#92 4ka - odlišnosť v positioningu v praxi
01:00:16

#92 4ka - odlišnosť v positioningu v praxi

07.04.2021

Roland Kyška je riaditeľom pre marketing a komunikáciu v dvoch sesterských firmách SWAN a SWAN Mobile, pod ktorú patrí 4ka. S Rolandom sa v podcaste rozprávame práve o 4ke a o tom, ako vstúpila na trh a ako dokázala vytiahnuť maximum z toho, že je to 4-tý mobilný operátor na Slovensku.

4ka vstúpila na trh v dobe, keď existovala na Slovensku konkurencia v mobilných službách, ale neviazané služby boli stále drahé a mobilných dát málo. V októbri 2015 predstavila originálny koncept Moja 4ka, postavený na jednoduchej službe s cenou 4 centy za minútu volania, 1 SMS a 1 MB dát. A tak sa začala doba dátová.

Vybrali sme niekoľko zaujímavých myšlienok, o ktoré sa s nami Roland podelil.

  • Hneď na začiatku vedeli, že chcú ísť na trh s jednoduchou propozíciou, preto hľadali aj jednoduchý názov, ktorý by zafungoval. Chceli slovenské slovo a niečo, čo si ľudia jednoducho zapamätajú. 4ka bol ideálny názov, v ktorom bol skrytý aj ich positioning.
  • Na začiatku hľadali svoju pozíciu na trhu, čomu predbiehala analýza konkurencie. Pozreli sa na to kto, za aké ceny a aké produkty ponúka. Na druhej strane si potrebovali zanalyzovať nákladovú stránku a technické možnosti.
  • 4ka je expertom na veľké objemy dát. Ako však prišli na to, že to majú byť práve dáta? Všade okolo nás vo svete sa zvyšovali objemy dát, ceny za dáta išli dole, akurát Slovensko v tom bolo pozadu. Sledovali ľudí, ich správanie a ich hlad po väčších a rozumnejších dátach. Zároveň chceli umožniť ľuďom využívať dáta aj mimo domova a dosahu wifi.
  • Je pekné prísť s niečím ako prvý a mať za to diplom, ocenenie. Dôležitejšie je však prísť s inováciou vtedy, keď je na to trh pripravený. Pekným príkladom je aktuálna inovácia 4ky – eSIM.
  • 4ka nemá kamenné prevádzky, ale spolupracuje s externými partnermi. Bolo to strategické rozhodnutie, vďaka ktorému nemusia investovať náklady do brandovaných pobočiek, a tak môžu ceny ich služieb držať na nižšej úrovni.
  • Roland nám na záver odkazuje: Sledujme svet, lebo je veľmi rýchly. 

    Kľúčové je sledovať okolitý svet a vnímať, čo sa okolo nás deje. Svet sa dokáže zásadne zmeniť v priebehu krátkej doby. Ľudia menia svoj spôsob konzumácie médií, ale stále s nimi budeme potrebovať komunikovať a nájsť najvhodnejší media mix, ktorým sa k nim dostaneme.  Práve preto je kľúčové neuzatvoriť sa do bubliny, ale sledovať, čo sa deje, a to nie len v marketingu, ale aj v iných oblastiach.

    Podcast Marketing v praxi je vložený na túto stránku z otvoreného informačného zdroja RSS. Všetky informácie, texty, predmety ochrany a ďalšie metadáta z informačného zdroja RSS sú majetkom autora podcastu a nie sú vlastníctvom prevádzkovateľa Podmaz, ktorý ani nevytvára ani nezodpovedá za ich obsah podcastov. Ak máš za to, že podcast porušuje práva iných osôb alebo pravidlá Podmaz, môžeš nahlásiť obsah. Ak je toto tvoj podcast a chceš získať kontrolu nad týmto profilom klikni sem.

    Táto webová stránka používa súbory cookies, ktoré sú potrebné pre správne fungovanie a skvalitňovanie webovej stránky. Ďalšie informácie o tom, ako používame súbory cookies, nájdete tu.
    Bližšie informácie o spracúvaní osobných údajov ako aj o súboroch cookies nájdete tu.

    Technické cookies

    Vždy aktívne cookies sú nevyhnutne potrebné na základné fungovanie. Bez týchto súborov by sme nemohli poskytovať služby, ktoré umožňujú tejto stránke fungovať.

    Funkčné cookies

    Funkčné cookies vylepšujú fungovanie webových stránok, nakoľko si môžu pamätať napríklad informácie ako používateľské meno, jazyk alebo preferovanú polohu. Vďaka zapamätaniu si Vašich volieb môže stránka poskytovať vylepšené a osobnejšie služby.

    Analytické cookies

    Tieto cookies zhromažďujú anonymné informácie o tom, ako používatelia využívajú webové stránky. Z týchto dát sa dozvieme, ako používatelia reagujú na stránku poskytnutím informácií o tom, aké oblasti navštívili, aký čas na našej stránke strávili, a či sa pri tom vyskytli nejaké problémy, napríklad chybové hlásenia, čo nám pomáha vylepšovať webovú stránku.

    Marketingové cookies

    Marketingové cookies pomáhajú sledovať Vaše online návštevy a aktivitu na našich webových stránkach. Uvedené pomáha poskytovať a zobrazovať Vám relevantnejšie reklamy alebo obmedzujú počet zobrazení reklamy. Tieto súbory cookie môžu zdieľať tieto informácie s inými organizáciami alebo inzerentmi. Ide o trvalé súbory cookie a takmer vždy pochádzajú od tretích strán.