#141 Vaši zákazníci sú zmätení, pochopte ako sa cítia a vyhráte
Lukáš Franko sa špecializuje na mapovanie a dizanovanie cesty zákazníka. Cestu zákazníka, ktorú poznáme aj pod pojmom customer journey, sa dá prirovnať ku príbehu, s ktorým sa ľudia stretávajú bežne každý deň. Cesta zákazníka jednoducho hovorí o krokoch zákazníka ku nákupu.
V podcaste sa dozviete:
- čo je to cesta zákazníka, teda customer journey
- čo je mapovanie a dizajnovanie cesty zákazníka
- ako prebieha mapovanie a dizajnovanie cesty zákazníka
- aké všetky dáta sa používajú pri mapovaní v procese cesty zákazníka
- prepojenie cesty zákazníka s modelom STDC
- či to je vhodné aj pre podnikateľov, ktorí ešte len začínajú
Keď zákazník príde na náš web, alebo do obchodu, je zo začiatku zmätený. Ešte nás možno nepozná a ani nám nedôveruje. Práve preto musíme zákazníka viesť po jeho ceste a pomôcť mu s nákupom. Je to ako príbeh, kde náš hlavný hrdina je zákazník a prostredie je náš web, alebo obchod. V príbehu musíme hlavného hrdinu spoznať, pretože až tak budeme vedieť vedome ovplyvňovať a meniť jeho rozhodovanie s cieľom získať ho v prospech našej značky. Na to potrebujeme skĺbiť to, čo si myslí podnikateľ, čo ukazujú dáta, ale aj to, čo zákazník reálne robí, cíti, mysli a ako funguje.
Čo nám Lukáš odporúča v súvislosti s marketingom?
Podnikateľ si musí zadefinovať to, čo pre neho a jeho biznis znamená spokojný zákazník. Keď to bude mať, tak si musí odpovedať na to, čo mu bráni v tom, aby mal viac spokojných zákazníkov.
Podcast Marketing v praxi je vložený na túto stránku z otvoreného informačného zdroja RSS. Všetky informácie, texty, predmety ochrany a ďalšie metadáta z informačného zdroja RSS sú majetkom autora podcastu a nie sú vlastníctvom prevádzkovateľa Podmaz, ktorý ani nevytvára ani nezodpovedá za ich obsah podcastov. Ak máš za to, že podcast porušuje práva iných osôb alebo pravidlá Podmaz, môžeš nahlásiť obsah. Ak je toto tvoj podcast a chceš získať kontrolu nad týmto profilom klikni sem.