#120 Ako začať s e-shopom cez Shoptet
01:00:02

#120 Ako začať s e-shopom cez Shoptet

20.10.2021

Ivo Mrena je produktový a marketingový manažér spoločnosti Shoptet, ktorá ponúka e-commerce riešenie, na ktorom si podnikateľ môže postaviť svoj vlastný e-shop. V podcaste sa rozprávame práve na tému tvorba e-sohopu. Faktom je, že na Slovensku funguje viac ako 11-tisíc internetových obchodov a toto číslo neustále narastá. Odhaduje sa však, že viac ako 50% e-shopov neprežije svoj prvý rok fungovania. Ako na to, aby e-shop nebol jedným z mnohých, ktoré skončia skôr ako začnú, si prezrádzame v rozhovore.

Ivo nám v podcaste prezrádza:

  • Možnosti na to, ako si vytvoriť e-shop, sú 3: e-shop na mieru, open source riešenie, alebo tvorba e-shopu cez Shoptet.
  • Ešte pred vytvorením e-shopu by sme si mali spraviť podnikateľský plán, finančný plán, prípadne stratégiu a zamyslieť sa nad konkurenčnou výhodou, pretože to je niečo, na čom budeme stavať roky.
  • Keď e-shop vytvoríme, otestujeme a všetko je v poriadku, môžeme to spustiť. Ako však docieliť, aby naňho aj niekto prišiel? Ivo hovorí, že tu prichádza na rad marketing. Radí nám, že máme skúsiť porovnávače, kde si môžeme svoj e-shop zaregistrovať a dať zákazníkom o sebe vedieť. Základom sú však najmä ppc reklamy, ale mali by sme staviť aj na sociálne siete a SEO.
  • Je dobré, keď v nákupnom košíku dáme zákazníkovi na výber viac spôsobov platby, dopravy a uvedieme, kedy mu približne príde produkt. Optimálny počet spôsobov dopravy sú 4 – slovenská pošta, prepravca (napríklad dpd, gls), pick up point (napr. zásielkovňa), a potom osobný odber. Tieto 4 spôsoby dopravy by mali na e-shope byť.
  • Najčastejším faktorom, prečo e-shopy končia, je to, že podnikatelia chcú strašne rýchlo zbohatnúť. Nie je to však len o tom, že si založíme e-shop, ale musíme na ňom aj pracovať.
  • Čo nám Ivo odporúča v súvislosti s marketingom?

    „Zamerajte sa na meranie, pretože v e-commerce sú dáta veľmi dôležité. Merajte, všetko analyzujte a na základe toho upravujte svoje podnikanie, alebo e-shop. Nerobte chybu, že všetko si robíte sami, ale nechajte si poradiť a spýtajte sa ľudí okolo, alebo nejakých odborníkov, pretože nikto nespadol učený. Vzdelávajte sa a budujte si brand, pretože vo svete je trend, že krátkodobé kampane nie sú udržateľné. Avšak, hlavne nech vás to baví a nech máte z toho radosť, pretože to je potom cítiť.“

    Podcast Marketing v praxi je vložený na túto stránku z otvoreného informačného zdroja RSS. Všetky informácie, texty, predmety ochrany a ďalšie metadáta z informačného zdroja RSS sú majetkom autora podcastu a nie sú vlastníctvom prevádzkovateľa Podmaz, ktorý ani nevytvára ani nezodpovedá za ich obsah podcastov. Ak máš za to, že podcast porušuje práva iných osôb alebo pravidlá Podmaz, môžeš nahlásiť obsah. Ak je toto tvoj podcast a chceš získať kontrolu nad týmto profilom klikni sem.

    Táto webová stránka používa súbory cookies, ktoré sú potrebné pre správne fungovanie a skvalitňovanie webovej stránky. Ďalšie informácie o tom, ako používame súbory cookies, nájdete tu.
    Bližšie informácie o spracúvaní osobných údajov ako aj o súboroch cookies nájdete tu.

    Technické cookies

    Vždy aktívne cookies sú nevyhnutne potrebné na základné fungovanie. Bez týchto súborov by sme nemohli poskytovať služby, ktoré umožňujú tejto stránke fungovať.

    Funkčné cookies

    Funkčné cookies vylepšujú fungovanie webových stránok, nakoľko si môžu pamätať napríklad informácie ako používateľské meno, jazyk alebo preferovanú polohu. Vďaka zapamätaniu si Vašich volieb môže stránka poskytovať vylepšené a osobnejšie služby.

    Analytické cookies

    Tieto cookies zhromažďujú anonymné informácie o tom, ako používatelia využívajú webové stránky. Z týchto dát sa dozvieme, ako používatelia reagujú na stránku poskytnutím informácií o tom, aké oblasti navštívili, aký čas na našej stránke strávili, a či sa pri tom vyskytli nejaké problémy, napríklad chybové hlásenia, čo nám pomáha vylepšovať webovú stránku.

    Marketingové cookies

    Marketingové cookies pomáhajú sledovať Vaše online návštevy a aktivitu na našich webových stránkach. Uvedené pomáha poskytovať a zobrazovať Vám relevantnejšie reklamy alebo obmedzujú počet zobrazení reklamy. Tieto súbory cookie môžu zdieľať tieto informácie s inými organizáciami alebo inzerentmi. Ide o trvalé súbory cookie a takmer vždy pochádzajú od tretích strán.