#123 Design thinking – keď značka rozmýšľa za nás
46:26

#123 Design thinking – keď značka rozmýšľa za nás

11.11.2021

Michaela Fuleková má bohaté skúsenosti v oblasti zákazníckej skúsenosti a špecializuje sa na oblasť design thinking. Práve on môže byť tým nástrojom, cez ktorý si spoločnosť môže vytvoriť konkurenčnú výhodu, preto by sme mu mali venovať pozornosť. V rozhovore si približujeme čo znamená design thinking a aké je jeho využitie.

  • Design thinking je dizajnové myslenie. Je to spôsob, akým sa pozerajú dizajnéri na riešenie vecí, tvorbu produktov, či služieb. Je to kreatívny spôsob riešenia problémov.
  • Proces design thinkingu sa začína tým, že si definujeme cieľovú skupinu, ktorá má nejaký problém. Snažíme sa pochopiť ich správanie a potreby. Následne urobíme prieskum a zozbierame všetky dáta, ktoré ku danej situácii máme, ktoré nám pomôžu pochopiť danú situáciu. Vytvoríme tak množstvo ideí, ktoré vyhodnotíme a následne urobíme prototyp, ktorý otestujeme. Z toho nám vypadne správne riešenie, ktoré sa realizuje.
  • Základom design thinkingu je to, že všetky techniky, ktoré dizajnéri používajú, sa točia okolo zákazníka. Snažia sa ho pochopiť a zistiť, ako on vidí daný problém a čo potrebuje.
  • Pri design thinkingu si treba dať pozor na to, aby sme nešli hneď do riešenia. V prvom rade je potrebné dobre pochopiť problém, pretože sa môže stať to, že budeme pretláčať niečo, čo sa bude páčiť nám a nie zákazníkovi.
  • Čo nám Michaela odkazuje na záver?

    Marketéri si vedia uľahčiť prácu, ak sa naozaj zaujímajú o to, prečo vznikol nejaký produkt, na základe čoho vznikol a ako sa k nemu dostal celý tím. Ak nemajú možnosť byť priamo pri jeho tvorbe, mali by si zisťovať, akú potrebu rieši daný produkt zákazníkovi a zisťovať, čo trápi zákazníka.

    Treba sa pozerať okolo seba a sledovať, čo robí konkurencia. Nemáme sa báť kradnúť nápady. Všetci sa snažíme byť originálni, ale je naozaj len málo vecí, ktoré ešte neboli vymyslené. Nemali by sme sa preto báť inšpirovať sa, pretvoriť si to na to svoje a urobiť to lepšie.

    Podcast Marketing v praxi je vložený na túto stránku z otvoreného informačného zdroja RSS. Všetky informácie, texty, predmety ochrany a ďalšie metadáta z informačného zdroja RSS sú majetkom autora podcastu a nie sú vlastníctvom prevádzkovateľa Podmaz, ktorý ani nevytvára ani nezodpovedá za ich obsah podcastov. Ak máš za to, že podcast porušuje práva iných osôb alebo pravidlá Podmaz, môžeš nahlásiť obsah. Ak je toto tvoj podcast a chceš získať kontrolu nad týmto profilom klikni sem.

    Táto webová stránka používa súbory cookies, ktoré sú potrebné pre správne fungovanie a skvalitňovanie webovej stránky. Ďalšie informácie o tom, ako používame súbory cookies, nájdete tu.
    Bližšie informácie o spracúvaní osobných údajov ako aj o súboroch cookies nájdete tu.

    Technické cookies

    Vždy aktívne cookies sú nevyhnutne potrebné na základné fungovanie. Bez týchto súborov by sme nemohli poskytovať služby, ktoré umožňujú tejto stránke fungovať.

    Funkčné cookies

    Funkčné cookies vylepšujú fungovanie webových stránok, nakoľko si môžu pamätať napríklad informácie ako používateľské meno, jazyk alebo preferovanú polohu. Vďaka zapamätaniu si Vašich volieb môže stránka poskytovať vylepšené a osobnejšie služby.

    Analytické cookies

    Tieto cookies zhromažďujú anonymné informácie o tom, ako používatelia využívajú webové stránky. Z týchto dát sa dozvieme, ako používatelia reagujú na stránku poskytnutím informácií o tom, aké oblasti navštívili, aký čas na našej stránke strávili, a či sa pri tom vyskytli nejaké problémy, napríklad chybové hlásenia, čo nám pomáha vylepšovať webovú stránku.

    Marketingové cookies

    Marketingové cookies pomáhajú sledovať Vaše online návštevy a aktivitu na našich webových stránkach. Uvedené pomáha poskytovať a zobrazovať Vám relevantnejšie reklamy alebo obmedzujú počet zobrazení reklamy. Tieto súbory cookie môžu zdieľať tieto informácie s inými organizáciami alebo inzerentmi. Ide o trvalé súbory cookie a takmer vždy pochádzajú od tretích strán.