#212 Presvedčia vás dáta, že budovanie značky má zmysel?
01:04:13

#212 Presvedčia vás dáta, že budovanie značky má zmysel?

25.10.2023

Peter Marton je Associate Director v prieskumnej agentúre Kantar. Orientuje sa na dáta, ktoré sú dôležité aj vtedy, keď sa rozprávame o značke a jej hodnote. Peter vás v rozhovore presvedčí, že budovanie značky má zmysel.Témou rozhovoru je brand equity, teda hodnota značky. Tiež nám prezrádza zistenia zo štúdie Brand Z, v ktorej skúmali to, čo odlišuje úspešnejšie značky od menej úspešných.

V podcaste sa dozviete:

  • aký je rozdiel medzi brand value a brand equity
  • koľko percent z finančnej hodnoty najsilnejších značiek tvorí samotný brand
  • aké 3 dimenzie sa skúmajú hodnotu značky
  • či musí značka budovať všetky 3 dimenzie, ak chce byť úspešná
  • či sú tieto dimenzie relevantné aj pre menšie, lokálne značky
  • výsledky sily značiek v segmente stávkovania a elektra na Slovensku

Zmysluplné značky, ktoré plnia potreby ľudí, ktorí ich majú radi, ktoré sú zároveň odlišné od konkurencie a prichádzajú na um človeku, keď má nejakú potrebu, majú väčšiu predispozíciu, že si ju ľudia aj skôr kúpia. Práve o to ide pri budovaní hodnoty značky. Nie je to však iba teória. Peter hovorí, že majú podložené dátami, že budovanie značiek má zmysel.

Peter na záver odkazuje:

“Mám pocit, že na Slovensku silne funguje intuícia a to, že sa robia veci kvôli zvyku. Odporúčal by som, riadiť sa viac podľa dát. Aj marketing ide čím ďalej, tým viac k tomu, že nie je to umenie, ale je to veda na základe dát. Kedysi to bolo viac o pekných obrázkoch, ale dnes je to o tom, že by sme sa mali rozhodovať podľa poznania trhu, toho ako je vnímaná moja značka a podľa toho, čo sa skrýva ľuďom v hlavách.

Druhá dôležitá vec, ktorú si marketéri často neuvedomujú, je to, že na jednej strane máme rozpočet na marketing, no na druhej strane by sme mali časť rozpočtu venovať aj na overenie, či investujeme peniaze do správnych aktivít. To platí aj o testovaní reklám. Mali by sme sa viac rozhodovať kvalifikovane na základe dát.”

Podcast Marketing v praxi je vložený na túto stránku z otvoreného informačného zdroja RSS. Všetky informácie, texty, predmety ochrany a ďalšie metadáta z informačného zdroja RSS sú majetkom autora podcastu a nie sú vlastníctvom prevádzkovateľa Podmaz, ktorý ani nevytvára ani nezodpovedá za ich obsah podcastov. Ak máš za to, že podcast porušuje práva iných osôb alebo pravidlá Podmaz, môžeš nahlásiť obsah. Ak je toto tvoj podcast a chceš získať kontrolu nad týmto profilom klikni sem.

Táto webová stránka používa súbory cookies, ktoré sú potrebné pre správne fungovanie a skvalitňovanie webovej stránky. Ďalšie informácie o tom, ako používame súbory cookies, nájdete tu.
Bližšie informácie o spracúvaní osobných údajov ako aj o súboroch cookies nájdete tu.

Technické cookies

Vždy aktívne cookies sú nevyhnutne potrebné na základné fungovanie. Bez týchto súborov by sme nemohli poskytovať služby, ktoré umožňujú tejto stránke fungovať.

Funkčné cookies

Funkčné cookies vylepšujú fungovanie webových stránok, nakoľko si môžu pamätať napríklad informácie ako používateľské meno, jazyk alebo preferovanú polohu. Vďaka zapamätaniu si Vašich volieb môže stránka poskytovať vylepšené a osobnejšie služby.

Analytické cookies

Tieto cookies zhromažďujú anonymné informácie o tom, ako používatelia využívajú webové stránky. Z týchto dát sa dozvieme, ako používatelia reagujú na stránku poskytnutím informácií o tom, aké oblasti navštívili, aký čas na našej stránke strávili, a či sa pri tom vyskytli nejaké problémy, napríklad chybové hlásenia, čo nám pomáha vylepšovať webovú stránku.

Marketingové cookies

Marketingové cookies pomáhajú sledovať Vaše online návštevy a aktivitu na našich webových stránkach. Uvedené pomáha poskytovať a zobrazovať Vám relevantnejšie reklamy alebo obmedzujú počet zobrazení reklamy. Tieto súbory cookie môžu zdieľať tieto informácie s inými organizáciami alebo inzerentmi. Ide o trvalé súbory cookie a takmer vždy pochádzajú od tretích strán.