#77 Lifestyle prieskum – Slováci očami dát
49:42

#77 Lifestyle prieskum – Slováci očami dát

09.12.2020

Ján Hudák a Alexandra Martináková pôsobia v prieskumnej agentúre Kantar, ktorá od roku 2006 robí prieskum Lifestyle. V prieskume sa skúma spoločnosť – ako vyzerá, ako sa jej darí, a to primárne z pohľadu spotrebiteľov.

V podcaste sa dozvedáme množstvo zaujímavých informácií. My sme pre vás vybrali tých 5 najlepších:

  • Spoločnosť sa dá rozdeliť do segmentov, ktoré sú založené na psychologických typológiách ľudí. Zohľadňujú sa tam potreby ľudí, ich základné životné motivácie a orientácie na základe čoho sa správajú a rozhodujú. Rozoznávame 6 segmentov – dráči, rozumní, prostí, srdeční, bezstarostní a nespútaní ľudia.
  • Je dôležité sledovať to, aká je naša spoločnosť a segmenty, aby značky a firmy vedeli oslovovať trh tak, aby to dávalo zmysel. Pomáha to uchopiť komunikáciu značiek, inovácie produktov a ďalšie dôležité faktory. Čo je však veľmi podstatné, pomáha to jasne smerovať stratégiu značiek.
  • Ak sa značka rozhodne komunikovať na 1-2 segmenty, ktoré sú napríklad pri sebe, tak to neznamená, že nemôže byť ašpiratívnou značkou aj pre iné segmenty. Ide tam skôr o konzistentnosť komunikácie značky a toho, čo značka chce spotrebiteľovi povedať.
  • V prieskume sa zistilo, že index spokojnosti Slovákov sa aj napriek aktuálnej situácií zvýšil. Táto spokojnosť, resp. rastúci index spokojnosti, je ťahaný rodinným životom. Dokonca sme spokojnejší aj ako Česi.
  • Na svete existuje 16 až 17 megatrendov, pričom pod nimi rozumieme očakávania zo strany spotrebiteľov, ako majú byť naplnené ich potreby a túžby. Sú o tom, ako sa ľudia správajú a čo chcú, aby aj svet okolo nich robil. Na Slovensku ľudia reagujú najviac na megatrendy local love, ephemeral, betterment a better business.
  • Význam uvedených megatrentov nám prezrádzajú Saša a Janko v podcaste. Vypočujte si ho a zistite, akí my Slováci vlastne sme a čo na nás platí.

    Na záver sa dozvedáme od Sašky a Janka radu, že je dôležité mať otvorené oči a dokázať sa pozrieť aj za hranice toho, čo normálne vnímame a vidíme. Radšej sa pozrieť na menej skutočností, ale tých relevantných a vytiahnuť z toho to podstatné. Dôležitá je potom aj disciplína a konzistentnosť.

    Podcast Marketing v praxi je vložený na túto stránku z otvoreného informačného zdroja RSS. Všetky informácie, texty, predmety ochrany a ďalšie metadáta z informačného zdroja RSS sú majetkom autora podcastu a nie sú vlastníctvom prevádzkovateľa Podmaz, ktorý ani nevytvára ani nezodpovedá za ich obsah podcastov. Ak máš za to, že podcast porušuje práva iných osôb alebo pravidlá Podmaz, môžeš nahlásiť obsah. Ak je toto tvoj podcast a chceš získať kontrolu nad týmto profilom klikni sem.

    Táto webová stránka používa súbory cookies, ktoré sú potrebné pre správne fungovanie a skvalitňovanie webovej stránky. Ďalšie informácie o tom, ako používame súbory cookies, nájdete tu.
    Bližšie informácie o spracúvaní osobných údajov ako aj o súboroch cookies nájdete tu.

    Technické cookies

    Vždy aktívne cookies sú nevyhnutne potrebné na základné fungovanie. Bez týchto súborov by sme nemohli poskytovať služby, ktoré umožňujú tejto stránke fungovať.

    Funkčné cookies

    Funkčné cookies vylepšujú fungovanie webových stránok, nakoľko si môžu pamätať napríklad informácie ako používateľské meno, jazyk alebo preferovanú polohu. Vďaka zapamätaniu si Vašich volieb môže stránka poskytovať vylepšené a osobnejšie služby.

    Analytické cookies

    Tieto cookies zhromažďujú anonymné informácie o tom, ako používatelia využívajú webové stránky. Z týchto dát sa dozvieme, ako používatelia reagujú na stránku poskytnutím informácií o tom, aké oblasti navštívili, aký čas na našej stránke strávili, a či sa pri tom vyskytli nejaké problémy, napríklad chybové hlásenia, čo nám pomáha vylepšovať webovú stránku.

    Marketingové cookies

    Marketingové cookies pomáhajú sledovať Vaše online návštevy a aktivitu na našich webových stránkach. Uvedené pomáha poskytovať a zobrazovať Vám relevantnejšie reklamy alebo obmedzujú počet zobrazení reklamy. Tieto súbory cookie môžu zdieľať tieto informácie s inými organizáciami alebo inzerentmi. Ide o trvalé súbory cookie a takmer vždy pochádzajú od tretích strán.