#138 Ako využiť marketingové 4P pre strategické riadenie e-shopu
01:06:35

#138 Ako využiť marketingové 4P pre strategické riadenie e-shopu

09.03.2022

Anka Sabolová a Naďa Kacera boli pred časom hostkami v rozhovore s Michalom Králom z Pricemanie. Keďže mal rozhovor úspech, rozhodli sme sa o neho podeliť aj v našich podcastových aplikáciách. Rozprávame sa o tom, ako nastaviť stratégiu e-shopu, 4P (produkt, cena, komunikácia, distribúcia), čo všetko zobrať do úvahy a ako sa na trhu odlíšiť od konkurencie.

V rozhovore sa dozviete:

  • aký je optimálny postup tvorby marketingovej stratégie
  • ako by mohol mať e-shop nastavenú stratégiu
  • v ktorom zo 4P sa dnes dá najviac odlíšiť
  • čo silné značky ako Dedoles, Alza, Gym beam robia v online lepšie ako tí ostatní
  • čo robiť na udržanie obratu a ziskovosti
  • aké sú najčastejšie chyby pri budovaní značky
  • čo je to insight a ako ho využila značka Omo vo svojej stratégii
  • čo by sme odporučili majiteľom v rámci marketingovej stratégii a ako by ju mali uchopiť

V úvode sa rozprávame o tom, čo je to stratégia. Na jej pochopenie sme začali vysvetľovanie tým, čo to stratégia nie je. Nie je to kampaň, jednorazové zníženie cien, spolupráca s influencerom, aktuálne rozhodnutie, a podobne. Konkrétne vymedzenie pojmu stratégia sa dozviete v rozhovore.

Na vytvorenie marketingovej stratégie značky je potrebných niekoľko veľmi podstatných krokov. V prvom rade je dôležité poznať prostredie, v ktorom sa spoločnosť nachádza, v druhom kroku je dôležité poznať aj svojho konkurenta či konkurenčnú výhodu spoločnosti. Ďalšie kroky vám prezrádzame v rozhovore.

V podcaste sa rozprávame aj o 4P, teda produkte, cene, distribúcii a komunikácii. Faktom je, že mnoho spoločností vedie produktový monológ, nemá základne pochopenie finančného riadenia spoločnosti ani základný manažment portfólia na manažovanie zásob a s komunikáciou začínajú ešte pred pochopením toho, kým vlastne sú. Dnešným e-shopom na tomto vysokosaturovanom trhu navyše chýbajú 2 základné parametre, ktorými sú odlišnosť a zmysluplnosť. Prečo tomu je tak, vám vysvetľujeme v rozhovore.

Podcast Marketing v praxi je vložený na túto stránku z otvoreného informačného zdroja RSS. Všetky informácie, texty, predmety ochrany a ďalšie metadáta z informačného zdroja RSS sú majetkom autora podcastu a nie sú vlastníctvom prevádzkovateľa Podmaz, ktorý ani nevytvára ani nezodpovedá za ich obsah podcastov. Ak máš za to, že podcast porušuje práva iných osôb alebo pravidlá Podmaz, môžeš nahlásiť obsah. Ak je toto tvoj podcast a chceš získať kontrolu nad týmto profilom klikni sem.

Táto webová stránka používa súbory cookies, ktoré sú potrebné pre správne fungovanie a skvalitňovanie webovej stránky. Ďalšie informácie o tom, ako používame súbory cookies, nájdete tu.
Bližšie informácie o spracúvaní osobných údajov ako aj o súboroch cookies nájdete tu.

Technické cookies

Vždy aktívne cookies sú nevyhnutne potrebné na základné fungovanie. Bez týchto súborov by sme nemohli poskytovať služby, ktoré umožňujú tejto stránke fungovať.

Funkčné cookies

Funkčné cookies vylepšujú fungovanie webových stránok, nakoľko si môžu pamätať napríklad informácie ako používateľské meno, jazyk alebo preferovanú polohu. Vďaka zapamätaniu si Vašich volieb môže stránka poskytovať vylepšené a osobnejšie služby.

Analytické cookies

Tieto cookies zhromažďujú anonymné informácie o tom, ako používatelia využívajú webové stránky. Z týchto dát sa dozvieme, ako používatelia reagujú na stránku poskytnutím informácií o tom, aké oblasti navštívili, aký čas na našej stránke strávili, a či sa pri tom vyskytli nejaké problémy, napríklad chybové hlásenia, čo nám pomáha vylepšovať webovú stránku.

Marketingové cookies

Marketingové cookies pomáhajú sledovať Vaše online návštevy a aktivitu na našich webových stránkach. Uvedené pomáha poskytovať a zobrazovať Vám relevantnejšie reklamy alebo obmedzujú počet zobrazení reklamy. Tieto súbory cookie môžu zdieľať tieto informácie s inými organizáciami alebo inzerentmi. Ide o trvalé súbory cookie a takmer vždy pochádzajú od tretích strán.