#78 Tatrabanka - Bejby Blue, prvá digitálna osobnosť na Slovensku
50:16

#78 Tatrabanka - Bejby Blue, prvá digitálna osobnosť na Slovensku

16.12.2020

Dominika Gaburová pôsobí v Tatra Banke ako brand manažérka na oddelení marketingovej komunikácie a Juraj Kováč je kreatívnym riaditeľom v agentúre This is Locco. V podcaste sa spolu rozprávame o Bejby Blue

Ak ste doteraz ešte nepočuli o Bejby Blue, tak je to prvá digitálna osobnosť na Slovensku, ktorú stvorila dnešná digitálna doba. Je to digitálna speváčka, gamerka, fashionistka a osobnosť Tatra Banky. Osobne sa s ňou nestretnete, ale Bejby vám ukáže, že online prostredie prináša veľa možností na plnenie si svojich snov. Stačí sa iba nebáť a využiť ich. Bejby sa tento rok stala ambasádorkou Študentského účtu v Tatra banke.

Prinášame vám top 5 myšlienok z tohto inšpiratívneho podcastu:

  • V podcaste si vysvetľujeme pojem digitálna osobnosť. Osobnosť značí niečo, čím je výnimočná, čo ju charakterizuje a čím vyniká jej prejav. Digitálna je práve preto, že ju nevieme stretnúť v reálnom svete, ale iba v tom digitálnom. Čiže je výnimočná, má svoj osobitý prejav, ale je dostupná verejnosti iba v digitálnom prostredí.
  • Tvorba Bejby Blue nebola jednoduchá. Na začiatku si určili, že to bude žena. Následne stanovili charakter jej osobnosti. Potom si určili, kam ju chcú pozicionovať a z toho sa začala odvíjať jej tvár. V závere ju bolo potrebné vymodelovať. 
  • Bejby je pekným príkladom toho, ako sa dá vyhrať s brand kódom značky. Bejby si privlastnila modrú farbu, ktorá je nie len korporátnou farbou Tatra Banky, ale aj farbou roku 2020. Jej followeri si privlastnili emoji - modré srdiečka, ktoré jej posielajú v komentároch a správach. Je to symbolom súdržnosti Bejby Blue a jej komunity.
  • Juraj nám rozpráva o tom, ako vznikol nápad vytvoriť digitálnu osobnosť. Tatra Banka vždy veľmi dobre vystihne dobu a náladu vo svete mladých. Pozreli sa na to, čo mladí riešia. Išli do štatistík a zistili, že sú neustále na mobile. Šli však do hĺbky a zistili, že tam nescrolujú a neťukajú len tak bezhlavo. Digitálny svet sa pre nich stal alternatívou k reálnemu svetu. Aj kamarátstva s ľuďmi, s ktorými sa nikdy nestretli, považujú za úplne rovnocenné, ako to je napríklad pri spolužiakoch. V digitálnom svete sa stávajú istými osobnosťami. Je to ten priestor, v ktorom sa môžu prejavovať, ukazovať sa a veľa z nich si vďaka tomuto digitálnemu ja vie plniť svoje sny.
  • Bejby Blue nájdeme vo všetkých komunikačných kanáloch, kde sa nachádza jej cieľová skupina. Najsilnejším kanálom je Instagram, kde každodenne komunikuje. Na youtube je jej celá hudobná produkcia, covery pesničiek, vlastný track, ale aj livestreamy z gamingov. Nájdeme ju aj na spotify, kde robí playlisty a má aj svoj track. Sekundárnym a doplnkovým kanálom je Facebook. Mediálne využívajú aj Snapchat a dokonca bola aj na TikToku.
  • Vypočujte si celý podcast a inšpirujte sa tým, že nič nie je nemožné. Stačí mať len otvorené oči, byť inovatívny a možno sa vám podarí vytvoriť niečo tak špeciálne, ako je Bejby Blue.

    V závere nám Dominika aj Juraj hovoria svoje rady v súvislosti s marketingom:

    Dominika hovorí, že sa netreba báť skúšať robiť nové veci. To je to najdôležitejšie. Aj keď fungujú nejaké zaužívané koncepty, stratégie, ale niečo nové môže vždy prekvapiť a dostať iný, dobrý rozmer. 

    Juraj nám radí, že netreba robiť nudné veci, pretože marketing často skĺzne k overeným postupom. Veľa, hlavne malých, firiem sa bojí urobiť niečo väčšie. Ale treba si uvedomiť, že hlavne teraz, keď je všetko  digitálne, kedy si nikto za 2 dni nespomenie, čo bolo vonku, je ten správny čas. Treba skúšať a urobiť odvážnu vec. Ak to nevyjde, tak opäť môžeme ísť tou nudnou klasickou kampaňou.


    Podcast Marketing v praxi je vložený na túto stránku z otvoreného informačného zdroja RSS. Všetky informácie, texty, predmety ochrany a ďalšie metadáta z informačného zdroja RSS sú majetkom autora podcastu a nie sú vlastníctvom prevádzkovateľa Podmaz, ktorý ani nevytvára ani nezodpovedá za ich obsah podcastov. Ak máš za to, že podcast porušuje práva iných osôb alebo pravidlá Podmaz, môžeš nahlásiť obsah. Ak je toto tvoj podcast a chceš získať kontrolu nad týmto profilom klikni sem.

    Táto webová stránka používa súbory cookies, ktoré sú potrebné pre správne fungovanie a skvalitňovanie webovej stránky. Ďalšie informácie o tom, ako používame súbory cookies, nájdete tu.
    Bližšie informácie o spracúvaní osobných údajov ako aj o súboroch cookies nájdete tu.

    Technické cookies

    Vždy aktívne cookies sú nevyhnutne potrebné na základné fungovanie. Bez týchto súborov by sme nemohli poskytovať služby, ktoré umožňujú tejto stránke fungovať.

    Funkčné cookies

    Funkčné cookies vylepšujú fungovanie webových stránok, nakoľko si môžu pamätať napríklad informácie ako používateľské meno, jazyk alebo preferovanú polohu. Vďaka zapamätaniu si Vašich volieb môže stránka poskytovať vylepšené a osobnejšie služby.

    Analytické cookies

    Tieto cookies zhromažďujú anonymné informácie o tom, ako používatelia využívajú webové stránky. Z týchto dát sa dozvieme, ako používatelia reagujú na stránku poskytnutím informácií o tom, aké oblasti navštívili, aký čas na našej stránke strávili, a či sa pri tom vyskytli nejaké problémy, napríklad chybové hlásenia, čo nám pomáha vylepšovať webovú stránku.

    Marketingové cookies

    Marketingové cookies pomáhajú sledovať Vaše online návštevy a aktivitu na našich webových stránkach. Uvedené pomáha poskytovať a zobrazovať Vám relevantnejšie reklamy alebo obmedzujú počet zobrazení reklamy. Tieto súbory cookie môžu zdieľať tieto informácie s inými organizáciami alebo inzerentmi. Ide o trvalé súbory cookie a takmer vždy pochádzajú od tretích strán.