#203 Je kreatíva nevyhnutná pre úspech značky?
50:35

#203 Je kreatíva nevyhnutná pre úspech značky?

17.08.2023

Peter Kontra je CEO v kreatívnej agentúre Wiktor Leo Burnett, v ktorej pre klientov pripravujú kreatívu od malých BTL kampaní až po veľké ATL kampane. Pracujú s kreativitou pre účely biznisu tak, aby biznisu pomáhala. V podcaste sa rozprávame o tom, čo robí dobrú kampaň dobrou a čo je v kreatíve a komunikačnej stratégii podstatné.

V podcaste sa dozviete:

  • aký je rozdiel medzi marketingovou, brandovou a komunikačnou stratégiou
  • čo by mala obsahovať komunikačná stratégia
  • či je skôr mediálna alebo komunikačná stratégia
  • prečo dnes sa cela komunikácia posunula k purpose driven marketingu
  • ako často je vhodné robiť zmenu v kreatíve, či posune značky

Keď začíname stavať niečo nové, východiskom by pri tom mala byť brandová stratégia. Ideálne je pri nej vychádzať z rešpektovania biznis modelu a nejakej filozofie, s ktorou spoločnosť rezonuje. Peter radí, že až keď máme brandovú stratégiu, mali by sme sa pustiť do brandovej kampane.

Za posledné roky sa zmenil pohľad na marketing a budovanie značky. Pozornosť prešla od produktovo orientovaného princípu ku hodnotovej orientácii firiem. Čo to znamená pre spoločnosti, sa dozviete v rozhovore.

Peter nám odporúča na záver v súvislosti s marketingom:

“Treba akceptovať pridanú hodnotu kreativity pre biznis. Keď si povieme, že kreativita vie byť tým najsilenejším biznis nástrojom, a to bez ohľadu na to, či je to kreativita v reklame, alebo kreativita v produktovej inovácii, či cenovej, distribučnej časti. Treba pustiť kreativitu do firmy, pretože práve ona je podľa mňa tou skutočnou pridanou hodnotou a odlišovacím prvkom, ktorý dokáže posunúť biznis. Navyše netreba zabúdať, že marketing by mal ľuďom prinášať hodnotu a užitočnosť.”

Podcast Marketing v praxi je vložený na túto stránku z otvoreného informačného zdroja RSS. Všetky informácie, texty, predmety ochrany a ďalšie metadáta z informačného zdroja RSS sú majetkom autora podcastu a nie sú vlastníctvom prevádzkovateľa Podmaz, ktorý ani nevytvára ani nezodpovedá za ich obsah podcastov. Ak máš za to, že podcast porušuje práva iných osôb alebo pravidlá Podmaz, môžeš nahlásiť obsah. Ak je toto tvoj podcast a chceš získať kontrolu nad týmto profilom klikni sem.

Táto webová stránka používa súbory cookies, ktoré sú potrebné pre správne fungovanie a skvalitňovanie webovej stránky. Ďalšie informácie o tom, ako používame súbory cookies, nájdete tu.
Bližšie informácie o spracúvaní osobných údajov ako aj o súboroch cookies nájdete tu.

Technické cookies

Vždy aktívne cookies sú nevyhnutne potrebné na základné fungovanie. Bez týchto súborov by sme nemohli poskytovať služby, ktoré umožňujú tejto stránke fungovať.

Funkčné cookies

Funkčné cookies vylepšujú fungovanie webových stránok, nakoľko si môžu pamätať napríklad informácie ako používateľské meno, jazyk alebo preferovanú polohu. Vďaka zapamätaniu si Vašich volieb môže stránka poskytovať vylepšené a osobnejšie služby.

Analytické cookies

Tieto cookies zhromažďujú anonymné informácie o tom, ako používatelia využívajú webové stránky. Z týchto dát sa dozvieme, ako používatelia reagujú na stránku poskytnutím informácií o tom, aké oblasti navštívili, aký čas na našej stránke strávili, a či sa pri tom vyskytli nejaké problémy, napríklad chybové hlásenia, čo nám pomáha vylepšovať webovú stránku.

Marketingové cookies

Marketingové cookies pomáhajú sledovať Vaše online návštevy a aktivitu na našich webových stránkach. Uvedené pomáha poskytovať a zobrazovať Vám relevantnejšie reklamy alebo obmedzujú počet zobrazení reklamy. Tieto súbory cookie môžu zdieľať tieto informácie s inými organizáciami alebo inzerentmi. Ide o trvalé súbory cookie a takmer vždy pochádzajú od tretích strán.