#24 Zvýšte predajnosť vďaka psychológii
Matej Šucha, v novom podcaste na tému psychológia a behaviorálna ekonómia v marketingu. Matej je tvorcom unikátneho masterclass projektu Behavioral Economics & Psychology in Marketing so svetovými odborníkmi na marketing - wwv.mindworxacademy.com.
Na úvod podcastu si zadefinujeme, čo je behaviorálna ekonómia. Povieme si ako pracuje s poznatkami o fungovaní ľudskej psychiky. Ich poznanie a využitie pri práci so zákazníkom prináša podľa Matejovej skúsenosti niekoľkonásobné zvýšenia predajnosti, či klikanosti. Aké sú najúčinnejšie motivácie človeka/zákazníka, je to strach zo straty alebo radosť z výhry? Rozoberieme si viaceré pojmy, s ktorými sa v marketingu, či predaji pracuje a ako ich vníma behaviorálna ekonómia z pohľadu ľudskej psychiky, a teda reakcie zákazníka. Popíšeme si konkrétne príklady z praxe, ako napríklad, prečo zákazník nereaguje, ako by sme očakávali. Čo to je a ako funguje tzv. ukotvenie na cene, či prečo je dôležité správne “behaviorálne” zoradiť poradie a popis produktov či služieb pri predaji. Matej upozorní, že rozhodovanie zákazníka sa deje nielen online, ale aj offline.
Diskutovať budeme i na kontroverznú tému “manipulácia vs. inšpirácia”. Má manipulácia len negatívnu konotáciu? Matej prezradí časové rozhranie a cenový rámec, v akom sa môže projekt v behaviorálnej ekonómii pohybovať. Výsledkom je nie len zmena v marketingu, ale aj v predajnom procese alebo lojalitnom systéme.
Tento podcast si je treba vypočuť, ak chcete zostať aktuálni a skutočne uspieť.
Podcast Marketing v praxi je vložený na túto stránku z otvoreného informačného zdroja RSS. Všetky informácie, texty, predmety ochrany a ďalšie metadáta z informačného zdroja RSS sú majetkom autora podcastu a nie sú vlastníctvom prevádzkovateľa Podmaz, ktorý ani nevytvára ani nezodpovedá za ich obsah podcastov. Ak máš za to, že podcast porušuje práva iných osôb alebo pravidlá Podmaz, môžeš nahlásiť obsah. Ak je toto tvoj podcast a chceš získať kontrolu nad týmto profilom klikni sem.