#55 KOTLER V PRAXI 2.diel - Marketing a jeho úloha v rozvoji podniku
Philip Kotler je najznámejšia osobnosť marketingu. Cieľom série podcastov Levosphere - Kotler v praxi je prerozprávať jeho kultovú knihu - Marketing Management. Na praktických príkladoch prezentujeme jednotlivé kapitoly a vysvetľujeme všetky dôležité pojmy.
Marketing v našej spoločnosti pôsobí snáď na každého človeka a ovplyvňuje tak veľa ľudí toľkými spôsobmi, že je často zatracovaný a obviňovaný ako nástroj na podporu konzumu. Vraj ničí životné prostredie, otravuje ľudí reklamami, vytvára nepotrebné želania, učí mladých nenásytnosti a mnoho iného. Podľa Philipa Kotlera existujú 4 základné ciele marketingového systému: nielen známa maximalizácia spotreby, ale aj maximalizácia spokojnosti spotrebiteľa, maximalizácia výberu a maximalizácia kvality života.
Ak nemáme plán, ako vieme vyhodnotiť, či sa nám darí? Ten, kto má pripravený dlhodobý plán, sa vie lepšie prispôsobiť zmenám na trhu.
V tejto epizóde si prejdeme ciele marketingového systému a aké existujú potreby a druhy plánov. Vysvetlíme si pojmy ako poslanie a vízia, nie to len teoreticky, ale aj na príkladoch spoločností. V závere sa pozrieme aj na systém ako analyzovať existujúce portfólio.
Vypočuli ste si už prvú epizódu? V tej sme si predstavili profesora Philipa Kotlera a porozprávali sme sa, čo to je vlastne marketing, ako funguje marketingový manažment a vysvetlili sme si, ktoré základné koncepcie riadenia marketingu poznáme.
Podcast Marketing v praxi je vložený na túto stránku z otvoreného informačného zdroja RSS. Všetky informácie, texty, predmety ochrany a ďalšie metadáta z informačného zdroja RSS sú majetkom autora podcastu a nie sú vlastníctvom prevádzkovateľa Podmaz, ktorý ani nevytvára ani nezodpovedá za ich obsah podcastov. Ak máš za to, že podcast porušuje práva iných osôb alebo pravidlá Podmaz, môžeš nahlásiť obsah. Ak je toto tvoj podcast a chceš získať kontrolu nad týmto profilom klikni sem.