#101 Poradca podnikateľa – ako vybudovať značku, ktorá vydrží desaťročia
56:56

#101 Poradca podnikateľa – ako vybudovať značku, ktorá vydrží desaťročia

09.06.2021

Juraj Málik je spoluzakladateľom a súčasným majiteľom firmy Poradca podnikateľa, v ktorej pôsobí už vyše 30 rokov. V nej poskytujú spoľahlivé, odborné informácie a služby z oblasti ekonomiky, práva, daní a miezd. V podcaste sa spolu rozprávame o tom, ako je možné vybudovať stabilnú a prosperujúcu značku na našom trhu, ktorá funguje desaťročia. Okrem toho sa rozprávame aj na tému leadership, ku ktorej má Juraj veľmi blízko.

Juraj nám v podcaste prezrádza aj princíp ruka, ktorý nazýva aj ako „ťahák na úspech máš vo svojej ruke“. Vypočujte si podcast a zistite, o čo ide. Dozviete sa v ňom aj to, že zariskovať sa niekedy vyplatí. Vybrali sme pre vás 6 zaujímavých myšlienok, o ktoré sa s nami Juraj podelil.

  • Pri vzniku Poradca podnikateľa netušili, čo je to poslanie. Sledovali však jednu vec – aby pomáhali, boli zrozumiteľní a expertní. To im vydržalo až doteraz. Ich poslaním preto je to, že tvoria najlepšie riešenia, vzdelávajú, a tak dávajú ľuďom šťastie.
  • Juraj hovorí, že vedel, že ak chce predávať, musí sa Poradca podnikateľa stať značkou. Keď sa firma musela stať značkou, tak museli dokázať, aby o nej ľudia vedeli. Jednou časťou bolo teda dostať značku do pozornosti. Druhým ťahom bolo vytvorenie podobných spoločností, čím si sami sebe spravili konkurenciu. Ak sa pýtate prečo, tak odpoveď je jednoduchá - aby im ju nevytvoril niekto iný.
  • Za tým, že značka Poradca podnikateľa je na našom trhu už 30 rokov a je stále silná a úspešná, je niekoľko poznaní a míľnikov. Jedným z nich bolo poznanie, že značka je tým základom. Druhým poznaním bolo to, že sa Juraj musel obklopiť ľuďmi, ktorí vykompenzujú to, v čom on až tak dobrý nie je.
  • Juraj časom zistil, že sa musí vysporiadať s tým, že firma je živý organizmus a ten, kto ju riadi, musí žiť ozajstný život. Musel sa preto prestať obávať, že ho oklamú a podvedú. Naučil sa tak ľuďom dať slobodu a dôveru. Toto 90% podnikateľov nezvládne.
  • V podcaste sa rozprávame aj o leadershipe a o tom, aký je rozdiel medzi manažérom a lídrom. Manažér ľudí tlačí, no za lídrom ľudia idú. Líder navyše mení osudy druhých k lepšiemu. Ostatní sú s ním radi a často, pretože je im s ním dobre. Líder má svoju víziu, cestu a cieľ a má odvahu tam dôjsť.
  • Vízia je absolútnym základom toho, aby sa vec podarila. V mozgu máme asi 300 miliárd neurónov a každý z nich má asi 100 synapsií, a tak je náš mozog ako vesmír. Pokiaľ my do tohto obrovského systému v mozgu vnesieme myšlienku, čo chceme a ukotvíme ju tam, všetky neuróny a synapsie budú pracovať na tom, aby sme to dosiahli. Pokiaľ víziu udržíme v hlave, tak náš mozog bude automaticky na ňom pracovať celou svojou kapacitou a schopnosťou.
  • Čo nám Juraj odkazuje na záver?

    „Keby som mal posledných 5 dolárov, tak by som ich dal na marketing. Aj keď polovica z tých peňazí vyjde na zmar, bohužiaľ nebudeme vedieť, že ktorá.“ Je to veta, ktorú povedal Henry Ford a ktorá funguje. Pokiaľ by sa vám zdalo, že nefunguje, tak vedzte, že stojí za to, aby ste porozmýšľali, čo ste urobili zle.

    Podcast Marketing v praxi je vložený na túto stránku z otvoreného informačného zdroja RSS. Všetky informácie, texty, predmety ochrany a ďalšie metadáta z informačného zdroja RSS sú majetkom autora podcastu a nie sú vlastníctvom prevádzkovateľa Podmaz, ktorý ani nevytvára ani nezodpovedá za ich obsah podcastov. Ak máš za to, že podcast porušuje práva iných osôb alebo pravidlá Podmaz, môžeš nahlásiť obsah. Ak je toto tvoj podcast a chceš získať kontrolu nad týmto profilom klikni sem.

    Táto webová stránka používa súbory cookies, ktoré sú potrebné pre správne fungovanie a skvalitňovanie webovej stránky. Ďalšie informácie o tom, ako používame súbory cookies, nájdete tu.
    Bližšie informácie o spracúvaní osobných údajov ako aj o súboroch cookies nájdete tu.

    Technické cookies

    Vždy aktívne cookies sú nevyhnutne potrebné na základné fungovanie. Bez týchto súborov by sme nemohli poskytovať služby, ktoré umožňujú tejto stránke fungovať.

    Funkčné cookies

    Funkčné cookies vylepšujú fungovanie webových stránok, nakoľko si môžu pamätať napríklad informácie ako používateľské meno, jazyk alebo preferovanú polohu. Vďaka zapamätaniu si Vašich volieb môže stránka poskytovať vylepšené a osobnejšie služby.

    Analytické cookies

    Tieto cookies zhromažďujú anonymné informácie o tom, ako používatelia využívajú webové stránky. Z týchto dát sa dozvieme, ako používatelia reagujú na stránku poskytnutím informácií o tom, aké oblasti navštívili, aký čas na našej stránke strávili, a či sa pri tom vyskytli nejaké problémy, napríklad chybové hlásenia, čo nám pomáha vylepšovať webovú stránku.

    Marketingové cookies

    Marketingové cookies pomáhajú sledovať Vaše online návštevy a aktivitu na našich webových stránkach. Uvedené pomáha poskytovať a zobrazovať Vám relevantnejšie reklamy alebo obmedzujú počet zobrazení reklamy. Tieto súbory cookie môžu zdieľať tieto informácie s inými organizáciami alebo inzerentmi. Ide o trvalé súbory cookie a takmer vždy pochádzajú od tretích strán.