#138 Ako využiť marketingové 4P pre strategické riadenie e-shopu
Anka Sabolová a Naďa Kacera boli pred časom hostkami v rozhovore s Michalom Králom z Pricemanie. Keďže mal rozhovor úspech, rozhodli sme sa o neho podeliť aj v našich podcastových aplikáciách. Rozprávame sa o tom, ako nastaviť stratégiu e-shopu, 4P (produkt, cena, komunikácia, distribúcia), čo všetko zobrať do úvahy a ako sa na trhu odlíšiť od konkurencie.
V rozhovore sa dozviete:
- aký je optimálny postup tvorby marketingovej stratégie
- ako by mohol mať e-shop nastavenú stratégiu
- v ktorom zo 4P sa dnes dá najviac odlíšiť
- čo silné značky ako Dedoles, Alza, Gym beam robia v online lepšie ako tí ostatní
- čo robiť na udržanie obratu a ziskovosti
- aké sú najčastejšie chyby pri budovaní značky
- čo je to insight a ako ho využila značka Omo vo svojej stratégii
- čo by sme odporučili majiteľom v rámci marketingovej stratégii a ako by ju mali uchopiť
V úvode sa rozprávame o tom, čo je to stratégia. Na jej pochopenie sme začali vysvetľovanie tým, čo to stratégia nie je. Nie je to kampaň, jednorazové zníženie cien, spolupráca s influencerom, aktuálne rozhodnutie, a podobne. Konkrétne vymedzenie pojmu stratégia sa dozviete v rozhovore.
Na vytvorenie marketingovej stratégie značky je potrebných niekoľko veľmi podstatných krokov. V prvom rade je dôležité poznať prostredie, v ktorom sa spoločnosť nachádza, v druhom kroku je dôležité poznať aj svojho konkurenta či konkurenčnú výhodu spoločnosti. Ďalšie kroky vám prezrádzame v rozhovore.
V podcaste sa rozprávame aj o 4P, teda produkte, cene, distribúcii a komunikácii. Faktom je, že mnoho spoločností vedie produktový monológ, nemá základne pochopenie finančného riadenia spoločnosti ani základný manažment portfólia na manažovanie zásob a s komunikáciou začínajú ešte pred pochopením toho, kým vlastne sú. Dnešným e-shopom na tomto vysokosaturovanom trhu navyše chýbajú 2 základné parametre, ktorými sú odlišnosť a zmysluplnosť. Prečo tomu je tak, vám vysvetľujeme v rozhovore.
Podcast Marketing v praxi je vložený na túto stránku z otvoreného informačného zdroja RSS. Všetky informácie, texty, predmety ochrany a ďalšie metadáta z informačného zdroja RSS sú majetkom autora podcastu a nie sú vlastníctvom prevádzkovateľa Podmaz, ktorý ani nevytvára ani nezodpovedá za ich obsah podcastov. Ak máš za to, že podcast porušuje práva iných osôb alebo pravidlá Podmaz, môžeš nahlásiť obsah. Ak je toto tvoj podcast a chceš získať kontrolu nad týmto profilom klikni sem.