#87 Umelá inteligencia v marketingu
55:47

#87 Umelá inteligencia v marketingu

03.03.2021

Emil Fitoš je prezidentom IT Asociácie Slovenska a taktiež členom platformy slovak.AI, v ktorej sa snažia meniť Slovensko na centrum umelej inteligencie. Práve o tejto téme sa rozprávame spolu v podcaste. Umelá inteligencia je téma, o ktorej sa začína čoraz viac hovoriť. Využíva sa v mnohých oblastiach a marketing je jednou z nich, kde v súčasnosti hrá naozaj dôležitú úlohu a dokonca je jedným z nástrojov nového marketingu.

Umelá inteligencia je pre mnohých ľudí, ktorí nepôsobia v tejto oblasti, záhadou. Emil nám však približuje, čo to znamená a odhaľuje nám aj jej pozadie. Čo sa dozvedáme v rozhovore?

  • Pôvodne bolo pod umelou inteligenciou myslené vybudovanie takých informačných systémov a nástrojov, ktoré by boli schopné nahradiť ľudský mozog, čiže aby fungovali ako človek. Tento pohľad sa postupne menil a v súčasnosti sa na to pozeráme ako na niečo, čo dokáže byť doplnkom k výkonu človeka a k jeho schopnostiam.
  • V súčasnosti máme k dispozícií množstvo dát, ktoré majú dôležitú ekonomickú aj spoločenskú úlohu. Nie je však v našich ľudských silách to, aby sme ich dokázali spracovať. Práve tu hrá dôležitú úlohu umelá inteligencia, ktorá dokáže v dátach hľadať vzorce, a tak ich plnohodnotne využívať.
  • Ako sa využíva umelá inteligencia v praxi? Na jednej strane je potreba podnikateľa, ktorý potrebuje niečo zmeniť, napríklad vo výrobe. Na druhej strane je dátový analytik, ktorý zanalyzuje dáta, ktoré sú aktuálne prístupné a zistí, čo sa s nimi dá robiť. Potom programátor vytvorí program, ktorý tie dáta spracuje podľa potrieb podnikateľa.
  • Umelá inteligencia má podstatné miesto v marketingu a využíva sa vo všetkých fázach získavania zákazníka – od vyvolania záujmu, cez prvý nákup zákazníka až po budovanie jeho lojality. Využívajú sa na to rôzne postupy, ktoré rozpoznávajú jeho chovanie, sentiment a na základe toho vytvárajú predikcie.
  • Kreatívny rozmer, alebo nápad, ktorý sa odohráva v blízkosti produktu, jeho vlastností a tým, ako je prezentovaný navonok, vždy ostane doménou ľudstva. Toto umelá inteligencia nedokáže.
  • Umelá inteligencia sa pomaly blíži do štádia, že je to niečo bežné. V súčasnosti presahuje aj do bežného života, a tak sa s ňou môžeme stretnúť napríklad v hlasových rozhraniach ako je Siri, Alexa, alebo aj v chatbotoch. A ako to je na sociálnych sieťach? To nám prezrádza Emil v podcaste. Výsledkom však je obchodovanie s časom ľudí. Veď posúďte sami.

    Na záver nám Emil odkazuje 2 veci:

  • Dáta ľudí, ktorí sa pohybujú na internete a na sociálnych sieťach, sú nesmierne hodnotné. Nemajú sa ich ľahko vzdávať a rozdávať ich na počkanie každému, kto si ich vypýta. Je to hodnota a ak ich dajú nejakej stránke, softvéru, tak len za tých okolností, že budú dostávať nejakú hodnotu, aby sa ich čas a pozornosť nestali komoditou.
  • Marketéri by mali využívať technológie a nástroje umelej inteligencie, pretože konkurencia nespí. Netreba však pri tom všetkom zabúdať na kybernetickú bezpečnosť.
  • Podcast Marketing v praxi je vložený na túto stránku z otvoreného informačného zdroja RSS. Všetky informácie, texty, predmety ochrany a ďalšie metadáta z informačného zdroja RSS sú majetkom autora podcastu a nie sú vlastníctvom prevádzkovateľa Podmaz, ktorý ani nevytvára ani nezodpovedá za ich obsah podcastov. Ak máš za to, že podcast porušuje práva iných osôb alebo pravidlá Podmaz, môžeš nahlásiť obsah. Ak je toto tvoj podcast a chceš získať kontrolu nad týmto profilom klikni sem.

    Táto webová stránka používa súbory cookies, ktoré sú potrebné pre správne fungovanie a skvalitňovanie webovej stránky. Ďalšie informácie o tom, ako používame súbory cookies, nájdete tu.
    Bližšie informácie o spracúvaní osobných údajov ako aj o súboroch cookies nájdete tu.

    Technické cookies

    Vždy aktívne cookies sú nevyhnutne potrebné na základné fungovanie. Bez týchto súborov by sme nemohli poskytovať služby, ktoré umožňujú tejto stránke fungovať.

    Funkčné cookies

    Funkčné cookies vylepšujú fungovanie webových stránok, nakoľko si môžu pamätať napríklad informácie ako používateľské meno, jazyk alebo preferovanú polohu. Vďaka zapamätaniu si Vašich volieb môže stránka poskytovať vylepšené a osobnejšie služby.

    Analytické cookies

    Tieto cookies zhromažďujú anonymné informácie o tom, ako používatelia využívajú webové stránky. Z týchto dát sa dozvieme, ako používatelia reagujú na stránku poskytnutím informácií o tom, aké oblasti navštívili, aký čas na našej stránke strávili, a či sa pri tom vyskytli nejaké problémy, napríklad chybové hlásenia, čo nám pomáha vylepšovať webovú stránku.

    Marketingové cookies

    Marketingové cookies pomáhajú sledovať Vaše online návštevy a aktivitu na našich webových stránkach. Uvedené pomáha poskytovať a zobrazovať Vám relevantnejšie reklamy alebo obmedzujú počet zobrazení reklamy. Tieto súbory cookie môžu zdieľať tieto informácie s inými organizáciami alebo inzerentmi. Ide o trvalé súbory cookie a takmer vždy pochádzajú od tretích strán.