#85 Lokálny marketing – keď je prevádzku vidieť
47:10

#85 Lokálny marketing – keď je prevádzku vidieť

17.02.2021

Ján Laurenčík je riaditeľom výkonnostnej marketingovej agentúry Basta Digital. V podcaste sa spolu rozprávame na zaujímavú tému lokálny marketing, ktorá sa v marketingu neomieľa často, no po rozhovore nemáme pochýb o jej dôležitosti. :)

Pre tých, ktorý tento pojem počujú prvýkrát, lokálny marketing je súčasťou celkovej marketingovej stratégie firiem, ktorého cieľom je privádzať zákazníkov do predajne. Patria do neho všetky aktivity, ktorými sa propagujú konkrétne prevádzky, alebo predajne. Čo je top 5 informácií, ktoré by ste o ňom mali vedieť?

  • Lokálny marketing je čoraz viac dôležitý, pretože sa zmenilo niekoľko faktov. Každý človek má vo vrecku mobilný telefón a vie si veľmi rýchlo vyhľadať obchod bez toho, aby pred tým poznal danú lokalitu. Ďalším faktom je to, že máme možnosť si tieto informácie vyhľadať a dokonca sme si na to zvykli, preto máme oveľa menšiu toleranciu na prekvapenia, keď napríklad nie je prevádzka otvorená.
  • V lokálnom marketingu sa využíva viacero kanálov v online priestore, medzi ktoré patria vlastný web, Google my business, všetky online platené reklamy, zľavové portály, sociálne siete a rôzne aplikácie, ako je napríklad Waze.
  • Lokálny marketing slúži na získanie nových zákazníkov, ale aj na komunikáciu s lojálnymi, existujúcimi zákazníkmi.
  • Google maps už dávno nie je len o tom, ako sa dostať z bodu A do bodu B. Firmy majú veľa možností, ako svoj profil vedia obohatiť. Nejdete teda len o adresu, mesto, či telefónne číslo, ale najnovšie tam vedia doplniť, či je možné prevádzku navštíviť, alebo si len niečo vyzdvihnúť. Okrem toho tam je možné uviesť špeciálne otváracie hodiny, či využiť vychytávky ako sú posty, alebo aj aktuálne letáky v obchode s preklikom naň.
  • Ján nám radí, ako sa vyvarovať častým chybám v lokálnom marketingu. Majiteľ prevádzky by mal mať prístup k všetkým lokálnym profilom, mal by mať v nich správne informácie, ktoré by mal priebežne kontrolovať. Ďalším častým problémom je to, že značka investuje do veľkých ATL kampaní, ale táto komunikácia sa nepretaví do lokálnych profilov, čo je chybou, pretože sa to nedostane k ľuďom, ktorí nepozerajú napríklad televíziu, kde kampaň beží.
  • Ak ste doposiaľ nevenovali pozornosť téme lokálny marketing, vypočujte si podcast, v ktorom nájdete užitočné informácie o tom, ako s ním pracovať, pretože to nie je len o nastavení telefónneho čísla na Google.

    Ján nám na záver odporúča, aby sme namiesto hurá systému, volili v marketingu systematický prístup. Pretože to, čo môže aktuálne vyzerať veľmi lákavo, nemusíme vedieť využiť v ďalšej kampani.

    Podcast Marketing v praxi je vložený na túto stránku z otvoreného informačného zdroja RSS. Všetky informácie, texty, predmety ochrany a ďalšie metadáta z informačného zdroja RSS sú majetkom autora podcastu a nie sú vlastníctvom prevádzkovateľa Podmaz, ktorý ani nevytvára ani nezodpovedá za ich obsah podcastov. Ak máš za to, že podcast porušuje práva iných osôb alebo pravidlá Podmaz, môžeš nahlásiť obsah. Ak je toto tvoj podcast a chceš získať kontrolu nad týmto profilom klikni sem.

    Táto webová stránka používa súbory cookies, ktoré sú potrebné pre správne fungovanie a skvalitňovanie webovej stránky. Ďalšie informácie o tom, ako používame súbory cookies, nájdete tu.
    Bližšie informácie o spracúvaní osobných údajov ako aj o súboroch cookies nájdete tu.

    Technické cookies

    Vždy aktívne cookies sú nevyhnutne potrebné na základné fungovanie. Bez týchto súborov by sme nemohli poskytovať služby, ktoré umožňujú tejto stránke fungovať.

    Funkčné cookies

    Funkčné cookies vylepšujú fungovanie webových stránok, nakoľko si môžu pamätať napríklad informácie ako používateľské meno, jazyk alebo preferovanú polohu. Vďaka zapamätaniu si Vašich volieb môže stránka poskytovať vylepšené a osobnejšie služby.

    Analytické cookies

    Tieto cookies zhromažďujú anonymné informácie o tom, ako používatelia využívajú webové stránky. Z týchto dát sa dozvieme, ako používatelia reagujú na stránku poskytnutím informácií o tom, aké oblasti navštívili, aký čas na našej stránke strávili, a či sa pri tom vyskytli nejaké problémy, napríklad chybové hlásenia, čo nám pomáha vylepšovať webovú stránku.

    Marketingové cookies

    Marketingové cookies pomáhajú sledovať Vaše online návštevy a aktivitu na našich webových stránkach. Uvedené pomáha poskytovať a zobrazovať Vám relevantnejšie reklamy alebo obmedzujú počet zobrazení reklamy. Tieto súbory cookie môžu zdieľať tieto informácie s inými organizáciami alebo inzerentmi. Ide o trvalé súbory cookie a takmer vždy pochádzajú od tretích strán.