#126 E-shop je fuška, ako pomôže porovnávač?
51:15

#126 E-shop je fuška, ako pomôže porovnávač?

01.12.2021

Michal Král je zakladateľom jedného z najväčších vyhľadávačov tovaru na slovenskom trhu Pricemania.sk, ktorý od roku 2007 pomáha e-shopom zvyšovať návštevnosť a obrat. Dnes sú už cenové porovnávače pre väčšinu e-shopov štandardným, marketingovým nástrojom. Faktom je aj to, že ich mesačná návštevnosť na Slovensku je viac ako 2,2 miliónov reálnych užívateľov. O tom, ako z porovnávačov cien vyťažiť maximum, sa rozprávame s Michalom v podcaste.

  • Medzi výhody porovnávačov patrí to, že k nim má prístup masa konzumentov a majú vysokú mieru konverzie aj návratnosť investície. Majiteľom e-shopov tak pomáhajú zvyšovať návštevnosť ich e-shopu aj obrat.
  • Porovnávače sú o cene, ale nie len o nej, pretože kritérií rozhodovania je viacero. Okrem ceny sú rovnako dôležité aj recenzie e-shopu, skladová dostupnosť, či to, na akom poradí detailu produktu sa zobrazí e-shop. Tu rozhodujú prvé pozície podobne ako aj na Google.
  • Porovnávače sú pre mnohé e-shopy najprofitabilnejším kanálom. Je to pre nich rentabilné a zároveň tam je publikum, ktoré chcú osloviť.
  • Väčšina porovnávačov funguje na systéme pay-per-click, čo znamená, že e-shop platí za každý preklik, ktorý sa zrealizuje z porovnávača na ich stránku. Cena klikov je závislá od cenníka konkrétneho porovnávača.
  • Michal hovorí, že keď sa e-shop vidí medzi množstvo e-shopov, ktoré sú možno lacnejšie, nemusí to automaticky na nich vytvárať tlak na zníženie ceny. Keď je to dobrá značka, ktorá má dobrý brand a vie si cenu obhájiť, môže byť aj cenovo vyššie.
  • Čo by odporučil Michal v súvislosti s marketingom?

  • Bez akéhokoľvek marketingu sa e-shop nerozbehne. Veľa e-shopov má pocit, že spustením e-shopu sa skončila ich práca a ľudia sa tam odniekiaľ nahrnú. Avšak bez toho, aby o nás ľudia vedeli, u nás nemôžu nakúpiť. Treba dať preto o sebe vedieť a využiť v prvej fáze, hlavne ak máme obmedzený rozpočet, cenovo efektívne kanály. Už vôbec nie je také jednoduché ako kedysi osloviť prvých 1000 zákazníkov.
  • Treba využívať všetky možnosti na spolupráce, PR a prepájať sa s inými e-shopmi, ktoré maj rovnakú cieľovku, ale nekonkurujú si.
  • Treba sa vzdelávať v rámci SEO, pretože toto je oblasť, v ktorej majú e-shopy najväčšie nedostatky a zároveň aj najväčší potenciál na zlepšenie.
  • Mali by sme rozmýšľať nad všetkými možnými kanálmi a ovládať základnú matematiku v marketingu – cena za klik, miera konverzie, PNO, hodnota objednávky, marža... a musíme vedieť, pri akej hodnote týchto metrík nám to začne celé vychádzať, lebo inak sa môže stať, že budeme pol roka do marketingu nalievať peniaze, ale neuvidíme žiadnu návratnosť a nebudeme vedieť, kam sa chceme dostať.
  • Podcast Marketing v praxi je vložený na túto stránku z otvoreného informačného zdroja RSS. Všetky informácie, texty, predmety ochrany a ďalšie metadáta z informačného zdroja RSS sú majetkom autora podcastu a nie sú vlastníctvom prevádzkovateľa Podmaz, ktorý ani nevytvára ani nezodpovedá za ich obsah podcastov. Ak máš za to, že podcast porušuje práva iných osôb alebo pravidlá Podmaz, môžeš nahlásiť obsah. Ak je toto tvoj podcast a chceš získať kontrolu nad týmto profilom klikni sem.

    Táto webová stránka používa súbory cookies, ktoré sú potrebné pre správne fungovanie a skvalitňovanie webovej stránky. Ďalšie informácie o tom, ako používame súbory cookies, nájdete tu.
    Bližšie informácie o spracúvaní osobných údajov ako aj o súboroch cookies nájdete tu.

    Technické cookies

    Vždy aktívne cookies sú nevyhnutne potrebné na základné fungovanie. Bez týchto súborov by sme nemohli poskytovať služby, ktoré umožňujú tejto stránke fungovať.

    Funkčné cookies

    Funkčné cookies vylepšujú fungovanie webových stránok, nakoľko si môžu pamätať napríklad informácie ako používateľské meno, jazyk alebo preferovanú polohu. Vďaka zapamätaniu si Vašich volieb môže stránka poskytovať vylepšené a osobnejšie služby.

    Analytické cookies

    Tieto cookies zhromažďujú anonymné informácie o tom, ako používatelia využívajú webové stránky. Z týchto dát sa dozvieme, ako používatelia reagujú na stránku poskytnutím informácií o tom, aké oblasti navštívili, aký čas na našej stránke strávili, a či sa pri tom vyskytli nejaké problémy, napríklad chybové hlásenia, čo nám pomáha vylepšovať webovú stránku.

    Marketingové cookies

    Marketingové cookies pomáhajú sledovať Vaše online návštevy a aktivitu na našich webových stránkach. Uvedené pomáha poskytovať a zobrazovať Vám relevantnejšie reklamy alebo obmedzujú počet zobrazení reklamy. Tieto súbory cookie môžu zdieľať tieto informácie s inými organizáciami alebo inzerentmi. Ide o trvalé súbory cookie a takmer vždy pochádzajú od tretích strán.