#89 KOTLER V PRAXI 10. diel – Úvod do teórie produktu
19:25

#89 KOTLER V PRAXI 10. diel – Úvod do teórie produktu

18.03.2021

Desiatou epizódou série podcastov Kotler v praxi otvárame tému marketingový mix, ktorý poznáme aj pod pojmom 4P. Patria tu produkt, cena, distribúcia a komunikácia.

4P sú v marketingu absolútne kľúčové a umožňujú firme dobre fungovať a riadiť svoju činnosť. Je to ako pri stavbe domu. Najprv vykopete základy, potom ťaháte steny, následne nasadíte strechu a až potom riešte interiér, či exteriér. Tie základy sú vaša stratégia, konkurenčná výhoda, poslanie a vízia. Steny sú práve marketingové 4P, ktoré musia byť rovnako pevné, rovnako hrubé, vysoké, kvalitné, aby uniesli strechu, ktorou je značka. Samotná kreatívna myšlienka a rôzne nástroje na podporu komunikácie a predaja sú už ten interiér a exteriér, ktoré sa realizujú po zvládnutí hrubej stavby.

V tomto podcaste začíname témou produkt. Vysvetľujeme si čo je to produkt, aký je rozdiel medzi produktom a značkou a ako sa dá produkt klasifikovať. V podcaste vám objasňujeme teóriu, ktorú ilustrujeme na praktických príkladoch, preto je dobré si vypočuť celý podcast. My sme pre vás vytiahli 3 najdôležitejšie myšlienky, ktoré by ste si mali určite zapamätať:

  • Aký je rozdiel medzi produktom a značkou? Produkt je niečo, čo ponúkame trhu na získanie, používanie, alebo spotrebu a má to schopnosť uspokojiť želanie, alebo potrebu spotrebiteľa. Patria sem fyzické predmety, služby, osoby, miesta, organizácie, zážitky, eventy, informácie a myšlienky. Značka sú všetky asociácie, ktoré naskočia v našej mysli v súvislosti s daným produktom. Sú to všetky obrazce, emócie, skúsenosti, informácie, ktoré si ukladáme, ak daná značka s nami správne komunikuje.
  • Pri vývoji produktu musíte najprv identifikovať jadro produktu - teda úžitok pre spotrebiteľa, ako produkt uspokojí spotrebiteľskú potrebu. Potom navrhnete samotný produkt a následne spôsoby jeho rozšírenia.
  • Aby sme vedeli dobre navrhnúť marketingovú stratégiu pre jednotlivé výrobky, teda ako s produktami ďalej pracovať, potrebujeme si produkty klasifikovať. Prvý systém stojí na životnosti produktov, pod čím máme na mysli tovar krátkodobej, dlhodobej spotreby, alebo služby. Druhou možnosťou je klasifikácia spotrebného tovaru, teda tovar základného, alebo príležitostného dopytu. Treťou možnosťou klasifikácie produktov je tovar na spracovateľské účely, kde patria materiál a polotovary, statky investičného charakteru a pomocný materiál a služby.
  • V ďalšej epizóde podcastu Kotler v praxi sa budeme venovať stratégií vývoja nového produktu, kde si rozoberieme samotný produkt a jeho charakteristické znaky, ktorých môže byť 5: kvalita, vyhotovenie, štýl, značka a obal.

    Podcast Marketing v praxi je vložený na túto stránku z otvoreného informačného zdroja RSS. Všetky informácie, texty, predmety ochrany a ďalšie metadáta z informačného zdroja RSS sú majetkom autora podcastu a nie sú vlastníctvom prevádzkovateľa Podmaz, ktorý ani nevytvára ani nezodpovedá za ich obsah podcastov. Ak máš za to, že podcast porušuje práva iných osôb alebo pravidlá Podmaz, môžeš nahlásiť obsah. Ak je toto tvoj podcast a chceš získať kontrolu nad týmto profilom klikni sem.

    Táto webová stránka používa súbory cookies, ktoré sú potrebné pre správne fungovanie a skvalitňovanie webovej stránky. Ďalšie informácie o tom, ako používame súbory cookies, nájdete tu.
    Bližšie informácie o spracúvaní osobných údajov ako aj o súboroch cookies nájdete tu.

    Technické cookies

    Vždy aktívne cookies sú nevyhnutne potrebné na základné fungovanie. Bez týchto súborov by sme nemohli poskytovať služby, ktoré umožňujú tejto stránke fungovať.

    Funkčné cookies

    Funkčné cookies vylepšujú fungovanie webových stránok, nakoľko si môžu pamätať napríklad informácie ako používateľské meno, jazyk alebo preferovanú polohu. Vďaka zapamätaniu si Vašich volieb môže stránka poskytovať vylepšené a osobnejšie služby.

    Analytické cookies

    Tieto cookies zhromažďujú anonymné informácie o tom, ako používatelia využívajú webové stránky. Z týchto dát sa dozvieme, ako používatelia reagujú na stránku poskytnutím informácií o tom, aké oblasti navštívili, aký čas na našej stránke strávili, a či sa pri tom vyskytli nejaké problémy, napríklad chybové hlásenia, čo nám pomáha vylepšovať webovú stránku.

    Marketingové cookies

    Marketingové cookies pomáhajú sledovať Vaše online návštevy a aktivitu na našich webových stránkach. Uvedené pomáha poskytovať a zobrazovať Vám relevantnejšie reklamy alebo obmedzujú počet zobrazení reklamy. Tieto súbory cookie môžu zdieľať tieto informácie s inými organizáciami alebo inzerentmi. Ide o trvalé súbory cookie a takmer vždy pochádzajú od tretích strán.