#127 Má váš nápad zmysel? Zvalidujte ho
52:43

#127 Má váš nápad zmysel? Zvalidujte ho

08.12.2021

Adam Brocka, spoluzakladateľ Kiuub a Peter Marcely, business dizajnér v Kiuub, sú hosťami nášho podcastu. V ňom sa rozprávame na veľmi zaujímavú tému – validácia. Práve validácia odpovedá na to, ako zistiť, či nápad stojí za to a či sa oplatí pustiť do jeho realizácie. V rozhovore sa postupne dostávame k témam prieskum, prototypovanie a validácia nového nápadu.

Z podcastu by ste si mali odniesť určite týchto 5 myšlienok:

  • Ročne vzniknú 10-tisíce nových produktov a konceptov a až 70% z nich neuspeje. Buď ich robia od stola, alebo z nejakého presvedčenia, že sa zamilujú do svojho nápadu, a potom zistia, že to buď zákazník vôbec nepotrebuje, nerieši to žiaden jeho problém, alebo to nevytvára konkrétnu pridanú hodnotu.
  • Validácia je konkrétny proces, ktorým si overíme to, či náš nápad, produkt dáva zmysel a mali by sme ho spúšťať na trh. Validácia by mala zabrániť tomu, aby sa minula zbytočná časová a finančná kapacita na niečo, čo by nemuselo fungovať.
  • Validácia má presné kroky. Najprv sa opýtame zákazníka, čo si o danom riešení myslí. Následne vytvoríme prototyp, ktorý simuluje produkt, službu a ten testujeme na reálnom trhu, zákazníkovi. Zozbierame dáta, ktoré zanalyzujeme. Na konci je výsledok validácie, ktorý povie o tom, či to dáva zmysel, alebo nám dokonca môže ukázať aj inú cestu.
  • Validácia je vhodným nástrojom vtedy, keď máme v pláne spustiť produkt, alebo službu, ale tak isto aj vtedy, keď v nich chceme robiť zmeny a potrebujeme si overiť, či plánovaná zmena je správna a bude prínosná.
  • Je dôležité pochopiť, čo je „prečo“ podnikateľa. Je super, že chceme nejaký nový produkt, ale je dôležité vedieť, prečo ho chceme? V rámci validácie sa v Kiuub snažia „vyotázkovať“ tím, aby pochopili, prečo to chcú podnikatelia robiť.
  • Čo nám Peter a Adam odkazujú na záver v súvislosti s marketingom?

    Peter odkazuje: Skúste sa vždy zamyslieť nad tým, čo si myslí zákazník a v ideálnom prípade sa ho na to aj opýtajte. Nerobte veci len podľa seba, alebo od stola, ale komunikujte aj so zákazníkom a potenciálnym zákazníkom. Nemusí to byť dokonca ani veľká validácia.

    Adam odkazuje: Vždy sa nám ukazuje, že keď sa idete pýtať zákazníka, tak to funguje. Vyjdete tak zo svojej bubliny a zabehnutých koľají, pretože nám potom často unikajú veci, ktoré sú možno samozrejme a práve vďaka zákazníckemu insightu a pohľadu sa nám ukazujú nové príležitosti aj riešenia, ktoré nemusia byť finančne náročné na zrealizovanie. Netreba sa báť ísť porozprávať so zákazníkom, pretože potom aj lepšie porozumieme tomu, akým štýlom a jazykom mu to máme odkomunikovať. Na základe toho sa dá „kreovať“ úspešný marketing.

    Podcast Marketing v praxi je vložený na túto stránku z otvoreného informačného zdroja RSS. Všetky informácie, texty, predmety ochrany a ďalšie metadáta z informačného zdroja RSS sú majetkom autora podcastu a nie sú vlastníctvom prevádzkovateľa Podmaz, ktorý ani nevytvára ani nezodpovedá za ich obsah podcastov. Ak máš za to, že podcast porušuje práva iných osôb alebo pravidlá Podmaz, môžeš nahlásiť obsah. Ak je toto tvoj podcast a chceš získať kontrolu nad týmto profilom klikni sem.

    Táto webová stránka používa súbory cookies, ktoré sú potrebné pre správne fungovanie a skvalitňovanie webovej stránky. Ďalšie informácie o tom, ako používame súbory cookies, nájdete tu.
    Bližšie informácie o spracúvaní osobných údajov ako aj o súboroch cookies nájdete tu.

    Technické cookies

    Vždy aktívne cookies sú nevyhnutne potrebné na základné fungovanie. Bez týchto súborov by sme nemohli poskytovať služby, ktoré umožňujú tejto stránke fungovať.

    Funkčné cookies

    Funkčné cookies vylepšujú fungovanie webových stránok, nakoľko si môžu pamätať napríklad informácie ako používateľské meno, jazyk alebo preferovanú polohu. Vďaka zapamätaniu si Vašich volieb môže stránka poskytovať vylepšené a osobnejšie služby.

    Analytické cookies

    Tieto cookies zhromažďujú anonymné informácie o tom, ako používatelia využívajú webové stránky. Z týchto dát sa dozvieme, ako používatelia reagujú na stránku poskytnutím informácií o tom, aké oblasti navštívili, aký čas na našej stránke strávili, a či sa pri tom vyskytli nejaké problémy, napríklad chybové hlásenia, čo nám pomáha vylepšovať webovú stránku.

    Marketingové cookies

    Marketingové cookies pomáhajú sledovať Vaše online návštevy a aktivitu na našich webových stránkach. Uvedené pomáha poskytovať a zobrazovať Vám relevantnejšie reklamy alebo obmedzujú počet zobrazení reklamy. Tieto súbory cookie môžu zdieľať tieto informácie s inými organizáciami alebo inzerentmi. Ide o trvalé súbory cookie a takmer vždy pochádzajú od tretích strán.