#102 KOTLER V PRAXI 13. diel - 9 cenových stratégií
14:09

#102 KOTLER V PRAXI 13. diel - 9 cenových stratégií

16.06.2021

V 13. epizóde zo série Kotler v praxi si približujeme tému tvorby cien produktov a cenové stratégie podľa teórie Kotlera. Viete, ako sa správne stanovuje cena? Častým prekvapením je fakt, že cenotvorba nie je len určovanie cien jednotlivých produktov. Základom je stanovenie cenovej úrovne, ktorá obsiahne rôzne produkty, či služby konkrétnej firmy.

V podcaste vás zoznamujeme s hlavnými stratégiami tvorby cien nových produktov a s maticou kvalita/cena 9 cenových stratégií pre imitujúce produkty. Okrem toho vysvetľujeme aj to, čo je to cenový bod, aké zľavy sa dajú zvažovať a prečo je lepšie rozmýšľať nad odmenou ako nad zľavou.

  • Cenová úroveň je dynamická a mení sa podľa toho, v akej fáze životného cyklu sa produkt nachádza, aký je po ňom dopyt, aká je ponuka, ako sa správa konkurencia, či kupujúci.
  • Ak stojíme pred cenotvorbou imitujúceho produktu, teda produktu, ktorý je na trhu bežný, potom máme možnosť využiť maticu cena/kvalita produktu, ktorá nám ponúka 9 možností ako sa na cenu pozrieť. Na jednej strane máme kvalitu produktu, ktorá môže byť nízka/stredná/vysoká a na druhej strane máme cenu produktu, ktorá môže byť tiež nízka/stredná/vysoká. Pri tomto rozmýšľaní sa riadime tým, akú stratégiu má vodca na trhu.
  • Keď si už zvolíme konkrétnu cenovú stratégiu, potom si pre cenu vytvárame tzv. cenový rámec, v ktorom sa budeme pohybovať pri zmene ceny. Spotrebiteľa potrebujeme vždy naučiť, aký cenový bod má náš produkt, alebo služba. Toto sa v angličtine nazýva price point. V tomto cenovom bode je treba počas roka čo najdlhšie zotrvať, aby si spotrebiteľ doslova zvykol na náš cenový bod.
  • Ďalším uvedomením pre zmenu cien je fakt, že cena sa dvíha veľmi ťažko. Po každej masívnej zľave prichádza boj, pretože zľava plodí zľavu. Oveľa viac sa v praxi osvedčuje odmena namiesto zľavy.
  • Na zľavu sa rýchlo zabúda, ale na zážitok, ktorý sme dostali ako odmenu nie, a tak sa buduje vzťah so spotrebiteľom… nie cez zľavu.
  • Častou chybou pri cenotvorbe je to, že pri spočítavaní nákladov sa zabúda na investície do marketingu. Netreba zabúdať na to, že z marže nestačí len vyžiť, ale treba byť schopný si zarobiť na investíciu napríklad práve do marketingu, ale aj napríklad na vývoj inovácií.

    Podcast Marketing v praxi je vložený na túto stránku z otvoreného informačného zdroja RSS. Všetky informácie, texty, predmety ochrany a ďalšie metadáta z informačného zdroja RSS sú majetkom autora podcastu a nie sú vlastníctvom prevádzkovateľa Podmaz, ktorý ani nevytvára ani nezodpovedá za ich obsah podcastov. Ak máš za to, že podcast porušuje práva iných osôb alebo pravidlá Podmaz, môžeš nahlásiť obsah. Ak je toto tvoj podcast a chceš získať kontrolu nad týmto profilom klikni sem.

    Táto webová stránka používa súbory cookies, ktoré sú potrebné pre správne fungovanie a skvalitňovanie webovej stránky. Ďalšie informácie o tom, ako používame súbory cookies, nájdete tu.
    Bližšie informácie o spracúvaní osobných údajov ako aj o súboroch cookies nájdete tu.

    Technické cookies

    Vždy aktívne cookies sú nevyhnutne potrebné na základné fungovanie. Bez týchto súborov by sme nemohli poskytovať služby, ktoré umožňujú tejto stránke fungovať.

    Funkčné cookies

    Funkčné cookies vylepšujú fungovanie webových stránok, nakoľko si môžu pamätať napríklad informácie ako používateľské meno, jazyk alebo preferovanú polohu. Vďaka zapamätaniu si Vašich volieb môže stránka poskytovať vylepšené a osobnejšie služby.

    Analytické cookies

    Tieto cookies zhromažďujú anonymné informácie o tom, ako používatelia využívajú webové stránky. Z týchto dát sa dozvieme, ako používatelia reagujú na stránku poskytnutím informácií o tom, aké oblasti navštívili, aký čas na našej stránke strávili, a či sa pri tom vyskytli nejaké problémy, napríklad chybové hlásenia, čo nám pomáha vylepšovať webovú stránku.

    Marketingové cookies

    Marketingové cookies pomáhajú sledovať Vaše online návštevy a aktivitu na našich webových stránkach. Uvedené pomáha poskytovať a zobrazovať Vám relevantnejšie reklamy alebo obmedzujú počet zobrazení reklamy. Tieto súbory cookie môžu zdieľať tieto informácie s inými organizáciami alebo inzerentmi. Ide o trvalé súbory cookie a takmer vždy pochádzajú od tretích strán.