#74 Networking - dávajte, a potom berte
54:00

#74 Networking - dávajte, a potom berte

26.11.2020

Martin Drahoš je zakladateľom spoločnosti BEEP.world, v ktorej vytvárajú prostredníctvom podujatí prostredie pre budovanie dôvery, rozvoj obchodných vzťahov, ale okrem toho aj osobnostný a firemný rozvoj. S Martinom sa v podcaste rozprávame o téme networking, ktorá je v biznis prostredí veľmi dôležitá, pretože ako Martin hovorí „vzťahy sa budujú dlhodobo, ale miznú veľmi rýchlo“.

Vybrali sme 5 najzaujímavejších myšlienok, o ktoré sa Martin s nami podelil.

1. Pri networkingu je dôležité si uvedomiť, že by ste do neho nemali ísť s tým, že chcete niečo získať, ale s tým, že chcete dávať. Musíte byť teda pripravený niečo odovzdať a byť proaktívny v tom, že ste „priestor“ pre to, aby z vás mohli druhí čerpať, a aby aj opačná strana chcela to isté a je zákonité, že jedného dňa to príde.

2. Networking nie je len o tom, ako predať nejaký produkt, ale je to o odovzdávaní know-how a skúseností.

3. Pred tým, ako si vyberiete networking a navštívite ho, by ste mali urobiť ešte jeden krok, a to urobiť si cieľ. Podstatné je zistiť, čo vlastne chcete riešiť, aké máte očakávania, aké kontakty si potrebujete rozširovať. Otázky a ich odpovede si musíte stanoviť vopred a podľa toho si vybrať networking, aby vám sedela jeho atmosféra a ľudia, ktorých tam spoznáte.

4. Networking je určený pre tých, ktorí sú pripravení zdieľať svoje skúsenosti, kontakty, príležitosti, ale zároveň radi komunikujú a majú radi ľudí. Títo ľudia zároveň by mali chcieť byť akýmsi prostredníkom prenosu informácií a vedieť ich správne prepájať.

5. Keď sa už rozhodnete networking navštíviť, nezabudnite si so sebou zobrať fyzické vizitky a zápisník, kde si zaznamenáte potrebné veci, pretože počet informácií bude taký, že sa vám to všetko skreslí. Na sebaprezentovanie budete potrebovať 2 základné veci – emóciu a informáciu, a teda to, čím ste charakteristický a to urobiť tak, aby ste pri tom boli prirodzený.

Situácia od začiatku vypuknutia pandémie nepraje osobným networkingom. To však neznamená, že sa kontakty nedajú budovať. Martin nám v podcaste rozpráva, ako si s touto situáciou poradili oni. Nechajte sa inšpirovať Martinovými radami a vypočujte si celý podcast.

Martin sa na záver lúči so svojimi radami:

1. Na začiatku treba mať nejakú stratégiu, plán. Ak na začiatku toto nemáme, nevieme, kam ideme, prečo tam ideme, tak si tu cestu nezvolíme správne. Plán, alebo stratégia potom potrebujú neustálu korekciu, pretože sú tu nejaké vplyvy, ktoré treba monitorovať, a potom vyhodnocovať.

2. Dôležitá je tvorba spoločenstva a zdieľanie, a to predovšetkým v tejto dobe. Ekonomická časť bude mať dopady, a keď nebudeme schopní zdieľať a mať spoločenstvá, ktoré sa navzájom podporujú, tak to bude veľký problém. Lepšie na pol plynu spoločne, ako osamotene.

Podcast Marketing v praxi je vložený na túto stránku z otvoreného informačného zdroja RSS. Všetky informácie, texty, predmety ochrany a ďalšie metadáta z informačného zdroja RSS sú majetkom autora podcastu a nie sú vlastníctvom prevádzkovateľa Podmaz, ktorý ani nevytvára ani nezodpovedá za ich obsah podcastov. Ak máš za to, že podcast porušuje práva iných osôb alebo pravidlá Podmaz, môžeš nahlásiť obsah. Ak je toto tvoj podcast a chceš získať kontrolu nad týmto profilom klikni sem.

Táto webová stránka používa súbory cookies, ktoré sú potrebné pre správne fungovanie a skvalitňovanie webovej stránky. Ďalšie informácie o tom, ako používame súbory cookies, nájdete tu.
Bližšie informácie o spracúvaní osobných údajov ako aj o súboroch cookies nájdete tu.

Technické cookies

Vždy aktívne cookies sú nevyhnutne potrebné na základné fungovanie. Bez týchto súborov by sme nemohli poskytovať služby, ktoré umožňujú tejto stránke fungovať.

Funkčné cookies

Funkčné cookies vylepšujú fungovanie webových stránok, nakoľko si môžu pamätať napríklad informácie ako používateľské meno, jazyk alebo preferovanú polohu. Vďaka zapamätaniu si Vašich volieb môže stránka poskytovať vylepšené a osobnejšie služby.

Analytické cookies

Tieto cookies zhromažďujú anonymné informácie o tom, ako používatelia využívajú webové stránky. Z týchto dát sa dozvieme, ako používatelia reagujú na stránku poskytnutím informácií o tom, aké oblasti navštívili, aký čas na našej stránke strávili, a či sa pri tom vyskytli nejaké problémy, napríklad chybové hlásenia, čo nám pomáha vylepšovať webovú stránku.

Marketingové cookies

Marketingové cookies pomáhajú sledovať Vaše online návštevy a aktivitu na našich webových stránkach. Uvedené pomáha poskytovať a zobrazovať Vám relevantnejšie reklamy alebo obmedzujú počet zobrazení reklamy. Tieto súbory cookie môžu zdieľať tieto informácie s inými organizáciami alebo inzerentmi. Ide o trvalé súbory cookie a takmer vždy pochádzajú od tretích strán.