#103 Digitálna stratégia prakticky
40:32

#103 Digitálna stratégia prakticky

23.06.2021

Milan Markovič je lídrom slovenského Effectixu a certifikovaným Google trénerom. Jeho doménou je digitálna stratégia v marketingu. Práve o nej a o tom, ako si ju správne nastaviť, sa spolu s Milanom rozprávame v podcaste.

Digitálna stratégia znamená nastavenie procesu komunikácie spoločnosti podľa hierarchizácie, v čase a na základe toho, aká tá spoločnosť je a ku komu komunikuje. V podstate ide o princíp toho, ako by mala spoločnosť v online komunikovať.

  • Značka by mala mať víziu, misiu, pozicioning a mala by mať zadefinované hodnoty. Práve z toho sa v digitálnej stratégií vychádza. Hodnoty a vízia sú dlhodobé veci, ktoré by značku mali sprevádzať celým jej životom.
  • Klienti častokrát nemajú hneď obrovský rozpočet na marketing. Práve stratégia im povie, k čomu musí smerovať ďalší krok, čo by mali komunikovať, aký ďalší kanál využiť a ako osloviť zákazníkov.
  • Stratégia pomáha schopnosti vedieť sa rozhodnúť, keď sa niečo zmení. Držať fokus je niekedy veľmi ťažké. Pokiaľ máme dobre zadefinované to, kam má značka smerovať, ako má pôsobiť, akú má mať tonalitu, ako chceme, aby bola charakterizovaná, tak nás to ženie k cieľu.
  • Výber komunikačných kanálov sa odvíja od cieľovej skupiny, pretože tá sa niekde nachádza. To, čo na ňu komunikujeme, závisí od toho, aký obsah dokážeme tvoriť. Hierarchizácia kanálov závisí od toho, či je značka vyhľadávaná a či má klient rozpočet na budovanie značky.
  • Častou chybou je to, že firmy idú čisto na predaj a nemajú vyčlenený rozpočet na to, aby investovali do brandu, ktorý tak zaostáva.
  • Každý chce hneď predávať, no Milan hovorí, že ich snahou v Effectixe je firmám pripomínať to, že sú aj značkami. Investícia do značky neprinesie peniaze síce hneď, ale z dlhodobého hľadiska je to možno práve ten rozhodujúci argument na to, aby keď zákazník uvidí 3 rovnaké inzeráty, tak si vyberie značku, o ktorej už počul a ktorá mu je sympatická. Je preto potrebné, aby firma dala zákazníkovi okrem zľavy a toho, že má tovar hneď na sklade, aj príbeh.

    Čo nám Milan odkazuje na záver v súvislosti s marketingom?

    Vytvárajte čo najväčšiu hodnotu, aby po firme, značke niečo zostalo.

    2:43 Čo to je digitálna stratégia?

    4:23 Prečo je dôležité mať digitálnu stratégiu?

    Podcast Marketing v praxi je vložený na túto stránku z otvoreného informačného zdroja RSS. Všetky informácie, texty, predmety ochrany a ďalšie metadáta z informačného zdroja RSS sú majetkom autora podcastu a nie sú vlastníctvom prevádzkovateľa Podmaz, ktorý ani nevytvára ani nezodpovedá za ich obsah podcastov. Ak máš za to, že podcast porušuje práva iných osôb alebo pravidlá Podmaz, môžeš nahlásiť obsah. Ak je toto tvoj podcast a chceš získať kontrolu nad týmto profilom klikni sem.

    Táto webová stránka používa súbory cookies, ktoré sú potrebné pre správne fungovanie a skvalitňovanie webovej stránky. Ďalšie informácie o tom, ako používame súbory cookies, nájdete tu.
    Bližšie informácie o spracúvaní osobných údajov ako aj o súboroch cookies nájdete tu.

    Technické cookies

    Vždy aktívne cookies sú nevyhnutne potrebné na základné fungovanie. Bez týchto súborov by sme nemohli poskytovať služby, ktoré umožňujú tejto stránke fungovať.

    Funkčné cookies

    Funkčné cookies vylepšujú fungovanie webových stránok, nakoľko si môžu pamätať napríklad informácie ako používateľské meno, jazyk alebo preferovanú polohu. Vďaka zapamätaniu si Vašich volieb môže stránka poskytovať vylepšené a osobnejšie služby.

    Analytické cookies

    Tieto cookies zhromažďujú anonymné informácie o tom, ako používatelia využívajú webové stránky. Z týchto dát sa dozvieme, ako používatelia reagujú na stránku poskytnutím informácií o tom, aké oblasti navštívili, aký čas na našej stránke strávili, a či sa pri tom vyskytli nejaké problémy, napríklad chybové hlásenia, čo nám pomáha vylepšovať webovú stránku.

    Marketingové cookies

    Marketingové cookies pomáhajú sledovať Vaše online návštevy a aktivitu na našich webových stránkach. Uvedené pomáha poskytovať a zobrazovať Vám relevantnejšie reklamy alebo obmedzujú počet zobrazení reklamy. Tieto súbory cookie môžu zdieľať tieto informácie s inými organizáciami alebo inzerentmi. Ide o trvalé súbory cookie a takmer vždy pochádzajú od tretích strán.