciami alebo inzerentmi. Ide o trvalé súbory cookie a takmer vždy pochádzajú od tretích strán.