#50 KOTLER V PRAXI 1. diel - 5 koncepcií marketingového riadenia
Philip Kotler je považovaný za najznámejšiu osobnosť marketingu vo svete. Radil a prednášal mnohým spoločnostiam o tom, ako uplatňovať ekonomické a marketingové princípy s cieľom zvýšiť svoju konkurencieschopnosť. Tajomstvo jeho úspechu tkvie v jeho schopnostiach ako prepojiť teóriu marketingu s praxou. Cieľom našej série Levosphere Kotler v praxi je prerozprávať jeho kultovú knihu - učebnicu Marketing Management, na ktorej vyrástlo niekoľko generácií marketérov, ekonómov či obchodníkov. Na praktických príkladoch si prejdeme jednotlivé kapitoly a vysvetlíme si všetky dôležité pojmy.
Marketing je potrebný skôr ako je vyrobený produkt, založená firma, pripravené logo, schválený úver, stanovený rozpočet, alebo akékoľvek iné rozhodnutie. V prvej epizóde si priblížime aj:
- čo Kotler považuje za prvý marketing od počiatku ľudstva
- prečo hovoríme konkrétne o marketingovom riadení a nie len o marketingu
- čo má spoločné marketingový mix a dobre namiešaný drink, alebo kolesá auta
- akých 5 princípov prístupu k marketingu poznáme.
Marketing nie je aktivita, ale nikdy nekončiaci proces. A musíme zdôrazniť, že je rozdiel, čo spotrebiteľ chce, čo potrebuje, čo si myslí, že chce a myslí, že potrebuje a čo naozaj nakoniec kúpi. A nájsť správny prístup je už know-how šikovného marketéra. :) V ďalšej epizóde si povieme viac o potrebách a túžbach spotrebiteľa a cieľoch marketingového systému.
Podcast Marketing v praxi je vložený na túto stránku z otvoreného informačného zdroja RSS. Všetky informácie, texty, predmety ochrany a ďalšie metadáta z informačného zdroja RSS sú majetkom autora podcastu a nie sú vlastníctvom prevádzkovateľa Podmaz, ktorý ani nevytvára ani nezodpovedá za ich obsah podcastov. Ak máš za to, že podcast porušuje práva iných osôb alebo pravidlá Podmaz, môžeš nahlásiť obsah. Ak je toto tvoj podcast a chceš získať kontrolu nad týmto profilom klikni sem.