#104 Zľavomat – keď sa rebranding značky podarí
Aleš Mlátilík je generálnym riaditeľom spoločnosti Zľavomat. Kedysi bola táto spoločnosť zľavovým portálom, neskôr sa však rozhodli značku budovať, potom ju aj predali a dnes je to úspešná spoločnosť. V podcaste sa rozprávame práve o tom, ako sa im podarilo previesť značku úspešným rebrandingom.
Budovanie značky znamená súbor stratégií, ktoré vedú k tomu, aby sa značka dostala do povedomia zákazníka. Zjednodušene to môžeme prirovnať k človeku. Každý človek si celý život buduje brand, či už vedome, alebo nevedome. Brand človeka nezahŕňa však len to, čo je možné vidieť, teda fotku a jeho meno, ale aj to, čo nie je možné vidieť na prvý pohľad. V analógií firmy to znamená, že okrem loga a názvu firmy je dôležitý aj jej charakter, ako sa chová, aké má hodnoty, aký má štýl komunikácie, aký produkt predáva a podobne. Tento celý súbor tvorí budovanie brandu, ktorého cieľom je dosiahnutie lojality zákazníkov, aby sa k firme vracali.
Čo nám Aleš odkazuje na záver?
- Marketing je remeslo, ako každé iné. Marketing nie je to, čo vidíme v americkom filme, kde maľujeme storyboardy, chodíme v obleku a kravate a sme v telke. Marketing je o hrabaní sa v dátach a už aj o experimentovaní s umelou inteligenciou. Navyše marketing je jedno z odvetví, ktoré sa strašne rýchlo vyvíja. To, čo funguje dnes, už za týždeň nemusí fungovať, takže je dôležité sledovať trendy v marketingu, či už u nás doma, alebo vo svete.
- Ak to firma myslí so svojou existenciou naozaj vážne a chce prekročiť svoj tieň – malej, lokálnej, neznámej firmy, tak si musí budovať svoj brand. Aleš odporúča premýšľať možno aj o televízií, pretože je to obrovské médium, ktoré dokáže dať firme razítko dôveryhodnosti. Netreba sa toho báť a nemusí to byť ani budget, ktorý by zruinoval celú firmu.
Podcast Marketing v praxi je vložený na túto stránku z otvoreného informačného zdroja RSS. Všetky informácie, texty, predmety ochrany a ďalšie metadáta z informačného zdroja RSS sú majetkom autora podcastu a nie sú vlastníctvom prevádzkovateľa Podmaz, ktorý ani nevytvára ani nezodpovedá za ich obsah podcastov. Ak máš za to, že podcast porušuje práva iných osôb alebo pravidlá Podmaz, môžeš nahlásiť obsah. Ak je toto tvoj podcast a chceš získať kontrolu nad týmto profilom klikni sem.