#121 Kotler v praxi 16. diel – komunikácia vs. komunikačný mix
21:56

#121 Kotler v praxi 16. diel – komunikácia vs. komunikačný mix

27.10.2021

V podcaste si približujeme posledné P z Kotlerového marketingového mixu, ktorým je promotion, teda komunikácia. Zoznamujeme sa so 4 nástrojmi komunikačného mixu, vysvetľujeme si, aké kroky by mali predchádzať tvorbe marketingovej komunikácie a približujeme si metódy zostavovania komunikačného rozpočtu. V podcaste sa venujeme aj k tomu, aké faktory ovplyvňujú tvorbu komunikačného mixu.

Vybrali sme pre vás 5 najdôležitejších myšlienok, ktoré by ste si mali z podcastu zapamätať.

  • Firmy využívajú na presadenie svojich marketingových a komunikačných cieľov tzv. promotion mix, ktorý je súčasťou celkového marketingového mixu. Patria doňho štyri hlavné nástroje - reklama, podpora predaja, public relations a osobný predaj.
  • Ak chceme vytvoriť efektívnu komunikáciu, je nevyhnutné si jasne zadefinovať, kto je naším cieľovým publikom, akú reakciu od neho očakávame, akú správu mu chceme komunikovať, kto bude zdrojom tejto správy a cez aké médiá sa k cieľovému publiku správa dostane. Nakoniec je dôležité zabezpečiť, aby sa k nám dostala spätná väzba, aby sme vedeli posúdiť efektívnosť.
  • Pri tvorbe správy musíme premyslieť, aký má byť jej obsah, akú jej dáme logickú štruktúru a formát. Pri tvorbe si môžeme vybrať z 3 druhov apelov - morálny, emocionálny a racionálny.
  • Poznáme 4 metódy, ktoré firmy využívajú pri tvorbe rozpočtu na reklamu. Prvou je metóda zostatkového rozpočtu, druhou je metóda percentuálneho podielu z obratu a treťou je metóda konkurenčnej parity. Štvrtou, podľa Kotlera aj najlogickejšou metódou, je metóda cieľov a úloh. Výhodou tejto metódy je, že zohľadňuje vzťah medzi výdavkami a výsledkami promotion, zároveň je to však najťažšia metóda pre praktické použitie.
  • Pri zostavovaní promotion mixu musí firma zvažovať viaceré faktory. Medzi ne patrí to, o aký druh výrobku ide, či sa firma rozhodne pre stratégiu pretlačovania, alebo priťahovania, ale aj to, v akom štádiu nákupnej pripravenosti sa nachádza. Svoju úlohu v účinnosti nástrojov promotion mixu zohrávajú aj štádiá životného cyklu výrobku.
  • Touto epizódou sme ukončili sériu Kotler v praxi, v ktorej sme sa vám snažili lepšie priblížiť vybrané kapitoly z kultovej knihy od profesora marketingu, Philipa Kotlera. Pevne dúfame, že ste sa v tejto sérii niečo nové naučili a že vám pomohla pri riadení vašej firmy. Hoci táto séria končí, nezúfajte, stále pokračujeme v nahrávaní našich pravidelných podcastov s inšpiratívnymi hosťami, na ktoré sa môžete tešiť každý štvrtok.

    Podcast Marketing v praxi je vložený na túto stránku z otvoreného informačného zdroja RSS. Všetky informácie, texty, predmety ochrany a ďalšie metadáta z informačného zdroja RSS sú majetkom autora podcastu a nie sú vlastníctvom prevádzkovateľa Podmaz, ktorý ani nevytvára ani nezodpovedá za ich obsah podcastov. Ak máš za to, že podcast porušuje práva iných osôb alebo pravidlá Podmaz, môžeš nahlásiť obsah. Ak je toto tvoj podcast a chceš získať kontrolu nad týmto profilom klikni sem.

    Táto webová stránka používa súbory cookies, ktoré sú potrebné pre správne fungovanie a skvalitňovanie webovej stránky. Ďalšie informácie o tom, ako používame súbory cookies, nájdete tu.
    Bližšie informácie o spracúvaní osobných údajov ako aj o súboroch cookies nájdete tu.

    Technické cookies

    Vždy aktívne cookies sú nevyhnutne potrebné na základné fungovanie. Bez týchto súborov by sme nemohli poskytovať služby, ktoré umožňujú tejto stránke fungovať.

    Funkčné cookies

    Funkčné cookies vylepšujú fungovanie webových stránok, nakoľko si môžu pamätať napríklad informácie ako používateľské meno, jazyk alebo preferovanú polohu. Vďaka zapamätaniu si Vašich volieb môže stránka poskytovať vylepšené a osobnejšie služby.

    Analytické cookies

    Tieto cookies zhromažďujú anonymné informácie o tom, ako používatelia využívajú webové stránky. Z týchto dát sa dozvieme, ako používatelia reagujú na stránku poskytnutím informácií o tom, aké oblasti navštívili, aký čas na našej stránke strávili, a či sa pri tom vyskytli nejaké problémy, napríklad chybové hlásenia, čo nám pomáha vylepšovať webovú stránku.

    Marketingové cookies

    Marketingové cookies pomáhajú sledovať Vaše online návštevy a aktivitu na našich webových stránkach. Uvedené pomáha poskytovať a zobrazovať Vám relevantnejšie reklamy alebo obmedzujú počet zobrazení reklamy. Tieto súbory cookie môžu zdieľať tieto informácie s inými organizáciami alebo inzerentmi. Ide o trvalé súbory cookie a takmer vždy pochádzajú od tretích strán.