#160 Prieskum v praxi - insight vám zákazníci nepovedia, ako ho nájsť?
viac informácií: https://www.levosphere.sk/
Michal Drobník pôsobí v prieskumnej agentúre Ipsos ako client service director. V podcaste rozoberáme tému insight, s ktorou má Michal bohaté a dlhoročné skúsenosti. Faktom je, že často ľudia hovoria niečo, čo chcú, ale vnútri si myslia niečo iné. Značky si s tým však musia poradiť a práve toto riešia insighty. Michal nám prakticky vysvetľuje, čo to je a ako ich využiť v prospech spoločnosti.
V podcaste sa dozviete:
- čo je to insight
- aký je rozdiel medzi informáciou, potrebou a insightom
- aké typy insightov môžeme riešiť
- konkrétne príklady insightov z praxe
- či sa insight hľadá len v cieľovej skupine značky, alebo v celej populácii
- ako dlho trvá nájdenie dobrého insightu
Michal hovorí, že v rámci insightu by sme sa mali pozrieť na minimálne 1 z 3 oblastí tzv. RED – relevancia, cena, odlišnosť. Ak chceme vybudovať úspešný produkt, mali by sme spĺňať všetky tri veci. Ako sa hľadá insight tak, aby sme vedeli pokryť všetky tieto 3 oblasti, nám Michal prezrádza v rozhovore.
Pri hľadaní insightu by sme nemali mať žiadne predpoklady, hypotézy, ale naopak musíme pristupovať k spotrebiteľovi úplne od základov. Michal to doslova prirovnáva k šúpaniu cibule. Navyše dôležité je nerozprávať, ale počúvať.
Čo Michal odporúča na záver v súvislosti s marketingom:
„Marketing je kamarát a zábava. Nie je to niečo, čo sa od vás snaží dostať peniaze a predať vám drahšiu vec. Marketing je strašne zaujímavá vec a moje odporúčanie je, aby sa ľudia na marketing nepozerali cez prsty, ale užívali si ho.“
Podcast Marketing v praxi je vložený na túto stránku z otvoreného informačného zdroja RSS. Všetky informácie, texty, predmety ochrany a ďalšie metadáta z informačného zdroja RSS sú majetkom autora podcastu a nie sú vlastníctvom prevádzkovateľa Podmaz, ktorý ani nevytvára ani nezodpovedá za ich obsah podcastov. Ak máš za to, že podcast porušuje práva iných osôb alebo pravidlá Podmaz, môžeš nahlásiť obsah. Ak je toto tvoj podcast a chceš získať kontrolu nad týmto profilom klikni sem.