#41 Ako vytvorili značku pre zamestnancov v LIDL
Veronika Bátorová, HR Marketing Team Leader v spoločnosti Lidl, hovorí: “Lidl je síce diskont, ale nie je diskontný zamestnávateľ. Cieľom budovania značky zamestnávateľa bolo zmeniť stereotypné zmýšľanie.”
Veronika zodpovedá za budovanie zamestnávateľskej značky a vedenie tímu HR marketingu v spoločnosti Lidl. Pracuje na tom, ako Lidl komunikuje svoju kultúru a víziu existujúcim a potenciálnym kolegom a zároveň zastrešuje online aj offline HR marketingovú stratégiu.
V podcaste Veronika objasňuje: “Employer branding je image, ako je zamestnávateľ vnímaný všetkými stakeholdermi, ako sú zamestnanec, aktuálny aj budúci, zákazník alebo dodávateľ.” Employer branding je o stratégii budovania značky zamestnávateľa a HR marketing o nastavení a realizácii konkrétnej podpory. Je nevyhnutné, aby spolupracovali na značke zamestnávateľa marketing a HR oddelenia spoločne, aby nedošlo k chaotickej komunikácii.
Veronika v podcaste zdôrazňuje, že skúsenosť zamestnanca so zamestnávateľom nie je len o náborovej časti, ale zahŕňa výberový proces, 1. deň zamestnanca, 1. kontakt, rozvoj a vzdelávanie, dokonca odchod zo spoločnosti a prípadne až návrat späť.
V podcaste sa ďalej dozviete:
- ako konkrétne tvoria employer branding (EB) stratégiu
- koľko to trvá na jednej strane, ale čo to prináša na strane druhej
- čoho sa vyvarovať a na čo si dávať pri EB pozor
- kedy je vhodné začať a čo je treba mať pripravené dopredu
- aký je vplyv medzinárodnej skupiny Lidl na slovenský Lidl
- ako reagujú v aktuálnej Corona situácii
- prečo nie je možné robiť employer branding bez súhlasu vedenia
Spoločnosť Lidl sa drží hodnôt, ktoré vychádzajú od zamestnancov. Každý z tých skoro 5000 zamestnancov je Lidl employer branding ambasádorom.
Podcast Marketing v praxi je vložený na túto stránku z otvoreného informačného zdroja RSS. Všetky informácie, texty, predmety ochrany a ďalšie metadáta z informačného zdroja RSS sú majetkom autora podcastu a nie sú vlastníctvom prevádzkovateľa Podmaz, ktorý ani nevytvára ani nezodpovedá za ich obsah podcastov. Ak máš za to, že podcast porušuje práva iných osôb alebo pravidlá Podmaz, môžeš nahlásiť obsah. Ak je toto tvoj podcast a chceš získať kontrolu nad týmto profilom klikni sem.