#108 Markíza a Teleráno – tajomstvo ich úspechu
57:08

#108 Markíza a Teleráno – tajomstvo ich úspechu

28.07.2021

Zuzana Štelbaská, šéfredaktorka magazínu Reflex, Počasia aj Telerána a Michal Borec, riaditeľ PR a marketingu v televízii Markíza, sú hosťami zaujímavého rozhovoru. V podcaste sa rozprávame o 2 velikánoch z televíznych obrazoviek -  o samotnej Markíze a o relácií Teleráno.

Zuzana a Michal nám v rozhovore vysvetľujú, vďaka čomu je Markíza najsledovanejšou a najvplyvnejšou televíziou na Slovensku a prezradili nám aj to, ako je možné dostať sa do Telerána. Markíza je na trhu už 25 rokov, počas ktorých si prešla mnohými obdobiami, z ktorých plynú cenné skúsenosti. My sme pre vás vybrali top 5 myšlienok, ktoré by ste si mali z podcastu odniesť:

  • V prieskumoch bol pozorovateľný trend, že ľudia si nevyberali program podľa televízie, ale podľa samotného programu. Pre nich ako marketérov to znamenalo, že museli tlačiť viac samotné programy, než značku televízie. Po príchode pandémie, keď ľudia začali pred obrazovkou tráviť viac času, si diváci začali všímať rozdiely medzi brandami televízií. Pre Markízu to znamenalo návrat späť k budovaniu značky.
  • Markíza pracuje s cieľovými skupinami, medzi ktoré patria samotní diváci a zadávatelia reklamy. Faktom však je, že zadávatelia reklamy, sú tiež aj divákmi. Kvôli obchodným záležitostiam si však museli obchodnú skupinu vekovo vyčleniť.
  • V Markíze robia všetko in-house, teda interne. Je to z dôvodu, že ľudia musia žiť so značkou od rána do večera, aby vedeli vytiahnuť z toho tú podstatu.
  • Rozmach digitálu ovplyvňuje aj televízie, ktoré si v posledných rokoch budujú digitálne oddelenia. V Markíze sa snažia televízny obsah dostať aj do digitálneho sveta, ale tvoriť aj obsah, ktorý je exkluzívny pre digitál. Momentálne nastavujú synergiu tak, aby im to fungovalo obojstranne, aby to nebolo len o tom, že vysielanie dajú na sociálne siete, ale aj obsah, ktorý sa robí prednostne pre sociálnu sieť, aby bol odvysielateľný napríklad v Teleráne.
  • Teleráno je na obrazovkách už 25 rokov. Jeho úspech spočíva v tom, že je veľmi komunikatívne, prináša široké spektrum tém, interakciu s divákmi a veľmi poctivo a dlhodobo sleduje to, čo diváci chcú pozerať, kedy to chcú pozerať a čo ich na obrazovke baví. Práve divácky názor je to, na čo dávajú veľký dôraz.
  • Čo nám Zuzana a Michal odkazujú na záver v súvislosti s marketingom?

    • „Pri tvorbe marketingu, ktorý má smerovať ku pozdvihnutiu vášho produktu, si vyberte dobrého marketéra. Vyberte si takého, ktorému budete veriť a ktorý bude vedieť nie len vidieť a počítať, ale aj cítiť.“
    • „Mladí marketéri by sa nemali nechať zmanipulovať neoverenými zdrojmi, pretože akonáhle je to na sociálnych sieťach, tak majú tendenciu tomu veriť viac ako tradičným médiám. Mali by si overovať to, čomu veria.“
    • „Nemali by ste sa báť televízie. Televízia neumiera, ale sa transformuje a bude tu ešte veľmi dlho.“

    Podcast Marketing v praxi je vložený na túto stránku z otvoreného informačného zdroja RSS. Všetky informácie, texty, predmety ochrany a ďalšie metadáta z informačného zdroja RSS sú majetkom autora podcastu a nie sú vlastníctvom prevádzkovateľa Podmaz, ktorý ani nevytvára ani nezodpovedá za ich obsah podcastov. Ak máš za to, že podcast porušuje práva iných osôb alebo pravidlá Podmaz, môžeš nahlásiť obsah. Ak je toto tvoj podcast a chceš získať kontrolu nad týmto profilom klikni sem.

    Táto webová stránka používa súbory cookies, ktoré sú potrebné pre správne fungovanie a skvalitňovanie webovej stránky. Ďalšie informácie o tom, ako používame súbory cookies, nájdete tu.
    Bližšie informácie o spracúvaní osobných údajov ako aj o súboroch cookies nájdete tu.

    Technické cookies

    Vždy aktívne cookies sú nevyhnutne potrebné na základné fungovanie. Bez týchto súborov by sme nemohli poskytovať služby, ktoré umožňujú tejto stránke fungovať.

    Funkčné cookies

    Funkčné cookies vylepšujú fungovanie webových stránok, nakoľko si môžu pamätať napríklad informácie ako používateľské meno, jazyk alebo preferovanú polohu. Vďaka zapamätaniu si Vašich volieb môže stránka poskytovať vylepšené a osobnejšie služby.

    Analytické cookies

    Tieto cookies zhromažďujú anonymné informácie o tom, ako používatelia využívajú webové stránky. Z týchto dát sa dozvieme, ako používatelia reagujú na stránku poskytnutím informácií o tom, aké oblasti navštívili, aký čas na našej stránke strávili, a či sa pri tom vyskytli nejaké problémy, napríklad chybové hlásenia, čo nám pomáha vylepšovať webovú stránku.

    Marketingové cookies

    Marketingové cookies pomáhajú sledovať Vaše online návštevy a aktivitu na našich webových stránkach. Uvedené pomáha poskytovať a zobrazovať Vám relevantnejšie reklamy alebo obmedzujú počet zobrazení reklamy. Tieto súbory cookie môžu zdieľať tieto informácie s inými organizáciami alebo inzerentmi. Ide o trvalé súbory cookie a takmer vždy pochádzajú od tretích strán.