#140 Odkrytá podstata marketingu očami profesora UK
viac informácií: https://www.levosphere.sk/
Peter Štarchoň je profesorom a vedúcim katedry marketingu na Fakulte manažmentu UK. Venuje sa novým trendom v marketingovom manažmente s dôrazom na značku, postoje spotrebiteľov a zmeny v ich správaní. V podcaste nám odovzdáva svoj pohľad aj skúsenosti s marketingom v akademickom prostredí. Na svoje si prídu nie len študenti, ale veríme, že všetci, ktorí chcú robiť marketing správne, pretože si priblížime aj prepojenie teórie a praxe. Prezradí nám nie len to, ako vidí súčasný marketing, ale aj to, aké je jeho prepojenie s teóriou a pozrieme sa na to, ako sa vyučuje na školách.
V podcaste sa dozviete:
- čo je to marketing z pohľadu p. profesora
- ako vníma p. profesor súčasný marketing
- aké 3 kampane zaujali v poslednom období p. profesora a prečo
- či môže marketing robiť každý
- prečo by mali ísť dnešní mladí ľudia študovať marketing
- či sú súčasné univerzity pripravené učiť študentov súčasný marketing a prispôsobovať sa trendom
- akých 8 učiteľov, marketérov, ktorí nás môžu inšpirovať a veľa toho naučiť, by nám p. profesor odporučil sledovať
P. profesor nám v podcaste objasňuje klasické definície marketingu, ktoré kladú dôraz na skutočnú podstatu marketingu. Zdôrazňuje, že marketing nie je iba o reklame, ako sa často zvykne vnímať. Definície marketingu sa posúvajú, no ich kľúčová podstata ostáva. Tou podstatou je uspokojovanie potrieb zákazníka.
Súčasný marketing stojí na prepojení dvoch vecí. Jednou z nich je marketing riadený dátami. O akú druhú vec ide, vám prezrádzame v rozhovore. Podstatou každej spoločnosti je síce zisk, no ako p. profesor dodáva, marketing je o úplne niečom inom. To sa ukazuje aj v trende, ku ktorému smeruje marketing. Jedným trendom je zmysluplnosť. Druhý trend vám objasňujeme v rozhovore.
V druhej časti rozhovoru nám p. profesor hovorí, prečo by mali ísť dnešní mladí ľudia študovať marketing. Jednoducho - marketing nám pomáha pozerať sa za obzory. Je to interdisciplinárny nástroj, ktorý v sebe spája kúsok psychológie, sociológie, etnografie, ekonómie, ale aj matematiky a štatistiky. Marketing nám napomáha k tomu, aby sme boli vždy o pomyselný krok dopredu nie len pred konkurenciou, ale aj pred zákazníkmi.
Akú všeobecnú radu odovzdáva p. profesor študentom marketingu na Slovensku? Aby boli marketingovo pozitívni a verili tomu, čo robia. Pretože keď človek je presvedčený o tom, že to, čo robí je správne a je stotožnený s tým, čo vytvára, tak raz musí prísť úspech.
Čo nám na záver odporúča s súvislosti s marketingom?
„Buďte si vedomý toho, aký je marketing silný manažérsky nástroj. Treba veľmi dobre rozmýšľať nad tým, ako ho využijete, pretože marketing sa dá aj zneužiť. Zodpovednosť, ktorú majú marketéri v rukách, je neskutočne vysoká.“
Podcast Marketing v praxi je vložený na túto stránku z otvoreného informačného zdroja RSS. Všetky informácie, texty, predmety ochrany a ďalšie metadáta z informačného zdroja RSS sú majetkom autora podcastu a nie sú vlastníctvom prevádzkovateľa Podmaz, ktorý ani nevytvára ani nezodpovedá za ich obsah podcastov. Ak máš za to, že podcast porušuje práva iných osôb alebo pravidlá Podmaz, môžeš nahlásiť obsah. Ak je toto tvoj podcast a chceš získať kontrolu nad týmto profilom klikni sem.